    From: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [lukas] karty VE
    Date: Wed, 10 Dec 2003 17:26:40 +0100
    Sender: n...@o...pl@bykowina-132.elsat.net.pl

    Witam,

    Żeby było łatwo znaleźć - rozpoczynam, nowy wątek.

    Pewnie dużo osób będzie chciało 'pozbyć się' niepotrzebnej karty VE LUKAS
    Banku przed wejściem w życie nowej TOiP.
    A więc sposoby są dwa:
    1. Oddanie karty w placówce
    2. Zastrzeżenie karty. Jest bezpłatne. Dokonać można w LUKASlinii, przez
    LUKAS e-bank, czy w Centrum Komunikacji BZWBK.

    W miejsce karty, która zostanie zastrzeżona, nie zostanie automatycznie
    wydana nowa karta. Nowa karta zostanie wydana tylko w przypadku osobnego
    złożenia zapotrzebowania na nową kartę.

    Wniknąłem w temat, gdyż zaniepokił mnie pewien zapis regulaminu karty VE.

    par. 28
    W miejsce karty zastrzeżonej Bank wydaje nową kartę z nowym numerem karty i
    nowym PINem, za wyjątkiem kart:
    1. zastrzeżonych przez użytkownika karty, który oświadczył Bankowi, że nie
    chce otrzymać nowej karty,
    2. wydanych pełnomocnikowi do konta lub pełnomocnikowi do karty, którym
    Posiadacz konta cofnął pełnomocnictwo,
    3. zastrzeżonych przez Bank

    Jakby na to nie patrzeć ten zapis regulaminu jest niejasny. Z jednej strony
    nie mówi, że Bank wydaje nową kartę na żądanie klienta, z drugiej
    brzmienie - przynajmniej mnie - sugeruje, że nowa karta jest wydawana
    automatycznie. No ale widać ja się nie znam...

    A z ciekawostek:

    1. W LUKAS e-banku można złożyć zapotrzebowanie na kartę VE. Można tam
    wybrać oddział, w ktrórym nastąpi odbiór. Nie wiadomo dlaczego nie ma tam
    możliwości wyboru doręczenia pocztą. Bez najmniejszych problemów można
    zamówić nową kartę, która zostanie dostarczona pocztą poprzez LUKASlinię.

    2. W okresie, gdy karta jest już wydana i jest aktywna - przez LUKASlinię
    można złożyć dyspozycję zmiany sposobu dostarczania wznowienia tejże karty.
    To znaczy zmienić oddział, w którym dokona się odbioru, lub też wybrać
    dostarczenie wznowienia pocztą.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara