  • 41. Data: 2002-02-01 09:49:13
    Temat: Re: mBANK kontra ...
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> wrote in message
    news:a3dk4l$ioh$1@flis.man.torun.pl...

    > e-Konto w Lukasie. Wchodzisz do oddziału Lukasa, wpłacasz i wykonujesz
    > przelew przez net do mBanku. Większość osób o tym wie :-) Zresztą już Ci
    > pisałem o tym.

    podam mój najnowszy wynalazek :-))

    konto depozytowe w multiBanku
    - koszt zero
    - jeden przelew dozwolony (jak eMAX)
    - TAN-y
    - obsługa przez internet

    BAH

  • 42. Data: 2002-02-01 10:25:20
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "JOHNNY" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiec wzialem na siebie, ale on splacal). Na poczatku bez problemu,
    dokumenty
    > OK, pani w sklepie sie nawet dziwila ze na raty, bo zarobki na papierku
    byly
    > znaaaacznie powyzej sredniej krajowej. Wszystko OK, ale jak chcialem cos
    > kupic nastepnym razem (tamte raty zostaly splacone PRZED terminem, tzn,
    syn
    > wzial i za jednym razem splacil od razu ostatnie 4) to dowiedzialem sie,
    ze
    > NIE JESTEM DOBRYM KLIENTEM BANKU. Tak dokladnie pani mi powiedziala.
    Okazalo
    > sie, ze jedna rata byla zaplacona 3 dni po terminie (powodem byl wyjazd na
    > wakacje). Wiec podziekowalem i powiedzialem, ze z tym bankiem to ja nie
    chce
    > miec nic wspolnego.

    Hmmm, nic nie jest jednoczesnie czarne i bale.
    Piszesz ze splaciles wszystkie raty w terminie i wszystko bylo ok z Twojej
    strony. Dwa zdania pozniej przyznajesz, ze sie jednak spozniles.
    To nie jest istotne, czy o dzien, czy o miesiac.
    Dla banku jestes klientem niewiarygodnym

    Pete

  • 43. Data: 2002-02-01 10:42:41
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "ROBBO" <r...@s...ec.pl> wrote in message news:a3dmts$t4k$1@news.tpi.pl...
    > Nie o to chodzi. Sam piszesz ze do konta mbank MUSISZ miec Lukasa.
    > Nie uwazasz to za lekki bezsens ?

    Nie - nie musisz. Możesz mieć konto lokacyjne w Raiffeisen (q... ta nazwa
    ;-), możesz mieć rachunek bieżący w Pekao, możesz wpłacać na poczcie.
    Uwierzcie mi, że ja naprawdę wpłacam gotówkę raz na dwa miesiące może? Nie
    rozumiem po prostu skąd mam mieć luźną gotówkę? Ludzie, którzy otrzymują
    ciągły przypływ większej gotówki to IMHO jakieś sporadyczne przypadki a nie
    reguła.
    Co do obiektywności, o czym pisał Dave. Pytam się więc Dave'a: dlaczego mam
    być obiektywny? Wszystko co robimy w życiu jest subiektywne. Wybieram taki
    bank, który poza TOiPem wzbudza we mnie jakieś pozytywne uczucia. Lukas
    takich nie wzbudza. Nie neguję Twojej potrzeby posiadania konta w Lukasie.
    Ale nie neguj, proszę, mojej potrzeby korzystania z mBanku - dlatego, że
    jest to potrzeba subiektywna i ją mam - uszanuj to.

    K. Kowalski

  • 44. Data: 2002-02-01 11:00:49
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Dave" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > dziekuje za rzeczowe argumenty.

    Proszę - w końcu odebrałeś coś jako rzeczowe.

    K. Kowalski

  • 45. Data: 2002-02-01 11:58:14
    Od: Radek B <r...@k...chip.inv.pl>

    BAH pisze:
    >A to ciekawe bo ja wszystko załatwiłem przez poczte i telefon.

    A to nie wiedziałem :) Dzięki za informację.

    >Nawet nie znam adresu najblizszej placówki Lukasa :-))

    To tak jak ja :)

    --
    mailto:r...@k...chip.inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 46. Data: 2002-02-01 12:16:54
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > A wskazania tokena w lini obslugi klienta to sie pewnie wyswietlaja na
    > scianie elektronicznej co ?
    > Algorytm do generowania TANu tez jest znany. Zapewniem cie ze wskazania
    > bankowego tokena
    > nie sa identyczne z twoimi jak uzytkownika. Z obu sie generuje algorytmem
    > jakis wynik i dopiero ten wyniki jest poronywany i to nie na zasadzie taki
    > sam,.

    Widzisz, ale większość ludzi tutaj tego nie wie, więc KK może spokojnie tutaj
    takie kity wciskać chwaląc przy okazji swój bank.
    Tak jak pisałem -żenada.
    I pomyśleć, że są to Ci sami ludzie, którzy kiedyś niepracując w mBanku tutaj
    tak ładnie dyskutowali.
    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia - to tez już pisałem.
    Grzegorz

  • 47. Data: 2002-02-01 12:38:00
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "ROBBO" <r...@s...ec.pl> wrote in message news:a3dn2r$1bo$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > jakis wynik i dopiero ten wyniki jest poronywany i to nie na zasadzie taki

    Z przyczyn MATEMATYCZNYCH musi być to znane - teraz chwilę mnie poczytaj ;-)
    Po pierwsze nie będę pisał o Lukasie tylko o Inteligo - zadowoleni? :-)
    mBank nie ma tu nic do rzeczy. Więc mamy kartę kodów Inteligo. Kodów jest
    40. Muszą być więc zapisane w formie zaszyfrowanej w banku - ale jest to
    tylko 40 kodów dla jednej karty.
    Dla tokena w KAŻDEJ minucie wartość wyświetlona na tokenie będzie inna. Tego
    więc się NIE da zapisać wszystkich możliwych minut w systemie. JAK więc
    chcesz porównać coś z czymś czego nie masz? MUSI być algorytm wygerowania
    kodu dla danej minuty TAKŻE po stronie banku (nie ważne ile razy
    zaszyfrowany ;-)

    UWAGA1: Może się zdarzyć, że o czymś nie wiem, coś pominąłem - proszę mi
    więc przedstawić rzeczowo jak można to zrobić inaczej - nie widzę problemu,
    by wtedy napisać: tak macie rację.

    UWAGA2: Na list kolegi Grzegorza nie będę odpisywał bo ja go nie atakuję,
    żeby samemu być osobowo atakowanym. Kolego Grzegorzu - proszę sobie darować
    uwagi w tak bzdurnym stylu - wiem, że stać Cię na wyższą jakość.

    UWAGA3: Wniosek, do którego zmierzam brzmi: Nie widzę istotnej różnicy w
    bezpieczeństwie między TANami czy tokenem Lukasa. Widzę natomiast między
    TANami a tokenem z zahasłowanym dostępem (chociaż i na plus i na minus).
    Najlepsze są (o czym mnie juz tu ktoś kiedyś _merytorycznie_ przekonał)
    klucze elektroniczne.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 48. Data: 2002-02-01 13:01:52
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > UWAGA2: Na list kolegi Grzegorza nie będę odpisywał bo ja go nie atakuję,
    > żeby samemu być osobowo atakowanym. Kolego Grzegorzu - proszę sobie darować
    > uwagi w tak bzdurnym stylu - wiem, że stać Cię na wyższą jakość.

    No może troszeczkę przegiąłem, przepraszam.
    Ale poczekam na odpowiedź Robbo, więc się wstrzymam z komentarzem.
    Pragnę tylko zauważyć, ze napisałeś uwagę nr 1 i ... no właśnie.

> [...]
    > TANami a tokenem z zahasłowanym dostępem (chociaż i na plus i na minus).
    > Najlepsze są (o czym mnie juz tu ktoś kiedyś _merytorycznie_ przekonał)

    A ja widzę, bo nie dość, że nawet jak ktoś ci ukradnie token, to musi poznać
    hasło, które zawsze wpisuje przed rzędem cyferek wyświetlanych w tokenie.
    A sprytne podejście do Inteligo zmienia tutaj (w porównaniu z mBankiem) to, że
    tamte zdrapki są zdaje się jak sama nazwa wskazuje "do zdrapania"- troszeczkę
    inaczej niż w mBanku, gdzie na raz otwierasz całą kopertę.
    Takie jest moje zdanie jako osoby "laika" pod tym względem.
    Grzegorz

  • 49. Data: 2002-02-01 13:29:59
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > A ja widzę, bo nie dość, że nawet jak ktoś ci ukradnie token, to musi
    poznać
    > hasło, które zawsze wpisuje przed rzędem cyferek wyświetlanych w tokenie.

    Ale żeby się zalgować do mBanku i Inteligo też potrzebne jest hasło -
    wychodzi na to samo przy logowaniu - zgodzić się mogę, że hasło nie jest
    używane do potwierdzania przelewów. Z tego też powodu nie podoba mi się
    rozwiązanie Nordei - bez hasła.

    K. Kowalski

  • 50. Data: 2002-02-01 14:16:31
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > wychodzi na to samo przy logowaniu - zgodzić się mogę, że hasło nie jest
    > używane do potwierdzania przelewów. Z tego też powodu nie podoba mi się

    O tutaj mnie troszeczkę oświeciłeś- jak mogłem o tym zapomnieć- przecież to
    samo hasło "przedwskazaniotokenowe" piszę zarówno logując się, jak i
    wysyłając przelew hmmm...
    Trzeba się zastanowić.
    Grzegorz