  • 11. Data: 2003-12-28 23:26:51
    Temat: Re: [mBank] KK i PIN
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Na stacjach Neste także są swego rodzaju POSy, które siłą rzeczy żądają
    > PINu.

    Ano racja :-) Ale Neste omijam wiec zapomnialem :-)

  • 12. Data: 2003-12-29 02:07:52
    Od: "666" <j...@o...pl>

    To jak się aktywuje taką kartę elektron bez PINu?
    Jest aktywna już w kopercie?
    JaC

  • 13. Data: 2003-12-29 19:54:26
    Od: "Mario" <M...@d...hej>

    "Bogdan B." <b...@h...pl> wrote in message

    > Ale czy znasz zawartość ścieżki pierwszej, alfanumerycznej i szczegóły sss
    > ccccc?

    ??? sss - opis znajduje sie w kazdej specyfikacji APACS 30/40 lub ISO 8583,
    nie pamietam w tej chwili, ale pewnie wystarczy w googlach poszukac

    > Norma ISO definiuje tylko wymiary i szczegóły zapisu a nie zawartość kart.

    Zawartosc definiowana jest przez bank - wystawce karty, ale zawartosc jest
    dostosowana do norm miedzynarodowych.

  • 14. Data: 2003-12-29 19:56:34
    Od: "Mario" <M...@d...hej>

    "Wilczek" <w...@k...pl> wrote in message

    > Jestes w bledzie. POS moze wymusic podanie PIN'u. W Polsce taka sytuacja
    > mi sie nie zdarzyla ale np. w Skanynawii mialem przyjemnosc placenia
    > np. wypukla KK VC i podawaniu pinu.

    POS moze wymuisic, ale pytanie bylo czy dla kart Elektron mBanku transakcja
    sprzedazy w sklepie przeprowadzona bedziez PINem - odpowiedz NIE chyba ze
    POS jest zle skonfigurowany.

    > Teorai teoria, praktyka praktyka :-)

    Zgadza sie - ja pisalem o teorii, jak ktos zle przygotuje sprzet - to mamy
    praktyke :)

    Pozdrawiam

    Mario

  • 15. Data: 2003-12-29 19:57:46
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > poprzez mLinie mBanku, karta jest nieaktywna dopoki sie nie potwierdzi
    > telefonicznie jej odbioru. trzeba jeszcze podac kilka szczegolow
    > identyfikujacych wlasciciela karty.

    Można przez net. Szybciej i taniej ;-)

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 16. Data: 2003-12-29 19:58:10
    Od: "Mario" <M...@d...hej>

    "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> wrote in message

    > Na stacjach Neste także są swego rodzaju POSy, które siłą rzeczy żądają
    > PINu.
    tutaj mamy inny rodzaj transakcji - tzw selfservice, czyli usluga dokonywana
    bez udzialu sprzedawcy, tu PIN jest wymagany.
    Sa ten inne ograniczenia poza PINem dla takiej transakcji, ale o szczegolach
    z oczywistych powodow nie chce sie rozpisywac.

    Pozdrawiam

    Mario

  • 18. Data: 2003-12-29 20:10:21
    Od: Krystek <k...@e...pl_>

    Użytkownik 666 napisał:
    > To jak się aktywuje taką kartę elektron bez PINu?
    > Jest aktywna już w kopercie?
    > JaC

    Przez panel konta po zalogowaniu - mozesz samemu ustalić numer PIN i
    aktywowac go do posiadanej karty. Ewentualnie zadzwonić do mBanku do
    teleoperatora i poprosić o taką usługę...

    K.

  • 19. Data: 2003-12-29 20:41:51
    Od: "Damian_" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Dzięki wszystkim za wypowiedzi.

    Z tego co zrozumiałem to POS-y raczej nie będą żądać PIN-u tylko podpis
    (chyba że źle skonfigurowane), za wyjątkiem Stacji Paliw NESTE , też o tym
    dzisiaj pomyślałem jak obok jeden przejeżdżałem :)
    Damian_

  • 20. Data: 2003-12-29 20:44:23
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Damian_" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co zrozumiałem to POS-y raczej nie będą żądać PIN-u tylko podpis
    > (chyba że źle skonfigurowane), za wyjątkiem Stacji Paliw NESTE , też o tym
    > dzisiaj pomyślałem jak obok jeden przejeżdżałem :)

    Weź pod uwagę jakieś płatne autostrady, parkingi [choć niekoniecznie w
    Polsce].
    Tak więc IMHO jednak warto ten PIN mieć...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    wojciech (at) nawara.info