eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank KK i kredyt odnawialny - rażąco niekorzystne dla Klienta regulacje (czy zajmie się tym UOKiK)mBank KK i kredyt odnawialny - rażąco niekorzystne dla Klienta regulacje (czy zajmie się tym UOKiK)
  • Data: 2008-03-04 21:40:01
    Temat: mBank KK i kredyt odnawialny - rażąco niekorzystne dla Klienta regulacje (czy zajmie się tym UOKiK)
    Od: AAS <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Z uwagi na to, że biorę kredyt hipoteczny i musiałem zrezygnować z
    części kart kredytowych, a właściwie po prostu miałem ich za dużo,
    wypowiedziałem KK mBanku, a 24 lutego poprosiłem mBank o potwierdzenie
    spłaty i wstępnego zamknięcia rachunku karty kredytowej. Zostałem
    poinformowany, że wypowiedzenie dotarło, karta jest spłacona i
    przyjmują zlecenie. Standardowo jest ono wysyłane listem zwykłym w
    ciągu 15 dni. Poprosiłem o wysłanie dokumentu również faksem i nawet
    nie zdziwiło mnie, że faksem mogą mi wysłać drugie identyczne (ale nie
    to samo) i będzie mnie to kosztowało kolejne 15 PLN.

    W niedzielę podobne zaświadczenie zamówiła moja żona, została
    poinformowana, że zlecenie zostanie wprowadzone do systemu w ciągu
    kilku dni. Do tej pory (wtorek wieczorem) zlecenie nie zostało
    wprowadzone. Panienka na infolinii może tylko przyjąć reklamacje,
    rozpatrywaną w ciągu 30 dni)

    Dziś zadzwoniłem ponownie i to co usłyszałem bardzo mnie zdziwiło, a
    wręcz zaszokowało.

    Zaświadczenie wysyłane jest standardowo w ciągu piętnastu dni
    _roboczych_, czyli w najlepszym wypadku w ciągu trzech tygodni o ile w
    międzyczasie nie występują żadne święta (akurat występują). Dodatkowo
    moja żona musi czekać dodatkowo co najmniej 3 dni na "wpisanie
    zlecenia do systemu". Faks nie zostanie zaakceptowany przez inny bank,
    a na na list _zwykły_ którym zaświadczenie jest wysyłane trzeba czekać
    pewnie do 2 tygodni (wiadomo jak działa poczta).

    W sumie 5 tygodni.

    Osoby które proszą o takie zaświadczenia z całą pewnością w
    przeważającej większości potrzebują go dlatego, że ubiegają się o
    kredyt hipoteczny (lub inny) w innym Banku. Za pewne często bywa tak,
    że podpisały umowy przedwstępne i mają jeden, dwa lub trzy miesiące na
    załatwienie kredytu. Najprawdopodobniej i tak dostanę ten kredyt,
    jednak dla wielu osób 5 tygodni oczekiwania na zaświadczenie z mBanku
    może mieć daleko idące negatywne konsekwencje finansowe. Takiej osobie
    przepada zadatek albo Klient jest zmuszony wziąć kredyt w mBanku,
    który jako jedyny wie, że karty są zamknięte i przy okazji w tym
    wypadku oferuje również gorsze warunki.

    Powstaje pytanie. Skoro inne zaświadczenia, na przykład wyciąg lub
    potwierdzenie operacji mBank jest w stanie przysłać na czas
    (zaświadczenie o rachunku 3 dni, jakieś inne zaświadczenie 7 dni), to
    czy w mBanku po prostu ktoś nie ma wyobraźni, czy może celowo działają
    na szkodę Klienta (wykorzystując fakt, że Klient ma u nich jeden
    produkt, utrudniają zakup innej usługi finansowej w innym banku).

    Nie wiem czy jest to sprawa dla UOKiK, jednak pozostawiam każdemu do
    rozważenia czy chce mieć konto w Banku, w którym zostanie potraktowany
    jak petent, któremu trzeba utrudnić życie kiedy chciałby skorzystać z
    usług finansowych innego banku. Być może w supermarkecie jest tanio i
    dlatego można zaakceptować beznadziejną obsługę, jednak od Banku
    oczekiwałbym czegoś więcej.
    Z drugiej strony dobrze, że zdarzyło mi się to _przed_ wzięciem
    kredytu hipotecznego, który łączy z Bankiem na dłuższy czas, bo na
    wszelki wypadek wybiorę inny Bank, który być może będzie mnie
    traktował poważnie przez cały czas, a nie tylko kiedy chcę coś kupić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1