  • 21. Data: 2008-12-06 16:36:28
    Temat: Re: mBank KK - waluta rozliczeniowa
    Od: k...@o...pl

    On 6 Gru, 17:23, Schliesky <t...@m...pl> wrote:

    > Ale w końcu jakiś papier przysyłają z wyszczególnionymi transakcjami?

    Kiedyś, jak nie było internetu było tylko to i ludzie żyli:)

    > Chcę zrobić zakup na 4k w EUR za jakiś czas, na różnicy kursów BRE /
    > VISA byłbym do przodu 110zł. Polbank robi się warty zastanowienia, mimo
    > pewnych niedogodności...
    dodatkowo na transakcji w walucie innej niż EUR/PLN BRE dolicza z 2 %
    (i tak niewiele) więc
    Polbank wypada jeszcze lepiej...
    > Do czego w zasadzie jest(dostępna z głównej strony)? Do przelewów
    > zagranicznych, czy kredytów hipotecznych?
    Za pewne można choćby iść do oddziału zanieść złotówki a wynieść euro
    etc.
    Przelewy też pójdą według tego kursu.

  • 22. Data: 2008-12-06 17:00:00
    Od: Schliesky <t...@m...pl>

    k...@o...pl wrote:
    > Kiedyś, jak nie było internetu było tylko to i ludzie żyli:)

    Nie było internetu? Niemożliwe. ;-)

    > dodatkowo na transakcji w walucie innej niż EUR/PLN BRE dolicza z 2 %
    > (i tak niewiele) więc
    > Polbank wypada jeszcze lepiej...

    Wiem, widziałem to, nie spodobało mi się. No, ale podobno nawet
    Brytyjczycy zaczęli się zastanawiać nad euro. Minus jest spory
    zwłaszcza, że mam brata w UK i pewnie jeszcze kiedyś go odwiedzę.

    Tylko czy idzie to np. PLN->EUR->GBP + 2% czy PLN->GBP + 2%, bo jakby
    mieli trzepnąć 2 razy wymianą to ja dziękuje.

  • 23. Data: 2008-12-06 18:08:09
    Od: k...@o...pl

    On 6 Gru, 18:00, Schliesky <t...@m...pl> wrote:

    > Tylko czy idzie to np. PLN->EUR->GBP + 2% czy PLN->GBP + 2%, bo jakby
    > mieli trzepnąć 2 razy wymianą to ja dziękuje.
    chyba tak:
    GBP+2% -> EUR po kursie VISY
    EUR->PLN po kursie BRE

    Nie rozumiem dlaczego nie może być wszędzie tak prosto jak w Polbanku,
    że
    GBP->PLN po kursie VISY.

    Bo Polbank jest tylko oddziałem greckiego banku a tam maja jakieś inne
    przepisy???

    Np taki BZWBK pobiera jeszcze wyzszą opłatę...ale z wyjątkiem kart
    VISY Platinum (no, przy MC zawsze nie pobiera)
    Czyli też się da.
    Pewnie to trzeba sobie jakoś wynegocjować z VISĄ.

  • 24. Data: 2008-12-06 18:57:01
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
[...]

    Ale to nie Visa pobiera te dodatkowe opłaty, to jest czysty dodatkowy zysk
    danego banku, który tylko wali ściemę klientom, że to Visa bierze.

    marekz

  • 25. Data: 2008-12-07 08:34:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 06 Dec 2008 17:30:46 +0100, Schliesky napisał(a):

    > Może się poprawią, ale jak widać w przypadku polbanku, niekoniecznie
    > nastąpi to szybko :-(

    Śmiem wątpić. Alior zainwestował w dużo kręcących się kółeczek, to mogło
    wyczerpać dział IT tego stwora.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 26. Data: 2008-12-07 10:27:20
    Od: k...@o...pl

    On 6 Gru, 19:57, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Ale to nie Visa pobiera te dodatkowe opłaty, to jest czysty dodatkowy zysk
    > danego banku, który tylko wali ściemę klientom, że to Visa bierze.

    Dlaczego w takim razie dotyczy to wszystkich banków wydających VISY
    (chyba tylko Polbank jest wyjątkiem?)
    a żadnej karty MC?
    Bo VISA pozwala na takie zabawy a MC nie?
    Mimo wszystko i tak byłoby dziwne, że nikt oprócz Polbanku, który
    przypadkowo jest jednocześnie greckim bankiem, się nie wybił?

  • 27. Data: 2008-12-07 11:01:38
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    On 6 Gru, 19:57, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Dlaczego w takim razie dotyczy to wszystkich banków wydających VISY
    > (chyba tylko Polbank jest wyjątkiem?)

    ING nie pobiera.

    > a żadnej karty MC?

    Millennium pobiera.

    > Mimo wszystko i tak byłoby dziwne, że nikt oprócz Polbanku, który
    > przypadkowo jest jednocześnie greckim bankiem, się nie wybił?

    Ano byłoby, ale tak nie jest. :)

    marekz