eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank - nowe zabezpieczenie?mBank - nowe zabezpieczenie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "bankier" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: mBank - nowe zabezpieczenie?
    Date: Mon, 14 Nov 2005 12:24:05 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 26
    Message-ID: <dl9vl5$ebs$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: djq88.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1131971045 14716 172.20.26.240 (14 Nov 2005 12:24:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Nov 2005 12:24:05 +0000 (UTC)
    X-User: bankier8887
    X-Forwarded-For: 172.20.6.162
    X-Remote-IP: djq88.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:369142
    [ ukryj nagłówki ]

    Próbowałem się dzisiaj zalogować do mBanku jak codzień, a tu mi coś takiego
    wyskoczyło: "Uwaga! Istnieje wysokie prawdopodobieństwo poważnego naruszenia
    zasad bezpieczeństwa! Prosimy o natychmiastowy kontakt telefoniczny z
    operatorem mLinii (0801 300 800 lub +426 300 800).". Nie czekając zbyt długo
    dzwonię na jeden z podanych w komunikanie telefonów i myślę sobie czy moje
    pieniądze jeszcze znajdują się na koncie. Pani tłumaczy mi, iż taki komunikat
    występuję po próbie wejścia na strone mBanku z innej strony lub też
    załadowania strony mBanku z zakładki przeglądarki. Tłumaczę więc, że wszedłem
    na stronę banku tak jak zwykle, czyli wpisując adres banku w przeglądarce. W
    trakcie rozmowy telefonicznej postanowiłem jeszcze raz spróbować zalogować się
    na konto, niestety nic z tego nie wyszło. Używałem jak zwykle Firefoxa.
    Pomyślałem sobie, że nie zaszkodzi spróbować zalogować się z Explorera i tutaj
    niespodzianka, zadziałało. Po zakończeniu rozmowy postanowiłem sprawdzić co
    takiego sprawia, że nie mogę się dostać do własnego konta spod Firefoxa i
    okazało się, że mBank zaczął sprawdzać informację "HTTP_REFERER" wysyłaną
    przez przeglądarkę do strony mBanku, czyli jeżeli nie zawiera wpisu takiego
    jak "https://www.mbank.com.pl" to się nie zalogujemy i zobaczymy komunikat,
    który zamieściłem powyżej. Problem w tym, że ja miałem wysyłamie tej
    informacji zablokowane w przeglądarce, a do tej pory wszystko działało tak jak
    powinno. A więc płenta mojej wypowiedzi jest taka, że jeżeli zobaczycie
    wspomniany komunikat, a wchodziliście na stronę mBanku tak jak zwykle to
    najpierw sprawdźcie czy przeglądarka lub też firewall nie blokuje wam
    wysyłania tagu "HTTP_REFERER" do odwiedzanych stron.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1