  • 11. Data: 2007-06-14 22:22:32
    Temat: Re: [OT]Re: mBank - przelew z zagranicy, znowu jaja :(
    Od: yayco <y...@n...pl>

    mvoicem pisze:

    > A tak offtopicznie się zapytam co ma krój czcionki do nazwiska i
    > problemów z przelewami?

    To ja offtopicznie i prawem kaduka odpowiem: w słowie "diakrytyczny"
    łatwiej zrobić błąd.

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 12. Data: 2007-06-14 22:47:29
    Temat: Re: mBank - przelew z zagranicy, znowu jaja :(
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 16:55:40 +0200, jakub2000 napisał(a):

    > Wstyd. Jeśli chodzi o obsługe przelewów przychodzących z zagranicy ten
    > bank to syf.

    Nie zauważyłem tego.
    Miałem w mBanku 2 przelewy z zagranicy (nawet spoza EU) i oba dotarły do
    mnie w przeciągu 24 godzin od momentu ich zlecenia.
    Co najlepsze, w historii operacji jest nawet godzina przyjścia przelewu.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 13. Data: 2007-06-14 22:55:20
    Od: jakub2000 <a...@g...pl>

    Gadacie i gadacie. Chodzi mi o to aby mBank udzielił mi informacji czy
    mają jakiś rekord w swoich systemach odnośnie transakcji przelewu z
    zagranicy czy nie? Czy to podlega ochronie danych osobowych? Zależy mi
    na tym, aby temu mojemu biednemu klientowi coś konkretnego odpowiedzieć
    (w rozsądnym czasie).

    Tym czasem mBank ma mnie w dupie trzeci dzień. Czy pozostanę w ich dupie
    jeszcze przez następne 27 dni? Może jakieś zakłady (celem dobroczynnym
    dla jakiejś organizacji?)

    Może naskarżyć do jakiegoś nadzoru nad bankami albo jakiejś innej
    organizacji? Please doradzcie.

    Arek

  • 14. Data: 2007-06-15 07:44:46
    Od: p...@g...com

    Witam

    On 14 Cze, 16:55, jakub2000 <jakubola_usun@usun_wb.onet.pl> wrote:
    > Witam,
    > Mam następny problem z przelewem przychodzącym z zagranicy (z Holandii).
    > Jak informuje mnie klient, dokonał przelewu 4 czerwca. Mineło 10 dni.

    To jeszcze nie jest tragedia. Proponuję zapoznać się z ilością dni,
    którą bank ma na przelanie pieniędzy.
    Ja często dostaję przelewy do Multibanku z UK i Niemiec. Czasem trwa
    to 3-4 dni a najdłuzej trwało 2 tygodnie.
    Bank z tego co pamiętam ma 2 a czasem nawet 3 tygodnie na przekazanie
    pieniędzy. Dopiero po tym terminie można się martwić.

    Pisanie reklamacji do MBanku nic nie da, odpowiedzą że księgują to co
    do nich przychodzi. A skoro nic nie przyszło...

    Czasem aby przyspieszyć przelew trzeba podać masę przydatnych
    identyfikatorów (SWIFT, IBAN czy jak to się tam nazywa).

    Przelew z zagranicy potrafi iść przez kilka banków i to właśnie tą
    drogę trzeba sprawdzić. Może to zrobić jedynie Twój klient, płacąc
    bankowi za dokonanie sprawdzenia trasy przepływu pieniędzy. Będziesz
    miał wtedy czarno na białym gdzie pieniądze był i gdzie poszły. Ale to
    kosztuje i będzie trochę trwało.

    Proponuję też aby klient upewnił się, że bank wysłał odpowiedni
    przelew. W UK miałem ten problem, że w banku klienta po miesiącu!
    zorientowali się, że wpisali zły numer konta. Przeprosili a ja przez
    miesiąc nie miałem pieniędzy.

    Następnym razem proponuję MoneyBookers lub PayPal.

    Pozdrawiam
    Dawid

  • 15. Data: 2007-06-15 10:55:13
    Od: "MrMrooz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jakub2000 <jakubola_usun@usun_wb.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > dostarł do nich i czeka na zaksięgowanie? Czy nie dotarł wogóle? Co robi
    > konsultant mBanku? Proponuje napisanie reklamacji, która może być
    Rozumiem, że jesteś na 100% pewny, że klient przelew wysłał? Dostarczył Ci
    jakieś potwierdzenie albo cos w tym stylu?
    Pierwszą rzeczą w takim przypadku powinno być raczej sprawdzenie czy i na
    jakie konto przelew został zlecony, zawsze mógł(klient) go po prostu nie
    zrobić, pomylić się w numerze itp.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 16. Data: 2007-06-15 11:00:12
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A tak offtopicznie się zapytam co ma krój czcionki do nazwiska i
    > problemów z przelewami?

    czepiasz sie, ale i tak wiesz, ze chodzilo mi o tzw. diakrytyki.
    :)

  • 17. Data: 2007-06-15 11:49:03
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 00:55:20 +0200, jakub2000 napisał(a):

> [...]
    > zagranicy czy nie? Czy to podlega ochronie danych osobowych? Zależy mi
    > na tym, aby temu mojemu biednemu klientowi coś konkretnego odpowiedzieć

    Raczej poproś tego Twojego klienta, żeby Ci przysłał kopię zlecenia
    przelewu. Przypuszczam, że to on coś mógł pomylić.
    A reklamację zawsze składa nadawca przelewu, bo tylko on może być pewien
    tego, że pieniądze faktycznie wysłał.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof