  • 21. Data: 2007-12-22 11:04:15
    Temat: Re: mBank - przelewy nie poszły, a bank zaciera ślady!
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    krzysztofsf wrote:

    > Robiles moze eksperyment, polegajacy na zleceniu przelewu z data
    > przyszla, wiedzac, ze nie bedzie srodkow?
    >
    > Ciekawe byloby zobaczyc, jak taki przelew bedzie widoczny w systemie?

    AFAIR pojawia się komunikat że przelew nie został zrealizowany.

  • 22. Data: 2007-12-22 11:24:27
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Chris wrote:

    > Przypuszczam, że suma przelewów wychodzących z mBanku przekroczyła
    > kwotę depozytu mBanku w KIRze i wówczas ktoś podjął decyzję o
    > wstrzymaniu wykonania części przelewów.

    AFAIK nie ma depozytów w KIR, tylko na kontach w NBP i to na nich Sorbnetem
    KIR rozlicza sesje.
    Jeżeli mialoby zabraknąć pieniędzy któremuś bankowi, to pożycza od innego -
    to się zadarza.
    I znaj proporcje - BRE Bank SA ma wielu klientów korporacyjnych którzy
    wykonują dużo większe przelewy niż Ty za prąd ;-).
    Jeżeli już, to coś mBank pokręcił przy ostatniniej zmianie w systemie
    transakcyjnym - ludziom działy się dziwne rzeczy.

    pozdrawiam,
    Bogdan B.

  • 23. Data: 2007-12-22 13:08:53
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 22 Gru, 12:04, "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote:

    > AFAIR pojawia się komunikat że przelew nie został zrealizowany.

    Nawet przy niezrealizowanych przelewach z emax?
    Czyli jest to troche zastanawiajacy blad, niepozostawiajacy sladow w
    systemie.
    Szkoda, ze nie mozna ukierunkowac pytania do mlasciwego dzialu w
    mBanku.
    W BPH jesli mialem watpliwoosci techniczne, moglem swoje pytania
    ukierunkowac bezposrednio na informatykow - i rozmowa toczy sie wtedy
    nie na poziomie "co regulamin banku przewiduje" tylko drazenie
    konkretnego problemu technicznego zwiazanego z kontem internetowym.

  • 24. Data: 2007-12-22 22:29:26
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 05:08:53 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

    > Nawet przy niezrealizowanych przelewach z emax?

    System wysyła tylko komunikat o niezrealizowanym z powodu braku środków
    przelewie z izzyKonta. Natomiast żaden ślad nie pozostaje po zleconym, a
    niezrealizowanym przelewie z eMaxa na izzyKonto.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 25. Data: 2007-12-22 22:34:25
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 12:24:27 +0100, Bogdan B. napisał(a):

    > Jeżeli mialoby zabraknąć pieniędzy któremuś bankowi, to pożycza od innego -
    > to się zadarza.

    I zapewne kosztuje.

    > I znaj proporcje - BRE Bank SA ma wielu klientów korporacyjnych którzy
    > wykonują dużo większe przelewy niż Ty za prąd ;-).

    Ale ma ich BRE Bank SA, a nie mBank.
    A nie przypuszczam, by mBank mógł bez ograniczeń dysponować limitem BRE
    banku.

    > Jeżeli już, to coś mBank pokręcił przy ostatniniej zmianie w systemie
    > transakcyjnym - ludziom działy się dziwne rzeczy.

    Dwukrotnie ten sam numer, za każdym razem w poniedziałek. Jak na
    niewykryty błąd w systemie, zbyt duża regularność.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 26. Data: 2007-12-23 01:16:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > A nie przypuszczam, by mBank mógł bez ograniczeń dysponować limitem BRE
    > banku.

    Przeciez mBank nie istnieje jako byt, to BRE wykonuje przelewy,
    BRE podpisuje umowy z klientami "mBanku", i do BRE dostarcza sie
    kwity, ktore maja byc potwierdzone na kopii.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2007-12-23 10:00:19
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 23 Dec 2007 02:16:40 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Przeciez mBank nie istnieje jako byt,

    Więc jako co istnieje?

    > to BRE wykonuje przelewy,
    > BRE podpisuje umowy z klientami "mBanku", i do BRE dostarcza sie
    > kwity, ktore maja byc potwierdzone na kopii.

    Co jakoś nie przeszkadza mBankowi traktować przelewów do BRE jako
    przelewów do obcego banku ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 28. Data: 2007-12-23 12:54:36
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Więc jako co istnieje?

    Jako marka, tak samo jak tak-tak, simplus, czy inny POP.

    Nawet na kartach mBanku, masz napisane: BRE BANK S.A. Wydział Bankowości
    Elektronicznej Łódź, a na ostatniej otrzymanej z miesiąc temu mam napisane:
    mBank - bankowość detaliczna BRE Banku S.A.

  • 29. Data: 2007-12-23 12:57:02
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Gru, 13:54, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:
> [...]
    > Elektronicznej Łódź, a na ostatniej otrzymanej z miesiąc temu mam napisane:
    > mBank - bankowość detaliczna BRE Banku S.A.

    No coz - bank wirtualny :)

  • 30. Data: 2007-12-23 18:35:49
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Chris wrote:

    > Więc jako co istnieje?

    Jako oddział BRE Banku SA, co jest wyraźnie napisane w umowie o prowadzenie
    konta.

    > Co jakoś nie przeszkadza mBankowi traktować przelewów do BRE jako
    > przelewów do obcego banku ;)

    Nie przeszkadza.
    Pecunia non olet ;-)