  • 1. Data: 2004-09-09 18:37:31
    Temat: mIKElokata a inne formy?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Po co komus taka lokata na 5,5% (brak mozliwosci wyplaty itd, przed
    osiagnieciem odp. wieku), jak np Nordea oferuje lokate typu "polisa" na
    12-mies--6% tez bez podatku Belki. Jaki sens maja takie oferty IKE? Jest to
    szukanie naiwnych, ktorzy skusza sie brakiem pobierania "belkowego" nie
    patrzac na oprocentowanie.

  • 2. Data: 2004-09-09 19:04:13
    Temat: Re: mIKElokata a inne formy?
    Od: MadziaMa <m...@b...pl>

> [...]
    >szukanie naiwnych, ktorzy skusza sie brakiem pobierania "belkowego" nie

    moj wrodzony pesymizm podpowiada mi:
    za rok (p)osly przeglosuja uchwale, w ktorej bedzie stalo, ze IKE
    miozna wliczyc jako przychod do budzetu - od razu deficyt spadnie i
    bedzie mozna wydawac wiecej pieniedzy budzetowych ;-)

    to tak jak OFE: juz probowano uznac te pieniadze jako publiczne
    (budzetowe) i juz byly glosy (nie pamietam, lepper?) zeby za te
    pieniedze budowac np. drogi (a ze to nie przyniesie zysku to inna
    kwestia - rzadzacy sie tym nie przejmuja bo za iles lat to juz na
    kanarach i los emerytow bedzie problemem kogo innego).

    innymi slowy wg politykow: wpierw trzeba skoncentrowac pieniadze np.
    zmuszajac ludzi ustawa do ich odkladania w okreslonym miejscu (akurat
    ike chyba nie jest przymusowe, ale ofe tak) a pozniej sie pomysli jak
    mozna sie dobrac do tych pieniedzy, proste?

    ja jakos nie wierze ze politycy tak sie o mnie troszcza i o moje
    pieniadze - raczej chca troszke "uszczkna", w koncu kucharz w wojsku
    nigdy nie chodzi glodny, nie?

    Cyb (z cudzego konta)