  • 1. Data: 2006-03-13 10:41:20
    Temat: mały kredyt
    Od: A|fer <s...@c...pl>

    Zmieniły się nieco moje warunki

    Mam zamiar wziąć 35 tys. kredytu co stanowi 66% wartości mieszkania na
    okres 10 lat.

    Moim Top jest w tej chwili Millenium. Zaoferowali
    2.31% w CHF (LIBOR3M + marża 1.3%) co daje kwotę 337,90 miesięcznie.
    Do tego 1% prowizji i obowiązkowe ubezpieczenie mieszkania i
    ubezpieczenie na życie.

    Co o tym sądzicie?

    MultiBank proponuje co prawda ratę ~332 (przy oprocentowaniu 2,65) i
    prowizję 0,8% , ale trochę się obawiam oprocentowania ustalanego przez
    zarząd...

  • 2. Data: 2006-03-13 11:02:34
    Temat: Re: mały kredyt
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > MultiBank proponuje co prawda ratę ~332 (przy oprocentowaniu 2,65) i
    > prowizję 0,8% , ale trochę się obawiam oprocentowania ustalanego przez

    Oki. Widze, ze niektore banki nauczyly sie podawac wielkosc raty po
    uwzglednieniu spreadu np. Millenium a niektóre ciągle sie tego nie nauczyly
    np. Multibank. Po uwzglednieniu spreadu (3,66%) rata wynioslaby w Multibanku
    344,50 PLN.

    Teraz kamyczek do Millenium.
    Oprocentowanie, ktore podają jest naliczone od LIBOR z konca roku, ktore
    obowiazuje przez 3 miesiace, czyli do konca marca 2006. Wtedy bylo 1,01%. W
    chwili obecnej LIBOR 3 M wynosi 1.38%, wiec kolega placilby juz ratę nie wg
    2.31%, a wg 2.68%, wiec rata wynioslaby 344 PLN.

    Z drugiej strony, kredyt jest na stosunkowo krótki okres tj. 10 lat. Ja bym
    sie zastanowil nad PLN w takim przypadku. W Millenium bylby WIBOR 3M + 0,75
    marzy, co na dzisiaj dałoby 4.14+0,75 = 4,89% w PLN i brak prowizji. Rata
    wynioslaby 369,35 PLN. Rata jest ledwo o 7% wyzsza, a brak ryzyka różnic
    kursowych.
    Mysle, ze warto sie nad tym zastanowic.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-13 11:03:20
    Od: k...@p...onet.pl

    > Moim Top jest w tej chwili Millenium. Zaoferowali
    > 2.31% w CHF (LIBOR3M + marża 1.3%) co daje kwotę 337,90 miesięcznie.
    > Do tego 1% prowizji i obowiązkowe ubezpieczenie mieszkania i
    > ubezpieczenie na życie.

    Sprawdz w Kredyt Banku, szybsza decyzja, mniej formalnosci i ubezpieczenie na
    zycie gratis. Przy duzym wkladzie wlasnym cos ponegocjojesz - mi sie udalo.

    Konrad

  • 4. Data: 2006-03-13 11:06:10
    Od: k...@p...onet.pl

    > W chwili obecnej LIBOR 3 M wynosi 1.38%

    LIBOR 3M wynosi 1,1992
    Podales wartosc LIBORU 6M

    Konrad

  • 5. Data: 2006-03-13 11:12:53
    Od: A|fer <s...@c...pl>

    W dniu 2006-03-13 12:03, k...@p...onet.pl napisał::

    > Sprawdz w Kredyt Banku, szybsza decyzja, mniej formalnosci i ubezpieczenie na
    > zycie gratis. Przy duzym wkladzie wlasnym cos ponegocjojesz - mi sie udalo.

    zaproponowali LIBOR3M + 2.15% marży (bez negocjacji)

  • 6. Data: 2006-03-13 11:16:19
    Temat: Re: ma3y kredyt
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > LIBOR 3M wynosi 1,1992
    > Podales wartosc LIBORU 6M

    Shit, rzeczywiscie. Sorki sila przyzwyczajenia.
    W wiekszosci przypadkow opieram sie na 6M.

    Taką razą, posypując głowę popiołem, poprawiam wyliczanki.
    Stopa procentowa w kwietniu wynioslaby 1.1992 + 1.3 czyli 2,492% w CHF. Po
    uwzglednieniu spreadu rata wynioslaby: 340,90 PLN, a rata w PLN bylaby o
    8,3% wyższa.

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 7. Data: 2006-03-13 11:39:04
    Od: k...@p...onet.pl

    > zaproponowali LIBOR3M + 2.15% marży (bez negocjacji)

    No tak. Jakbys mial 66% udzialu wlasnego, to mialbys szanse na zalapanie sie na
    marze 1,18%

    Konrad

  • 8. Data: 2006-03-13 19:21:13
    Od: A|fer <s...@c...pl>

    Bartek napisał(a):

> [...]
    > + 0,75 marzy, co na dzisiaj dałoby 4.14+0,75 = 4,89% w PLN i brak
    > prowizji. Rata wynioslaby 369,35 PLN. Rata jest ledwo o 7% wyzsza, a

    Nie do końca
    Mi zaproponowali 5,75% (WIBOR 3M + 1,15% marży). Gdyby brać WIBOR
    dzisiejszy to było by 5,27%.
    Ale jak z tego obliczyć ratę to ja już nie potrafię :)

  • 9. Data: 2006-03-13 20:05:50
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Nie do końca
    > Mi zaproponowali 5,75% (WIBOR 3M + 1,15% marży). Gdyby brać WIBOR
    > dzisiejszy to było by 5,27%.
    > Ale jak z tego obliczyć ratę to ja już nie potrafię :)

    Teraz widze. Nowy cennik do konca marca. Oki, rata byłaby 384.19 PLN

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-03-16 23:29:13
    Od: A|fer <s...@c...pl>

    A|fer wrote:

    > Do tego 1% prowizji i obowiązkowe ubezpieczenie mieszkania i
    > ubezpieczenie na życie.

    Nie było większego problemu ze zmniejszeniem prowizji do 0.8% :)