  • 1. Data: 2006-03-16 08:37:08
    Temat: mazy w BIKu a kredyt hipoteczny
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    witam,
    mam trzy dziwne i wg. mnie myle wpisy w BIK'u
    - kredyt studencki w PEKAO SA - splacony chyba w 2003? a moze w 2004? generalnie
    moze ze dwa razy mialem jednodniowy poslizg z tymi ratami 210-250zl a w BIKu mam
    brednie w stylu:

    Kw. kredytu wraz z odsetkami 6500 - to jest nieprawda bo sam kredyt to byl 8tys
    a z odsetkami to chyba ponad 9tys
    Status Platnosci Rachunku - Normalny (0-30 dni zaleglosci) - tu sie zgodze
    Najgorszy Hist. Status Platnosci - Watpliwy (91-180 dni zaleglosci) - to jest
    kompletna bzdura! (a moze to te 14gr ktore kilka miesiecy pozniej zarzdali
    listem poleconym a ktorych nie bylo w rozpisce rat - jakies wyrownania???)

    Salda, kwota do splaty itp to 0 zl i to sie zgadza...
    to wszystko bylo w miesiacu marcu 2005
    natomiast w miesiacach styczen i luty 2005 mam
    -styczen
    -- Status Platnosci Rachunku - Ponizej Standardu (31-90 dni zaleglosci)
    -- kwoty do splaty, salda itp wszedzie pisze "1" - jeden co? grosz? zl? rubel
    transferowy?
    -luty
    Status Platnosci Rachunku - Watpliwy (91-180 dni zaleglosci)
    reszta jak w styczniu

    o to za mazy jak je skasowac z BIKu?
    bo bylem wczoraj w open finance i pokazalem to panu - i generalnie wywalil mnie
    na zbity pysk i kazal przyjsc jak sobie wyczyszcze BIK
    powiedzial mi ze jesli nie zaplacilem kiedys w terminie nawet 1gr! i w BIK sa
    slowka typu ("Watpliwy") to moj wniosek np na 200tys kredytu mieszkaniowego
    zostanie odrzucony albo dostane w CHF 5% zamist 3%...

    pozdro,
    michal

  • 2. Data: 2006-03-16 08:51:05
    Temat: Re: mazy w BIKu a kredyt hipoteczny
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2006-03-16 09:37, osobnik Michal M JJ stwierdził, iż:
> [...]
    > jest kompletna bzdura! (a moze to te 14gr ktore kilka miesiecy pozniej
    > zarzdali listem poleconym a ktorych nie bylo w rozpisce rat - jakies

    Może być. 14 gr, to też zaległość.

    > -- kwoty do splaty, salda itp wszedzie pisze "1" - jeden co? grosz? zl?
    > rubel transferowy?

    Jedna jednostka waluty, w której brałeś kredyt (a ta waluta podana jest
    w BIORK). Zapewne 1 zł.

    > o to za mazy jak je skasowac z BIKu?

    Odczytałeś to zapewne z wydruku, który dał Ci bank. Poproś BIK o raport
    konsumencki, będziesz miał info który bank dokonał wpisu i wyjaśnij to w
    banku (bankach).

> [...]
    > BIK sa slowka typu ("Watpliwy") to moj wniosek np na 200tys kredytu
    > mieszkaniowego zostanie odrzucony albo dostane w CHF 5% zamist 3%...

    Bzdura. Jeśli wszystko (w/g Ciebie) było ok, to poproś o opinię bankową.
    Bez problemu, w większości banków, to przejdzie.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 3. Data: 2006-03-16 09:45:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 16 Mar 2006 09:37:08 +0100, Michal M JJ <w...@...pl> wrote:

> [...]
    >slowka typu ("Watpliwy") to moj wniosek np na 200tys kredytu mieszkaniowego
    >zostanie odrzucony albo dostane w CHF 5% zamist 3%...

    Zarządać od Pekao S.A. sprostowania.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://www.fototok.tkb.pl/pt/photo.php?p=100361

  • 4. Data: 2006-03-16 10:08:58
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    > Odczytałeś to zapewne z wydruku, który dał Ci bank. Poproś BIK o raport
    > konsumencki

    nie - wlasnie mam taki raport z BIK

    > Bzdura. Jeśli wszystko (w/g Ciebie) było ok, to poproś o opinię bankową.
    > Bez problemu, w większości banków, to przejdzie.
    tez sie kolesiem z OF nie przejmuje bo byl nemo (moze pierwszy dzien w pracy?) a
    juz napewno nie czyta tej grupy ;-)

  • 5. Data: 2006-03-16 10:11:40
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    > Zarządać od Pekao S.A. sprostowania.

    tak zrobie ale batalia zapewne bedzie ciezka bo bralem kredyt na drugim koncu
    polski a watpie zeby to sie dalo posunac cos takiego przez telefon... a juz w
    pekao sa zwlaszcza ;-)

  • 6. Data: 2006-03-16 11:16:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal M JJ wrote:

    > tak zrobie ale batalia zapewne bedzie ciezka bo bralem kredyt na drugim
    > koncu polski a watpie zeby to sie dalo posunac cos takiego przez
    > telefon... a juz w pekao sa zwlaszcza ;-)
    Instytucji listów poleconych już nie ma?
    KJ

  • 7. Data: 2006-03-16 12:33:54
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    Witaj,
    mi sie zdarzylo wyladowac w BIKu za 1zl 20 gr. Wiec przy Tobie jestem
    recydywista. :-)
    W dniu platnosci wypadly swieta i byl poslizg 2 dni (stale zlecenie)
    Naliczyly sie odsetki w w/w kwocie. Pani zadzwonila z banku, zebym przy
    okazji zaplacil. Ale jechac na drugi koniec miasta, zeby zaplacic 1,2zl?
    Zapomnialem o tym juz po splacie calosci przy okazji poreczania kredytu
    studenckiego siostrze sprawa wyplynela. Ale wszystko poszlo gladko bo w BIKu
    jest wpisana wysokosc zadluzenia i normalny bank podchodzi do tego
    elastycznie.
    Zadzwonilem do winowajcy z pytaniem dlaczego za 1,2zl wpisali mnie do BIKu,
    wystarczylo zadzwonic ponownie i przypomniec mi o tym dlugu. Odpowiedz:
    "System generuje raporty do BIKu i nie mamy na to wplywu" :-) Pomyslalem
    sobie: Dobrze, ze system nie skazal mnie na smierc. Uffff. Chyba i tak
    mialem szczescie. :-)

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Terczynski

    Uzytkownik "Michal M JJ" <w...@...pl> napisal w wiadomosci

  • 8. Data: 2006-03-16 12:52:53
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    kszyhoo wrote:
    > Witaj,
    > mi sie zdarzylo wyladowac w BIKu za 1zl 20 gr. Wiec przy Tobie jestem
    > recydywista. :-)

    Tzn 2 razy Cię wpisali ?

    > W dniu platnosci wypadly swieta i byl poslizg 2 dni (stale zlecenie)

    Jakie święta ? Bo Być może niesłuszne były te odsetki ?

    > Naliczyly sie odsetki w w/w kwocie. Pani zadzwonila z banku, zebym przy
    > okazji zaplacil. Ale jechac na drugi koniec miasta, zeby zaplacic 1,2zl?
    [...]

    > Zadzwonilem do winowajcy z pytaniem dlaczego za 1,2zl wpisali mnie do BIKu,

    Jakiego winowajcy ? Przypomnieli CI raz ? Przypomnnieli. To codziennie
    mieli dzwonić?

    odpowiada się _pod_ postem.
    KJ

  • 9. Data: 2006-03-17 13:42:11
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    > studenckiego siostrze sprawa wyplynela. Ale wszystko poszlo gladko bo w BIKu
    > jest wpisana wysokosc zadluzenia i normalny bank podchodzi do tego
    > elastycznie.

    ale w wyciagu z BIKu ktory dostalem pisze tylko ze mam najgorszy historyczny
    status platnosci - watpliwy (91-180 dni zaleglosci) nic nie pisze jakie jest
    saldo zaleglosci - gyby pisalo (jak podejrzewam) 14gr to bym to olal - ale
    generlanie niestety ja nie wiem jak banki widza moja historie w BIK - ja mam
    jedynie dostep do tego wydruku

    a sam system jest przerazajaco glupio bezduszny - zeby generowac list polecony
    wzywajacy do zaplaty 14gr ;-) mi by sie nie oplacalo wysylac listu za 3.50zl za
    ktory dostane 14gr ale pewnie bank ma znizke u poczty ;-)