  • 61. Data: 2009-02-14 17:34:29
    Temat: Re: mbank już stacza się kompletnie
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:53e53480-f61e-419b-8660-382a1480697b@i20g2000pr
    f.googlegroups.com...

    > Rozumiem przyczyny dla ktorych pisales komus prace, 600 zl piechota
    > nie chodzi, ale czy nie myslisz, ze wlasnie przez taka "pomoc" jakis
    > totalny debil skonczyl studia i moze dostal dobra prace, a kiedys Cie
    > np. wygryzie ze stanowiska?

    Nie, uważam że debil pozostanie debilem. Jakimkolwiek papierkiem nie byłby w
    stanie się "wylegitymować". A wbrew temu co mówi znane przysłowie, w
    dłuższym dystansie czasowym debile nie mają w życiu łatwo.

    Są też jeszcze inne aspekty tego zjawiska w PL sprowadzające się do tego, że
    nie wszystkich musi interesować cały program studiów i niekoniecznie trzeba
    komuś takiemu przypinać od razu łatkę debila.

    marekz

  • 62. Data: 2009-02-14 17:43:07
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Lut, 12:34, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Są też jeszcze inne aspekty tego zjawiska w PL sprowadzające się do tego, że
    > nie wszystkich musi interesować cały program studiów i niekoniecznie trzeba
    > komuś takiemu przypinać od razu łatkę debila.

    Ja nie o tym konkretnym przypadku, chociaz z opisu wynika ze nie dosc
    ze uzywa cudzej pracy, to jeszcze chce sie wymigac od placenia, ale
    raczej o masowosci zjawiska jako takiego. Bo przypuszczam, ze sa tez i
    tacy, ktorzy cale studia przechodza korzystajac z uslug piszacych za
    nich kolegow.

    No chyba ze to rzeczywiscie "wychodzi w praniu" pozniej i dlugo tacy
    nie popracuja. Tylko ze w takiej sytuacji dyplom polskiej uczelni moze
    zrobic sie troche... bezwartosciowy?

  • 63. Data: 2009-02-14 18:00:08
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Bo przypuszczam, ze sa tez i
    > tacy, ktorzy cale studia przechodza korzystajac z uslug piszacych za
    > nich kolegow.

    Oczywiście, że tacy istnieją. Istnieją też tacy co w ogóle dyplom kupowali
    na Bazarze Różyckiego. Czasami pracę (np. w administracji państwowej) to się
    ma "na skutek znajomości", a jakiś papierek typu dyplom trzeba mieć, bo np.
    jest to wymóg do dalszych awansów.

    > No chyba ze to rzeczywiscie "wychodzi w praniu" pozniej i dlugo tacy
    > nie popracuja. Tylko ze w takiej sytuacji dyplom polskiej uczelni moze
    > zrobic sie troche... bezwartosciowy?

    A cóż znaczy sam dyplom? Szczególnie teraz, w dobie wysypu setek szkółek
    prywatnych oraz studiów zaocznych czy wieczorowych na uczelniach
    państwowych, no i ogólnej degrengolady uczelni państwowych. Nie sądzę aby
    dobrzy pracodawcy specjalnie patrzyli na dyplom. Owszem, może to być jakieś
    kryterium wstępnej selekcji, na zasadzie jak ktoś ukończył jakiekolwiek
    studia, to wzrasta szansa, że nie jest idiotą, ale nie jest to zapewne
    kryterium decydujące ani nie do pokonania.

    Czy w US jest inaczej (abstrahując od tego, że tam jest w systemie edukacji
    znacznie więcej środków)?

    Taka osoba "z kupionym papierkiem" może i osiągnie jakąś tam pracę za dwa
    czy trzy tysiące złotych brutto, ale to będzie najprawdopodobniej kres jej
    możliwości i jeszcze będzie ciągle funkcjonować w strachu, że wyleci na
    buzię. Jak ma odpowiednie znajomości, to czy z dyplomem czy bez dyplomu
    osiągnie prawdopodobnie więcej. A jak jest po prostu dobra, to przeciętnie
    rzecz biorąc osiągnie jeszcze znacznie więcej.

    marekz

  • 64. Data: 2009-02-14 18:14:07
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Lut, 13:00, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Czy w US jest inaczej (abstrahując od tego, że tam jest w systemie edukacji
    > znacznie więcej środków)?

    O kupowaniu prac nie slyszalem. Jesli nawet cos ktos kiedys, to zadna
    ze stron sie tym nie bedzie chwalic.
    Ale dla kompletnych tumanow sa inne sposoby na ukonczenie prestizowej
    uczelni. Np. hojnie placacy papa. Sztandarowy przyklad: George W.
    Bush, absolwent Yale i Harvardu. Jak takie cos przebrnelo nawet przez
    High School pozostaje dla mnie zagadka. Tzn. domyslam sie :)

  • 65. Data: 2009-02-14 18:24:29
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > Bush, absolwent Yale i Harvardu. Jak takie cos przebrnelo nawet przez
    > High School pozostaje dla mnie zagadka. Tzn. domyslam sie :)

    Ano właśnie. W PL studia są albo (przynajmniej teoretycznie) calkiem za
    darmo albo relatywnie tanie, a do tego społeczeństwo uboższe. Więc
    wyewoluowało inne rozwiązanie, bo nie jest przyjęte płacenie szkole jako
    takiej, a przekupienie po kolei wszystkich wykładowców byłoby pracochłonne i
    bez gwarancji sukcesu (część okaże się być nieprzekupnymi).

    Zresztą do kwestii ściągania na egzaminach teżjest całkiem inne podejście w
    PL (mało restrykcyjne) i w US (znacznie bardziej restrykcyjne), prawda?

    marekz

  • 66. Data: 2009-02-14 18:41:29
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Lut, 13:24, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > PL (mało restrykcyjne) i w US (znacznie bardziej restrykcyjne), prawda?

    A, ja studiowalem w Polsce, wiec sie orientuje. Tak, ze sciaganiem na
    egzaminach/testach jest duzo bardziej restrykcyjnie - w Polsce mam
    wrazenia, ze jest to traktowane w kategoriach pomocy slabszemu
    ("Koledze nie pomozesz?"), a tutaj: oszustwa, nieuczciwosci i czego
    tam jeszcze. Nie chce przez to powiedziec, ze nikt nigdy od nikogo,
    ale z tego co wiem, to jest bardzo marginalne zjawisko.
    Nie wiem, moze to tak jeszcze z czasow pionierskich? Przezywaja
    jednostki silne i samodzielne? ;) (Albo z wplywowymi rodzicami jak w
    przykladzie powyzej.)

  • 67. Data: 2009-02-14 21:28:52
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Szymon" <n...@o...pl> wrote in message

    > heh :-)) Teraz każdy przed operacją na emaksie będzie sprawdzał czy jest
    > jeleniem czy jeszcze nie :-) Da się? Da się, ale na funkcjonalność
    > rachunku i dobrą opinię o banku nie wpłynie pewnie dodatnio. Co więcej -
    > system mbanku ledwo zipie i były już przypadki, że nie można się było
    > zalogować z uwagi na przeciążenie serwerów. Z pewnością opcja dodatkowego
    > sprawdzania nie wpłynie na szybkość działania systemu.

    Caly watek jest jakis... slaby. Tutaj chyba przejawia sie polski sposob
    myslenia typu: "mbank zrobil takie cos nie po to aby odciazyc infolinie i
    ulatwic zycie osobom, ktore musza zrobic kolejny przelew, tylko po to, ABY
    NAM BIEDAKOM DOKOPAC!!!". Doprawdy, zalosne. Najlepiej sie z tego powodu
    powiescie albo utopcie, bo to przeciez ogolnokrajowa tragedia.

  • 68. Data: 2009-02-14 21:42:48
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote in message
    > Przede wszystkim to, że mialo to być super hiper oprocetowane koto
    > oszczędnościowe, ale za to z ograniczoną funkcjonalnością. Zostało z tego
    > konto z nędznym oprocentowaniem i wszelkimi możliwymi wadami.

    Wszyscy z utesknieniem czekamy, az otworzysz wlasny bank i dasz tam
    hiper-procent. Dla kazdego!

    > Jest to jawne okradanie w majestacie prawa, czy to normalne aby na

    No, jawne, nawet sobie nie zalozyli ponczochy na twarz jak to pisali!
    Zlodzieje!!! Lapac ich!!! Zamknac!!!

    > koncie oszczędnościowym trzeba było trzymać przez miesiąc prawie 2000 zł,
    > a by zarobić na ten jeden przelew wewnętrzny, który banku nic nie
    > kosztuje?

    Nie, nienormalne, przeciez tobie nalezy sie za darmo. W ogole to banki
    powinny tobie wyplacac pieniadze, przeciez maja ich tyle!!!

    > Ceny usług powinny mieć odzwierciedlenie w kosztach ich wykonania, a nie
    > być pułapką na jeleni. Po trzecie bank ten do dnia dzisiejszego nie
    > zmienił

    Wez paru kolegow i idz pikietuj pod wszystkimi firmami swiata, podsune pare
    pomyslow:
    coca cola -- bo jest drozsza niz hoop cola (i niech co do grosza przedstawia
    ile kosztuje wyprodukowanie, bo cos mi sie wydaje, ze oni na tym...
    ZARABIAJA!!! ZLODZIEJE!!!)
    mercedes -- bo cie na niego nie stac (i chyba tez na nich ZARABIAJA!!!
    ZLODZIEJE!!!)
    tesco -- bo marchewke maja o 3 grosze drozsza niz real

    a na plakatach wypisz sobie: "komuno wroc!" i "mi sie nalezy!"

  • 69. Data: 2009-02-14 21:44:13
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    SDD pisze:
    > Ja tez tak mam w mBanku - nazywa sie to eMax
    emax - oprocentowanie 1%
    polbank - oprocentowanie 7%

    Chcesz coś jeszcze porównywać?

  • 70. Data: 2009-02-14 22:35:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości

    > Wszyscy z utesknieniem czekamy, az otworzysz wlasny bank i dasz tam
    > hiper-procent. Dla kazdego!

    Jak chce się napić piwa, to nie trzeba kupować browaru. Jest prostsze
    wyjście - ja zmieniłem mBank na eurobank, czyli zagłosowałem nogami. Co nie
    znaczy, że nie mam prawa wypowiadać się o banku, który był moim głównym
    bankiem przez prawie 8 lat.

> [...]
    >
    > Nie, nienormalne, przeciez tobie nalezy sie za darmo. W ogole to banki
    > powinny tobie wyplacac pieniadze, przeciez maja ich tyle!!!

    Uważaj bo ci zwieracze puszczą i sobie krzesło zasrasz. A może coś
    merytorycznie...
    co uzasadnia koszt przelewu wewnętrznego wynoszący 5 zł? Jedyna sensowna
    przesłanka to "polowanie na jelenie".
    Co do wypłacania, to np. Alior tak robi.

    > a na plakatach wypisz sobie: "komuno wroc!" i "mi sie nalezy!"
    Mnie już ten problem nie dotyczy, nawet IKE w mBanku zlikwidowałem.
    Pieniądze z IKE leżą sobie teraz na killer lokacie w pewnym banku z trąbką
    oraz na lokatach w eurobanku.