  • 1. Data: 2008-09-15 12:19:48
    Temat: (mbank) kredyt hipoteczny
    Od: "Marek (UK)" <b...@a...w.pl>

    hej,
    czy macie jakieś przeciwwskazania do wziecia w mbanku kredytu
    hipotecznego?
    jestem klientem tego banku, mam stale przychody w PL, nie mieszkam w
    Polsce ale potrzebuje kupic mieszkanie we Wroclawiu.
    powinienem przeanalizowac inne oferty czy wszystkie są na podobnych
    warunkach?
    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2008-09-15 12:26:58
    Temat: Re: (mbank) kredyt hipoteczny
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Wrz, 14:19, "Marek (UK)" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    > Polsce ale potrzebuje kupic mieszkanie we Wroclawiu.
    > powinienem przeanalizowac inne oferty czy wszystkie są na podobnych

    Moze bedziesz mial szczescie, moze bedziesz mial pecha

    http://www.mbank.pl/forum/list.html?cat=5

  • 3. Data: 2008-09-15 12:33:37
    Od: Marek <b...@a...w.pl>

    Cześć krzysztofsf
    Mon, 15 Sep 2008 05:26:58 -0700 (PDT) w
    sb.googlegroups.com>
    napisałeś:

    > Moze bedziesz mial szczescie, moze bedziesz mial pecha
    >
    > http://www.mbank.pl/forum/list.html?cat=5

    ok, rozumiem, ze przewaza pech.
    a to pech... dla mnie.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2008-09-15 13:17:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > hej,
    > czy macie jakieś przeciwwskazania do wziecia w mbanku kredytu
    > hipotecznego?

    Zapytanie do mbanku o kredyt złozyłem w pażdzierniku 2007 roku jak
    rozpoczynałem budowę.
    Koleś z mbanku z pytaniem czy jestem zainteresowany kredytem zadzwonił
    do mnie jak byłem na etapie robienia wykończeniówki(kwiecień/maj 2008).
    A dodam jeszcze że Nordea oddzwoniła jeszcze póżniej. Z wszystkich ofert
    kredytowych wybrałem Polbank- oferta przyzwoita i najmniej formalności-
    jednak gdy patrzę na ich aktualny cennik to widzę marże wzrosły o ok 01- 0,2

    Krzysiek

  • 5. Data: 2008-09-15 19:04:24
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "Marek (UK)" <b...@a...w.pl> wrote in message
> [...]
    > Polsce ale potrzebuje kupic mieszkanie we Wroclawiu.
    > powinienem przeanalizowac inne oferty czy wszystkie są na podobnych

    mBank ma teraz potworne trudnosci z wydawaniem decyzji, czeka sie bardzo
    dlugo, poza tym ma strasznie duzo formalnosci w porownaniu z wieloma innymi
    bankami (nie wiem dlaczego)
    moze sprobuj w MultiBanku, to prawie ten sam bank tylko troche bardziej
    przystepny, co prawda maja wspolnych analitykow z mBankiem, ale sprawy ida
    szybciej.
    pzdr.,
    uC

  • 6. Data: 2008-09-17 06:02:23
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Marek (UK)" <b...@a...w.pl> wrote in message
    > powinienem przeanalizowac inne oferty czy wszystkie są na podobnych
    > warunkach?

    Poszukaj na pbb i na forach mBanku i Gazety Wyborczej. Trochę tez jest na
    forum Muratora.

    1. pisałem że mBank ma zapis w umowie o obowiązku ubezpieczenia, którego
    wysokość ustala się w TOiP. Można zrezygnowac z ubezpieczenia, ale wtedy
    marża idzie w górę o 0,5 p.p.

    2. Każda oferta jest inna. Ich wstępna analiza nie ma sensu. Trzeba po
    prostu złożyć wszystkie wymagane dokumenty w kilku bankach, otrzymać
    pozytywne decyzje kredytowe i dopiero wtedy wybierać. W innym przypadku
    narażasz się na niespodzianki typu:

    a) NORDEA
    analityk - nie ma pan zdolności kredytowej na taką kwotę (wstępne
    obliczenia mówiły że mam, po złożeniu dokumentów moja zdolność spadła prawie
    dwa razy !!!)
    ja - w jaki sposób mogę ja podnieść (w kontekście zamknięcia kart
    kredytowych)
    specjalista ds kredytów hipotecznych - podnieść dochody (wstecznie ????)

    żenada

    b) Multibank
    najdłużej ze wszystkich banków czekałem na decyzję kredytową, I biorąc pod
    uwagę bezsensowne ubezpieczenie było najdrożej

    c) mBank
    tu decyzje były absolutnie najszybsze, ale problem jak na wstępie, czyli
    potencjalnie najdrożej Zmiana umowy nie wchodziła w grę.
    Dodatkowo, mimo iż podobno prowizja wynosiła 0%, naprawdę wynosiła 0,5%.
    Była ukryta jako "ubezpieczenie płatne z góry na 2 lata".

    d) Polbank
    po złożeniu papierów otrzymałem promesę. Bez podania wysokości marży, za to
    ze zdolności kredytową zmniejszoną o ponad 1/3 w porównaniu do tego zo podał
    kalkulator. Dopiero po spełnieniu dodatkowych warunków i dostarczeniu
    dodatkowych dokumentów których zażądał analityk dowiedziałem ile wynosi
    proponowana marża. O ok. 50% więcej niż w rozmowie na początku podawał
    sprzedawca.
    Ostatecznie ta oferta okazała się najdroższa i to co mówił sprzedawca
    najbardziej mijało się z tym co otrzymałem na końcu.
    Dodatkowa propozycja poduszki finansowej. Pytam ile kosztuje. Odpowiedź: -
    nic. Liczę, nie zgadza sie. Ostatecznie sprzedawca pęka i mówi że przy
    poduszce marża całego kredytu idzie w górę o 0,2 p.p..
    Czemu kłamią ? I to nie był pojedyńczy przypadek sprzedawcy tylko standard w
    Polbanku.

    e) DB
    umówiłem się że przygotują mi umowę na środę, w promesie jako ostateczną
    datę bank wpisał czwartek, w domyśle rano. W czwartek w południe byłem
    umówiony ze sprzedającym i notariuszem, musiałem mieć umowę - bank o tym
    wiedział.
    W środę późnym popołudniem otrzymałem informację, że umowa będzie gotowa na
    czwartek na 16.45. Czyli w ostatnim możliwym dla banku momencie, ale dla
    mnie za późno o 24h.
    Nie mogłem skorzystać z oferty DB. Poza tym jeżeli tak robią PRZED
    podpisaniem umowy, to jak się zachowują PO ?

    f) Na polu walki zostało Millenium. Nie najtańsze, (taki był DB). Na moje
    pytanie "jak w umowie zostało policzone RRSO i jakie wartości zostały podane
    na wejściu" otrzynałem następującą odpowiedź od analityka (!!!): "koszt
    kredytu i rzeczywista stopa procentowa jest wyliczana szacunkowo przez
    system." - to może wartość kredytu i rat też ???

    Podsumowując - żaden bank z którym rozmawiałem nie nie potrafił zapewnić mi
    profesjonalnej obsługi i nie przedstawił mi satysfakcjonującej mnie oferty.
    Poza tym banki bezszczelnie kłamią w materiałach i szkolą ludzi do obsługi
    tak, żeby kłamali.
    Przeraża mnie fakt, że banki do obsługi kredytów hipotecznych zatrudniają
    ludzi bez wykszałcenia kierunkowego, często nie mających pojęcia o tym, co
    sprzedają i mających problemy z obliczaniem procentów, do tego nie mających
    oporów moralnych przed posługiwniem sie kłamstwem do sprzedaży kredytu !

    Życzę dobrego wyboru banku, ale to kosztuje. Tak jak napisałem trzeba złozyć
    papiery w wielu, potem je uzupełnić, a decyzję podejmować mając kilka
    gotowych umów w ręce.

    Nie wolno porównywać tylko marż. Trzeba brać pod uwagę wszystkie dodatkowe
    opłaty na stępie - prowizję, ubezpieczenia i.t.p oraz spread. Do pomocy
    można skorzystać np. z tego kalkulatora:
    http://www.comperia.pl/kredyty_hipoteczne/?p=18

    MichalL

  • 7. Data: 2008-09-17 06:25:04
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Życzę dobrego wyboru banku, ale to kosztuje. Tak jak napisałem trzeba
    > złozyć papiery w wielu, potem je uzupełnić, a decyzję podejmować mając
    > kilka gotowych umów w ręce.

    i w którym banku zaciągnąłeś kredyt?
    u mnie DB stanęło na wysokości zadania i jestem zadowolony...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2008-09-17 07:04:18
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> wrote in message
    > "Marek (UK)" <b...@a...w.pl> wrote in message
    > (...)

    niestety wszystko co piszesz to jest prawda, ja jestem przerazony po
    rozmowach, skaldaniu wnioskow (uzupelnianiu!), podpisywaniu umowy i
    klasmtwach po drodze. tam pracuja jajoglowi, jakies panienki z przypadku,
    ludzie gorzej przygotowani do pracy niz panie w urzedach panstwowych (ktore
    ponoc sa najgorsze)...
    pozdrawaiam i zycze duzo samozaparcia,
    uC

  • 9. Data: 2008-09-17 08:26:54
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > i w którym banku zaciągnąłeś kredyt?

    W Millenium. Pozwala na spłatę w CHF, co daje mi możliwość grania na
    walutach. To ja, a nie bank decyduję kiedy i za ile kupię CHF-y na kolejną
    transzę.

    MichalL

  • 10. Data: 2008-09-17 09:00:39
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    a jednak...dla mnie procedury w Mille byly nie do przeskoczenia, chcieli
    abym nawet wniosek zlozyl wraz z kobita...w DB papiery zeskanowalem i
    wyslalem emailem, w zasadzie to z doradca musialem spotkac sie tylko 2x
    (kiedy chcialem i gdzie chcialem)

    splacasz w CHF? Mille prowadzi obsluge gotowkowa w tej walucie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS