  • 11. Data: 2006-01-04 07:54:42
    Temat: Re: [mbank] podatek od odsetek
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Jan 2006 02:35:31 +0100,
    osoba podpisana: MarekZ <m...@w...irc.pl>
    napisała:
    > Użytkownik "ianus" <U...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Prawdziwy "dramat" ujawnia sie, przy naliczonych odsetkach w wysokosci
    > 2,50 :-)

    Ale do tej pory było tak samo przy pdsetkach 0,50 PLN = podatkwoe 1
    =>podatek 0.2
    KJ

    Wiesz, tryb tekstowy w Linuksie ma się tak do DOSu
    jak F-117A do paralotni. (c) Dawid Kuroczko

  • 12. Data: 2006-01-04 12:46:42
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@W...gazeta.pl>

    ianus <U...@o...pl> napisał(a):

    > 2,49 = "podatkowe" 2
    > 2 * 0,19 = 0,38 = "podatkowe" 0

    Eee, to o to mu chodziło ! :-o - podał poprostu PRZYKŁAD...

    A ja podejrzewałem, że jureq odkrył coś bardziej praktycznego - jak się
    uchronić przed belkowizną, wykorzystując w tym celu niektóre martwe od
    jakiegoś czasu konta.

    Ot, np. posługując się wzorem Demidowicza: ;)

    K<257,89*n/p

    gdzie:
    K = średni kapitał utrzymywany na koncie przez okres kapitalizacji wkładu,
    n = liczba okresów kapitalizacji w roku dla danego konta,
    p = stopa procentowa roczna konta,

    można obliczyć ile "da się bezpiecznie trzymać" kasy na koncie, unikając
    oskubania na belkowiźnie ;)

    I tak, np. dla jednego z popularnych kont netowych (nazwy nie podaję, by nie
    narazić się na zarzut jego reklamowania), będzie to maksymalnie 836,40zł, co
    już dla niektórych może być praktyczną, awaryjną portmonetką z wkładem
    oprocentowanym w wysokości...4,57% p.a.
    Trza tylko pilnować 'biznesu', by nie popaść w "dramat" opisany przez MarkaZ.

    Zachęcam do zabawy w przeliczenie: jakie zwiększone w ten sposób
    oprocentowanie uzyskamy dla innych kont (mBank, Inteligo, Eurobank itd.) ;)

    Ciekaw jestem kto znajdzie najkorzystniejsze pod tym wzgl. konto ?

  • 13. Data: 2006-01-04 13:15:18
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Cześć

    > Ot, np. posługując się wzorem Demidowicza: ;)
    >
    > K<257,89*n/p

    Cos z tym twoim wzorem niebardzo (wyjasnienie ponizej)

> [...]
    >
    > Zachęcam do zabawy w przeliczenie: jakie zwiększone w ten sposób
    > oprocentowanie uzyskamy dla innych kont (mBank, Inteligo, Eurobank itd.)
    ;)

    dla konta gdzie oprc. wynosi 3,7 % w skali roku wyszło ci 836 ,40

    I teraz trzeba oddzielnie liczyc dla miesiecy gdzie ilosc dni jest 30 i 31

    I teraz liczmy dla miesięcy gdzie ilosc dni wynosi 31 :
    836,40 * 3,7% /365*31 = 2,63 (podatkowe 3 zł,)
    podatek 3*19%=0,57 (zaokraglone 1zł) czyli 2,63-1=1,63zł

    Dla miesięcy gdzie ilosc dni wynosi 30 :
    836,40 * 3,7% /365*30 = 2,54 (podatkowe 3 zł,)
    podatek 3*19%=0,57 (zaokraglone 1zł) czyli 2,54-1=1,54zł

    I ani dla 30 dni, ani dla 31 dni wzor nie spelnil zalozenia.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 14. Data: 2006-01-04 20:37:21
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@W...gazeta.pl>

    Marcin_P. <n...@o...pl> napisał(a):
    > Cos z tym twoim wzorem niebardzo (wyjasnienie ponizej)

    Oczywiście, masz rację - był błąd w wyznaczeniu współczynnika :(
    Gratuluję dociekliwości :)

    Prawidłowo powinno być:

    K = 244,31*n/p

    zaś maksymalny w tym przypadku kapitał: K < 792,35 zł

    W praktyce wskazane jest przyjmować K zaokrąglone w dół o kilka %. Zabezpieczy
    to naszą portmonetkę na wypadek przeoczenia narosłych w międzyczasie %%...

    Pzdr.,
    zd.