  • 11. Data: 2008-11-17 15:25:14
    Temat: Re: mbank - przelewy
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    . Dla niektórych ważna jest jednak data wysłania/księgowania, np.
    > przy rozliczeniach terminowych z US, ZUS itp. instytucjami, więc nie żałuj
    > im takiej funkcjonalności :)

    Ok - przekonałeś mnie.
    Panowie i Panie z mBanku proszę natychmiast zatrzymać wdrażanie tej zmiany w
    systemie. :)))

  • 12. Data: 2008-11-17 15:28:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Curious" <c...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Do niedawna za taki miałem mBank właśnie.

    Tzn. jaki? Zdefiniowałeś przelew z datą dzisiejszą to z taką został
    zaksięgowany, a z banku nie wyszedł, bo puściłeś go za późno. Jak już Ci
    inni pisali, anuluj przelew i puść z datą jutrzejszą. Jakby bank w takiej
    sytuacji księgował przelewy z datą jutrzejszą, to dopiero by był ból i
    kłopoty dla niektórych.

    mBank postąpił prawidłowo i co najważniejsze, masz możliwość ten przelew
    anulować, doceń to, bo większość banków takiej funkcjonalności nie posiada.

  • 13. Data: 2008-11-17 15:31:28
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Curious pisze:
    [...]

    > Jeśli dobrze pamiętam to kiedyś mBank dla płatności zaplanowanych na
    > weekend wykonywał je w najbliższy dzień roboczy następujący po tym
    > zaplanowanym dniu i nie zdejmował pieniędzy z konta np. na 2 dni.
    I dalej tak robi. Dla zleceń stałych.
    Ty natomiast zleciłeś przelew.
    KJ

  • 14. Data: 2008-11-17 15:36:00
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    > mBank postąpił prawidłowo i co najważniejsze, masz możliwość ten
    > przelew
    > anulować, doceń to, bo większość banków takiej funkcjonalności nie
    > posiada.

    Ale ja chcę dzisiaj ponarzekać, a nie podoceniać!! :))

    Zależało mi, żeby przelew wyszedł dzisiaj i chyba odrobinę się spóźniłem.
    Poza tym anulowanie i ustawianie z jutrzejszą datą nie ma chyba sensu -
    jeśli chodzi o oprocentowanie tych pieniędzy.

  • 15. Data: 2008-11-17 15:43:21
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    > http://www.biznesforum.pl/sesje-bankowe-elixir.php

    No w tym "rankingu" (czas ostatniej sesji wychodząca Elixiru) mBank i
    Multibank (o samym BRE nie wspominając) okupuje jedno z ostatnich miejsc....

  • 16. Data: 2008-11-17 15:50:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Zależało mi, żeby przelew wyszedł dzisiaj i chyba odrobinę się spóźniłem.
    > Poza tym anulowanie i ustawianie z jutrzejszą datą nie ma chyba sensu -
    > jeśli chodzi o oprocentowanie tych pieniędzy.
    No przecież mówiłeś, że chodzi o "godną" sumkę.
    Dla 1000 zł władowanego na emax+ na jedną noc daje to 0,1644 zł odsetek,
    jeśli tych tysięcy było kilka/naście/dziesiąt to pewnie warto, sam musisz to
    ocenić.

  • 17. Data: 2008-11-17 15:52:04
    Od: gollum <o...@r...pl_NOSPAM>

    > Zależało mi, żeby przelew wyszedł dzisiaj i chyba odrobinę się spóźniłem.
    > Poza tym anulowanie i ustawianie z jutrzejszą datą nie ma chyba sensu -
    > jeśli chodzi o oprocentowanie tych pieniędzy.

    Nie ma sensu, bo eKonto ma 0,0%.
    Ale np. do średniego miesięcznego salda już ma znaczenie.

    Jak ustawisz z datą jutrzejszą przelew, wtedy środki z konta zejdą jutro
    o 6 rano.

    Jest jeszcze jedna możliwość, aby zarobić na odsetkach.
    Przelać pieniądze dzisiaj na eMax (nie eMax+), ustawić przelew z eMaxa
    na eKonto z datą 18-11-2008, przelew zostanie wykonany około 2.30 w nocy
    (czyli odsetki się naliczą), a 6 rano wyjdzie przelew z eKonta, też
    wcześniej zdefiniowany z datą 18-11. Wadą tego rozwiązania jest to, że
    nie ma pewności, iż ów przelew wyjdzie - czasem są błędy w systemie i
    przelewy wiszą w nieskończoność.

  • 18. Data: 2008-11-17 16:05:10
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    > Dla 1000 zł władowanego na emax+ na jedną noc daje to 0,1644 zł odsetek,
    > jeśli tych tysięcy było kilka/naście/dziesiąt to pewnie warto, sam musisz

    Nie wiem jak w jakim wypadku liczone jest oprocentowanie - jak długo
    pieniądze muszą leżeć na koncie danego dnia (pełen dzień, min. pół dnia
    itp).
    Czy w dniu w którym jakaś kwota wchodzi na konto liczone jest od niej
    oprocentowanie i podobnie, czy w dniu w którym kwota schodzi z konta również
    liczone jest od niej oprocentowanie?
    Mam słabą orientację w tym temacie, ale takie ruchy z anulacją i ponownym
    ustawianiem przelewu powodują, że kwota pojawia się na koncie i znika z
    konta.

  • 19. Data: 2008-11-17 16:48:51
    Od: ruf10 <r...@n...pl>

    Curious pisze:

    > Nie wiem jak w jakim wypadku liczone jest oprocentowanie - jak długo
    > pieniądze muszą leżeć na koncie danego dnia (pełen dzień, min. pół dnia
    > itp).

    Liczy się kwota, którą masz o północy

  • 20. Data: 2008-11-17 17:43:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> writes:

    > Tzn. jaki? Zdefiniowałeś przelew z datą dzisiejszą to z taką
    > został zaksięgowany, a z banku nie wyszedł, bo puściłeś go za późno.

    Takie np. inteligo nie pozwoli na zdefinowanie takiego zlecenia. Nie
    wiem, jak jest u nich z przelewami do zusu...

    MJ