  • 1. Data: 2009-04-27 06:16:10
    Temat: mbank - zasady realizacji przelewów.
    Od: Pete <n...@n...com>

    Witam,

    W piątek próbowałem zlecić przelew na sobotę i system mnie nakrzyczał,
    że niedasię. Pogrzebałem w mbankowym FAQ i patrzcie co znalazłem. Wydaje
    mi się, że kiedyś były one realizowane w pierwszy dzień roboczy po dniu
    wolnym, a teraz:

    "Ze względu na złożoność systemu obliczeniowego mBanku, opis wykonywania
    przelewów do innych banków wymaga dłuższego omówienia. Procedura
    realizacji przelewów zewnętrznych (czyli do innych banków - w tym do
    Multibanku) różni się w zależności od:

    - wprowadzenia przelewu do systemu w dniu roboczym lub w dniu wolnym od
    pracy
    - zlecenia przelewu na dzień roboczy lub na dzień wolny od pracy
    Dlatego też możliwe są następujące sytuacje:

    - Przelew wprowadzony do systemu w dzień roboczy na inny dzień roboczy
    realizowany jest tak, aby wykonany został na pierwszej sesji
    rozliczeniowej Elixir w żądanym dniu (czyli o godzinie 5:55).
    - Przelew wprowadzony do systemu najpóźniej na dwa dni przed dniem
    wolnym od pracy z datą na tenże dzień wolny od pracy, zostanie
    zrealizowany na pierwszej sesji rozliczeniowej Elixir ostatniego dnia
    roboczego przed dniem wolnym od pracy.
    - Przelew wprowadzony do systemu w dzień poprzedzający dzień wolny od
    pracy z datą na ten lub następujący zaraz po nim dzień wolny od pracy
    nie zostanie zrealizowany. Pojawi się komunikat błędu i prośba o podanie
    innej daty wykonania przelewu.
    - Przelew wprowadzony do systemu w dzień wolny od pracy na pierwszy
    dzień roboczy po dniach wolnych od pracy zostanie zrealizowany na
    pierwszej sesji Elixir.

    Przelewy w opisanych powyżej sytuacjach zostaną wykonane, jeżeli na
    rachunku o północy w dniu realizacji zlecenia będą znajdowały się środki
    w wystarczającej wysokości."

    --
    Pete

  • 2. Data: 2009-04-27 09:24:08
    Temat: Re: mbank - zasady realizacji przelewów.
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Wydaje mi się,
    i z tym się zgadzam. Realna rzeczywistość jest i była inna.

  • 3. Data: 2009-04-27 17:05:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    K.K. pisze:
    > i z tym się zgadzam. Realna rzeczywistość jest i była inna.

    Czyli, że to iż w piątek nie mogłem zlecić przelewu na sobotę to była
    fatamorgana?

    --
    Pete

  • 4. Data: 2009-04-27 17:36:26
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Pete" news:475hc6-fr8.ln1@ihal.dal.local.domain

    > Czyli, że to iż w piątek nie mogłem zlecić przelewu na sobotę to była
    > fatamorgana?

    Przelew na sobotę, na inne niż mBankowe konto?
    Może jestem w błędzie, ale w jakim banku można robić takie cuda?

  • 5. Data: 2009-04-27 17:42:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > "Pete" news:475hc6-fr8.ln1@ihal.dal.local.domain

    > Przelew na sobotę, na inne niż mBankowe konto?

    Tak

    > Może jestem w błędzie, ale w jakim banku można robić takie cuda?

    W każdym?
    Zlecić != Wysłać

    --
    Pete

  • 6. Data: 2009-04-27 18:02:56
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Pete" news:2d7hc6-ir8.ln1@ihal.dal.local.domain

    > W każdym?
    > Zlecić != Wysłać

    Pete!
    Przecież coś takiego również masz w mBanku z tym zastrzeżeniem, że kiedy
    zlecasz przelew w mBanku po godzinie 13:25 pieniądze zostają "zdjęte" z
    twojego konta i wiszą sobie z operacjach zaplanowanych. Fizycznie jednak
    opuszczą twój rachunek dopiero w poniedziałek pierwszą sesją wychodzącą.
    Poniedziałek również będzie datą księgowania tego przelewu.

    Więc w czym tak naprawdę jest problem?

  • 7. Data: 2009-04-27 18:26:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> writes:

> [...]
    > opuszczą twój rachunek dopiero w poniedziałek pierwszą sesją wychodzącą.
    > Poniedziałek również będzie datą księgowania tego przelewu.

    Rozumiem ze w drugim banku, bo normalnie pod pojeciem ksiegowania
    rozumiemy wlasnie "zdjecie pieniedzy z konta".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2009-04-27 19:08:45
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Krzysztof Halasa" news:m3preyuf5v.fsf@intrepid.localdomain

    > Rozumiem ze w drugim banku, bo normalnie pod pojeciem ksiegowania
    > rozumiemy wlasnie "zdjecie pieniedzy z konta".

    To miałem dokładnie na myśli - w drugim banku.
    Robiąc w mBanku przelew, w piątek na inne konto kasa zostaje zaksięgowana (w
    mBanku) w tym samym dniu. Inna bajka, że fizycznie opuszczają rachunek po
    dwóch dniach, a tym samym są zaksięgowane w banku odbiorcy z datą
    poniedziałkową.

    Ehh namieszałem - ale chyba sens tego co powyżej da się jakoś wyłapać :)

  • 9. Data: 2009-04-28 06:23:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    Valdi.Pavlack pisze:
> [...]
    > Przecież coś takiego również masz w mBanku z tym zastrzeżeniem, że kiedy
    > zlecasz przelew w mBanku po godzinie 13:25 pieniądze zostają "zdjęte" z

    "zdjęte" = wyksięgowane

    > i wiszą sobie z operacjach zaplanowanych.

    Nie. Przelew AFAIR jest już w historii ale z datą poniedziałkową.

    > Fizycznie jednak
    > opuszczą twój rachunek dopiero w poniedziałek pierwszą sesją wychodzącą.

    Tu przeczysz sam sobie - wcześniej piszesz, że są zdjęte, a tu, że
    "opuszczą" rachunek w poniedziałek.

    > Poniedziałek również będzie datą księgowania tego przelewu.

    Nie. W poniedziałek pieniądze wyjdą z mbanku. Natomiast księgowanie (i
    data księgowania) na moim rachunku będzie w sobotę.

    > Więc w czym tak naprawdę jest problem?

    W tym, że w pewnych sytuacjach liczy się data *obciążenia* rachunku.
    (abstrahując od dni wolnych).

    --
    Pete