  • 11. Data: 2009-03-30 16:07:56
    Temat: Re: [multi] podwyżki
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Osobiście jestem ciekaw jak bank zareaguje na pismo o tym, że klient
    > "nie wyraża zgody" na zmianę warunków umowy (której częścią jest TOiP)
    > i za obowiązującą uznaje TOiP właściwą w momencie zawierania umowy.

    Duzo sobie moze.

    > Wypowie umowę prowadzenia rachunku ?

    A po co? Bank nie musi przeciez uzyskiwac zgody klienta ani niczego
    podobnego. Nowy "wzorzec umowy" i jak sie klientowi nie podoba, to sam
    niech wypowiada :-(

    > Muszę poczytać dokładnie co zapisano w umowie na temat zmiany przez
    > bank ww. opłat na niekorzyść klienta.

    Nie nalezy tez zapominac o prawie panstwowym.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2009-03-30 16:53:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gqqmke$g8p$1@news.onet.pl...

> [...]
    > umowę prowadzenia rachunku ?
    >
    > Muszę poczytać dokładnie co zapisano w umowie na temat zmiany przez bank

    Skrzeciw przyjecia nowych warunkow jest traktowany jak wypowiedzenie. Sam
    zamierzam wyslac informacje, ze nie przyjmuje nowych warunkow. Tez jestem
    ciekaw co zrobia... moga zamknac rachunek albo po prostu pozostawic mi na
    starych warunkach. W pierwszym przypadku ciekawe bedzie co zrobia z FI, nie
    sa tu strona umowy, wiec zamknac nie moga :).

    MK

  • 13. Data: 2009-03-30 16:58:15
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    [...]

    > przypadku ciekawe bedzie co zrobia z FI, nie sa tu strona umowy, wiec
    > zamknac nie moga :).

    Nic nie zrobią. Nie pamiętam czy to było w umowie czy regulaminie, ale
    było.
    KJ
    --
    GNU is Not Unix

  • 14. Data: 2009-03-30 17:32:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > Duzo sobie moze.

    Umowa jest dwustronna.

    > A po co? Bank nie musi przeciez uzyskiwac zgody klienta ani niczego
    > podobnego. Nowy "wzorzec umowy" i jak sie klientowi nie podoba, to sam
    > niech wypowiada :-(

    Ja nie mam zamiaru wypowiadać umowy. Po prostu nie zgadzam się na nową
    TOiP stanowiącą integralną część umowy.

    W takim przypadku bank może :
    - wypowiedzieć umowę,
    - przystać na moje warunki.

    Nie może mnie natomiast obciążyć opłatami na podstawie nowego TOiP.

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2009-03-30 17:34:01
    Od: "Filip Lach" <f...@W...gazeta.pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

    > Po 6 latach nadszedł czas rozstania z Multibankiem.

    U mnie to zależy od zasady zwolnień za AQ Intensive - 600 PLN rocznie za
    darmowe wypłaty z bankomatów to ja płacił nie będę... albo zachowam u nich
    jakiś tańszy rachunek i założę konto w banku spółdzielczym (ze względu na
    bankomaty) albo zlikwiduję do końca, jeśli Alior jakoś pomaga w pzenosinach
    konta... wreszcie moje konto w Aliorze przestanie tylko służyć do
    przechowywania 100 PLN z konkursu...

  • 16. Data: 2009-03-30 17:35:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > pozostawic mi na starych warunkach. W pierwszym przypadku ciekawe bedzie
    > co zrobia z FI, nie sa tu strona umowy, wiec zamknac nie moga :).

    Ja również takie pismo mam zamiar wysłać (jutro). W Multibanku mam
    jeszcze KK ale jest to produkt odrębny - co prawda nie wiem jak to
    będzie wyglądało gdy przestanę być członkiem Aquariusa, a KK mam też
    tego typu. Muszę również poczytać umowę aczkolwiek ZTCP to nic tam nie
    ma na ten temat.

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2009-03-30 17:39:17
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Filip Lach pisze:
> [...]
    > bankomaty) albo zlikwiduję do końca, jeśli Alior jakoś pomaga w pzenosinach
    > konta... wreszcie moje konto w Aliorze przestanie tylko służyć do

    Ja osobiście muszę to konto utrzymać do sierpnia, bo mi tam wpływają
    pewne środki i nie bardzo mam możliwość to zmienić. Tyle, że ja mam
    "zwykłego" Aquariusa, który de facto wydaje się być znacznie gorszy od
    "standardowego Aliora". Tak więc decyzja jaką mam podjąć jest już raczej
    oczywista, gdyż już wcześniej zastanawiałem się nad likwidacją tego
    konta, a tak dostałem dzisiaj decydujący argument.

    --
    Mithos

  • 18. Data: 2009-03-30 18:04:54
    Od: "Filip Lach" <f...@W...gazeta.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    > wygląda na to, że zwrot opłaty za taryfę AQ Intensive nie jest
    > przewidywana... ;-(

    Według Multilinii dla AQ Intensive nie ma żadncych zmian jeśli chodzi o
    kryterium "wpływów", bądź "wkładów" ale likwidacji ulega kryterium oparte na
    linii kredytowej

  • 19. Data: 2009-03-30 18:15:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gqqvpr$c1l$1@news.onet.pl...

    > Umowa jest dwustronna.

    §62. 1. Za czynności związane z otwarciem i prowadzeniem rachunku oraz za
    świadczenie innych usług
    objętych niniejszym Regulaminem, Bank pobiera opłaty i prowizje określone w
    załączniku: "Taryfa
    Prowizji i Opłat Bankowych MultiBanku - Oddziału Bankowości Detalicznej BRE
    Banku SA",
    stanowiącym integralną część Umowy.
    2. Wysokość opłat i prowizji może ulegać zmianom. Zmiany wysokości opłat i
    prowizji uzależnione są
    od:
    1) zmiany warunków cenowych na rynku międzybankowym
    2) polityki finansowej Banku
    3) poziomu ponoszonych przez Bank kosztów
    4) wysokości opłat i prowizji pobieranych przez inne banki.
    3. Zmiany stawek opłat i prowizji będą podawane do wiadomości
    Posiadacza rachunku bankowego
    w uzgodniony sposób, w tym za pośrednictwem multilinii lub sieci Internet
    wraz z podaniem daty
    ich wejścia w życie.
    4. W przypadku zmiany "Taryfy Prowizji i Opłat Bankowych Banku",
    o której mowa w ust.3
    Posiadacz rachunku bankowego może, w terminie 14 dni od dnia otrzymania
    informacji, rozwiązać
    Umowę o prowadzenie rachunku bankowego zgodnie z postanowieniami niniejszego
    Regulaminu.
    5. Jeżeli Posiadacz rachunku bankowego nie dokona wypowiedzenia w
    terminie 30 dni od dnia
    otrzymania informacji o zmianach Regulaminu, przyjmuje się, że Posiadacz
    rachunku wyraża zgodę
    na zmiany. W takim wypadku zmiany te obowiązują od dnia ich wejścia w życie.
    [...]
    §64. Zmiany stawek opłat i prowizji, dokonane zgodnie z § 62, nie
    stanowią zmiany postanowień
    Umowy.

    Podoba mi sie zwlaszcza §62. 2. 4) :)

> [...]
    > - wypowiedzieć umowę,
    > - przystać na moje warunki.
    >
    > Nie może mnie natomiast obciążyć opłatami na podstawie nowego TOiP.

    A w swietle powyzszego? ;) Bylo czytac przed podpisaniem umowy ;p.
    http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/862/1380190/Regulamin_rachunki_1380190.pdf

    MK

  • 20. Data: 2009-03-30 19:19:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
    > A w swietle powyzszego? ;) Bylo czytac przed podpisaniem umowy ;p.
    > http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/862/1380190/Regulamin_rachunki_1380190.pdf

    Czytałem ale chyba nie sądzisz, że znam to na pamięć ? Jutro w pracy
    poczytam umowę itp. aczkolwiek z tego co mi tu zacytowałeś to chyba nie
    ma to już sensu :)

    --
    Mithos