  • 1. Data: 2009-10-06 19:28:56
    Temat: [multi] rozliczenie transakcji w CHF?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    było wcześniej o mbanku, ale nie chcę mieszać i dlatego nowy topic

    05.10 wypłata 20 CHF debetówką z Multi, blokada na 58,24 zł
    06.10 rozliczenie transakcji:

    kwota w oryginalnej walucie 58,24 zł
    kwota w walucie rozliczeniowej 14,14 EUR

    i pytanko: w jaki sposób multi przeliczył CHF na EUR?
    14,14 EUR = 58,24 PLN....wychodzi, że euro kosztowało 4,1188?!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2009-10-07 07:55:48
    Temat: Re: [multi] rozliczenie transakcji w CHF?
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    RobertS wrote:

> [...]
    >
    > kwota w oryginalnej walucie 58,24 zł
    > kwota w walucie rozliczeniowej 14,14 EUR
    >
    > i pytanko: w jaki sposób multi przeliczył CHF na EUR?

    obstawiam, ze CHF->USD->EUR.

  • 3. Data: 2009-10-07 08:53:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > obstawiam, ze CHF->USD->EUR.

    a skąd tam USD? walutą rozliczeniową jest przecież EUR...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-10-07 09:07:44
    Od: "Mron" <p...@p...pl>

    "Paweł" <r...@1...0.0.1> wrote in message

    > obstawiam, ze CHF->USD->EUR.
    Z tego co ja wiem to
    CHF -> EUR + 2% (prowizja VISA) -> PLN.

  • 5. Data: 2009-10-07 11:01:40
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    RobertS wrote:

    > a skąd tam USD? walutą rozliczeniową jest przecież EUR...

    moj blad, pomylily mi sie banki na skutek porannego braku herbaty.

  • 6. Data: 2009-10-07 21:24:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    i wszystko się wyjaśniło:

    bankomat UBS zaproponował przeliczenie wypłacanych CHF bezpośrednio na
    PLN...bank skasował za to 3% wartości transakcji, natomiast do Multi
    obciążenie wpłynęło już w PLN

    na slipie z bankomatu jest kwota 58,24 zł i taką Multi obciążyło mój
    rachunek

    można się zastanowić co było bardziej opłacalne:
    1. ww. rozwiązanie czy
    2. rozliczenie transakcji w CHF i to Multi dokonałoby przewalutowania

    może macie jakieś doświadczenia co się bardziej opłaca?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-10-08 07:16:44
    Od: "mnemotechnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

> [...]
    > 2. rozliczenie transakcji w CHF i to Multi dokonałoby przewalutowania
    >
    > może macie jakieś doświadczenia co się bardziej opłaca?

    Osobiście nie korzystałem z Dynamic Currency Conversion, ale kiedyś BBC
    robiło taką analizę i wyszło, że prawie zawsze DCC się nie opłaca - prowizje
    za konwersję są wyższe niż w Twoim banku.

  • 8. Data: 2009-10-08 07:57:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Osobiście nie korzystałem z Dynamic Currency Conversion, ale kiedyś BBC
    > robiło taką analizę i wyszło, że prawie zawsze DCC się nie opłaca - prowizje
    > za konwersję są wyższe niż w Twoim banku.

    jak trafię na taki bankomat to dokonam dwóch wypłat i zobaczymy co
    wyjdzie korzystniej...

    --
    pozdrawiam
    RobertS