  • 11. Data: 2003-07-15 11:18:22
    Temat: Re: napiwek i karty elektroniczne
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>
    napisał w wiadomości news:bf0n7u$flg$1@pippin.warman.nask.pl...

    > Ciekaw jestem czy tylko VE Inteligo PKO BP SA, czy inne także, a może
    > wszystkie i czy Maestro także?

    Hmmm... A jeśli autorzacja następuje PINem, a nie podpisem? Wtedy też jest
    takie miejsce na slipie? Raz tylko płaciłem kartą wymagającą PINu przy
    transakcjach bezgotówkowych w restauracji i nie pamiętam już, czy było tam
    miejsce na wpisanie kwoty napiwku...

    Ciekawi mnie to, że przecież swojego slipa zwykle sprzedawca bierze od razu
    do siebie [w przypadku transakcji PINowanych]. A ja pozycję napiwek wolę
    wykreślić [a napiwek dać w gotówce]. Dla bezpieczeństwa.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 12. Data: 2003-07-15 11:23:25
    Temat: Re: Napiwek i karty ogolnie. Bylo: napiwek i karty elektroniczne
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bf0ns8$fui$1@news.onet.pl...

    > A ja troche inaczej: dwukrotnie placilem karta VC Lukas Banku w
    nalesnikarni
    > w Gliwicach i dopisywalem zawsze napiwek do zaokraglenia sumy i ani razu
    mi
    > go nie pobrano - czyzbym popelnil jakis blad czy moze poprostu nie
    potrafili
    > "dostukac" wypisanego przeze mnie napiwku?

    Obstawiam winę naleśnikarni. :-) Nie chcą kasy, to nie. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 13. Data: 2003-07-15 11:38:50
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > terminale WBKu mają w swych opcjach "Napiwek"do którego wchodzi się osobno
    > po zapłaceniu kartą - niestety nigdy z niej nie korzystałem ...

    Ostatnio dawałem napiwek w takim terminalu i powiem, że bardzo mi sie taki
    wariant podoba. Kelner przejeżdża kartą po terminalu, następnie wpisuje kwotę
    napiwku, a potem drukowany jest slip ze wszystkimi danymi, bez żadnych pól do
    wypełnienia.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 14. Data: 2003-07-15 11:40:39
    Od: "david" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kwotę
    > napiwku, a potem drukowany jest slip ze wszystkimi danymi, bez żadnych pól

    no to dlaczego klienci nie chcą dawać u mnie napiwku ??? :(

  • 15. Data: 2003-07-15 11:41:59
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

> [...]
    kwotę
    > napiwku, a potem drukowany jest slip ze wszystkimi danymi, bez żadnych pól

    Jak dla mnie to jest to bez senzu, chyba że daje się kilkudziesięciozłotowe
    napiwki.

    Piotrek

  • 16. Data: 2003-07-15 11:43:20
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > Obstawiam winę naleśnikarni. :-) Nie chcą kasy, to nie. :-)

    Napiwek jest dla kelnera. Jeśli właściciel lokalu nie przekazuje napiwków
    obsłudze, to nie dziwię się że im to zwisa. W sumie to w knajpie w której
    byłem w zeszłym tygodniu, pierwszy raz kelner potwierdził że dostanie napiwek
    z karty. Obstawiam że była chłopak był jednym ze współwłaścicieli.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 17. Data: 2003-07-15 11:45:06
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    > kwotę
    > do
    >
    > Jak dla mnie to jest to bez senzu, chyba że daje się kilkudziesięciozłotowe
    > napiwki.

    Szczegolnie, ze i tak pewnie tego kelner nie "odzyska" od wlasciciela

    Marcin

  • 18. Data: 2003-07-15 11:45:37
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > Jak dla mnie to jest to bez senzu, chyba że daje się kilkudziesięciozłotowe
    > napiwki.

    A czym się w tym przypadku różni obługa napiwku kilkuzłotowego od
    kilkudziesięciozłotowego?

    Tomek

  • 19. Data: 2003-07-15 11:51:49
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    > A czym się w tym przypadku różni obługa napiwku kilkuzłotowego od
    > kilkudziesięciozłotowego?

    Praktycznie niczym ale by dać komuś parę zł nie musimy chyba wciągać w to
    całą bankowość elektroniczną. Tym bardziej, że delikwent w tym drugim
    przypadku nie dostanie 5 zł a kwotę pomniejszoną o prowizję właściciela
    POSa. O ile resteurator coś da :-)

    Piotrek

  • 20. Data: 2003-07-15 14:39:45
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz Stawicki" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ZTCW to istnieje możliwość dania napiwku również w formie elektronicznej
    > (przynajmniej na niektórych terminalach) i na niego też zostanie wtedy
    > założona blokada.

    Właśnie oddzwonił ING. Miałem wrażenie, że kobita nie do końca wiedziała o
    czym rozmawia. Czasem sama nie wiedziała o co chodzi...

    Stwierdziła, że w przypadku kart offline'owych - owszem - to działać będzie.

    Ale jeśli chodzi o karty tylko do użytku on-line - opcja napiwku dopisanego
    po autoryzacji nie jest dostępna. Zaksięgowana zostanie sama kwota
    transakcji, na którą została ustawiona blokada...

    Pytałem o ichnie Maestro i Visę Electron. Kobitka miała się jeszcze
    skonsultować z działem kart i oddzwonić, jeśli uzyska inne informacje.

    No to teraz jedna wielka niewiadoma. Albo ING cygani, albo faktycznie tak to
    u nich działa... Tzn nie działa :)

    Bo za informację z inteligo jestem raczej pewien - były to informacje z
    wydziału reklamacji.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara