  • 11. Data: 2004-06-17 13:18:00
    Temat: Re: nieprawidlowe nazwisko - final
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Użytkownik Glenn napisał:

    > A co Go to obchodzi, jak mają to zrobić? Jeżeli któs ma nazwisko z umlautem,
    > to takie ma być na umowie i kartach. "Możliwości" techniczne nie mają tu
    > nic do rzeczy.

    Glenn, bez urazy, ostatnio coraz częściej muszę się z Tobą nie zgodzić.
    Jesteśmy w Polsce, u nas obowiązuje polski alfabet. Czy umlauty wchodzą
    w skład polskiego alfabetu ?

    Argument 1.
    Czy Łukasz Ździebółkowski ma prawo żądać np. w Niemczech poprawnego
    zapisywania jego nazwiska z _polskimi_ znakami ?

    Argument 2.
    Jakie kryteria rządzą tym co ma być na polskiej umowie, a co nie ?
    Mówisz, że umlauty tak. A znaki innych alfabetów narodowych - czeski,
    albo np. chiński. W czym Chińczyk gorszy od Niemca ?

    Zresztą już to przerabialiśmy na pl.misc.telefonia jakiś czas temu...

  • 12. Data: 2004-06-17 13:20:04
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Użytkownik Sarpedon napisał:

    > nie, na karcie platniczej mialem wybita te litere tak jak reszta liter

    a co masz w polskim dowodzie osobistym / prawie jazdy / paszporcie ?

  • 13. Data: 2004-06-17 13:21:50
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    [ciach]

    BePeHaHa (tak, Bartol, tak :-)) nie drukuje na kartach nawet niektórych
    _polskich_ znaków.

    Jacek

  • 14. Data: 2004-06-17 13:29:11
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > BePeHaHa (tak, Bartol, tak :-)) nie drukuje na kartach nawet niektórych
    > _polskich_ znaków.

    Owszem, ale w BePehahaha podpisujesz zgodę na angielską transliterację
    (punkt w umowie0. Inną sprawą jest, jak ma się taka zgoda do ustawy o języku
    polskim. Mnie akurat to nie dotyczy (
    moje nazwisko jest neutralne), ale myślę że dałoby sie to skutecznie
    zaskarżyć.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 15. Data: 2004-06-17 13:29:51
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > chodzi o poprawnie zapisanie czyjes nazwisko. Rozumiem, że przyjąłbys do
    > widomości, że nazywasz sie wg. banku Michał Macierz, bo dla Michała
    > Macierzyńskiego "nie ma w tej chwili mozliwosci technicznej i tyle" ?

    A myślisz że Ń czyli kreseczkę nad N ma na wszystkich kartach ??
    Ci co mają Ł w nazwisku czy imieniu też tak mają na wszystkich kartach ?
    Ja mam na wielu L zamiast Ł i nie płaczę

  • 16. Data: 2004-06-17 13:36:14
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > A myślisz że Ń czyli kreseczkę nad N ma na wszystkich kartach ??
    > Ci co mają Ł w nazwisku czy imieniu też tak mają na wszystkich kartach ?
    > Ja mam na wielu L zamiast Ł i nie płaczę

    To że Ty "nie płaczesz" nie oznacza, że ktoś nie ma prawa do tego, aby bank
    poprawnie zapisał nazwisko na karcie. Zwłaszcza, że zmiana nazwiska
    dokonywana jest jednostronnie i bez żadnej podstawy prawnej. Możliwości
    "techniczne" banków mam w "głębokim" poważaniu.

  • 17. Data: 2004-06-17 13:38:30
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Owszem, ale w BePehahaha podpisujesz zgodę na angielską transliterację
    > (punkt w umowie0. Inną sprawą jest, jak ma się taka zgoda do ustawy o języku
    > polskim.

    Poważnie? Chyba zacznę czytać umowy z bankami :-)

    > Mnie akurat to nie dotyczy (
    > moje nazwisko jest neutralne), ale myślę że dałoby sie to skutecznie
    > zaskarżyć.

    Mnie dotyczy, ale szczerze mówiąc jakoś szczególnie mnie to nie bulwersuje w
    porównaniu z innymi wyczynami tego i innych banków. Nawet musiałem sprawdzić w
    portfelu który bank mnie tak urządził.

    A co do meritum: dojdziemy do absurdu gdy Chińczyk, Arab,... będą chcieli
    założyć konto w polskim banku.

    IMO transliteracja jest tu dopuszczalna.

    Jacek

  • 18. Data: 2004-06-17 13:40:06
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Glenn wrote:

    > A co Go to obchodzi, jak mają to zrobić? Jeżeli któs ma nazwisko z umlautem,
    > to takie ma być na umowie i kartach. "Możliwości" techniczne nie mają tu
    > nic do rzeczy.

    Tak jest. Ja rzondzem, ja wymagam.

  • 19. Data: 2004-06-17 13:42:41
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Glenn wrote:

> [...]
    > widomości, że nazywasz sie wg. banku Michał Macierz, bo dla Michała
    > Macierzyńskiego "nie ma w tej chwili mozliwosci technicznej i tyle" ?

    dobrze, że nie jestes chinczykiem, bo wówczas bank miałby z tobą
    przechlapane.

  • 20. Data: 2004-06-17 13:45:42
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > dobrze, że nie jestes chinczykiem, bo wówczas bank miałby z tobą
    > przechlapane.

    Jak sobie bank nie zastrzegł w umowie angielskiej transliteracji (vide:BPH),
    to juz jego problem. I ma przechlapane. "Sorry Winnetou" ;-)))))