  • 11. Data: 2005-03-28 09:23:50
    Temat: Re: niezrozumiale dzialania linii lotniczych
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Weź przeczytaj cały wątek od początku. Bo narazie to się zbłaźniłeś.

    Hm, widac masz klopoty ze szrozumieniem nawet prostej sprawy...

    dokonano sprzedazy - klient poprosil o zmiane - wiec anulowano pierwsza
    sprzedaz, przez pomylke jeszcze raz anulowano - nastepnie aby wyrownac
    dokonano obciazenia oraz dokonano sprzedazy, nastepnie dokonano sprzedazy
    oraz dodano transakcje oplaty... Wiem, moze masz trudnosci ze zrozumieniem
    wiec jeszcze raz na przykladzie:

    - przychodzi klient do sklepu i kupuje cegle
    - placi 10 zl
    - nastepnie chce zmienic cegle na inna - wiec sprzedawca odbiera cegle i
    oddaje mu 10 zl
    - ale przez pomylke oddaje 20 zl
    - wiec zabiera z powrotem 10 zl.
    - oraz zabiera 10 zl na nowa cegle
    - oraz obciaza 1 zl za operacje wymiany cegly na inna

    Cos jeszcze wyjasnic?

    Pozdr.,
    Piotr

  • 12. Data: 2005-03-28 16:23:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr" <p...@c...cz> wrote in message

> [...]
    > - wiec zabiera z powrotem 10 zl.
    > - oraz zabiera 10 zl na nowa cegle
    > - oraz obciaza 1 zl za operacje wymiany cegly na inna

    Troche inaczej...
    1/ klient placi 10 pln
    2/ dostaje zwrotu 2x 9,80
    3/ sklep obciaza klienta 2x 10,30
    4/ obciaza klienta doplata 1 pln
    z tego wynika, ze klient zamiast doplacic 1 PLN, doplacil (uwzgledniajac
    koszty wszystkich transakcji*) 2 PLN ;).

    Maciej

    * roznice miedzy obciazeniami a uznaniami wynikaja z kursu waluty i ew.
    marzy banku za przewalutowanie.

  • 13. Data: 2005-03-28 21:21:23
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > z tego wynika, ze klient zamiast doplacic 1 PLN, doplacil (uwzgledniajac
    > koszty wszystkich transakcji*) 2 PLN ;).

    Zgadza sie... Ale wszystko zalezy od konkretnego przypadku... Np. zmiana
    nazwiska na bilecie - moze to byc prosty zabieg - zmiana danych w systemie i
    wtedy obciaza sie klienta oplata za usluge (zmiana) lub pewnie tak jak tu
    bylo - anulowanie pierwszego biletu, wystawienie nowego oraz oplata za
    usluge (anulowanie + wystawienie nowego). Wszystko zalezy od konstukcji
    operacji oraz przyjetych rozwiazan... A ze wyszly takie oplaty - to juz
    ryzyko kursowe... Mozna zlozyc reklamacje jesli operacja nieslusznego zwrotu
    a potem obciazenie (korekta) spowodowala straty wlasnie z powodu roznic
    kursu... Tez by mi nie pasowalo gdyby ktos najpierw zasilil na 100 zl a
    potem zabral 110...

    Pozdr.,
    Piotr