  • 1. Data: 2021-12-07 15:09:15
    Temat: oprocentowanie lokat wzrośnie?
    Od: Krasnal <k...@p...onet.pl>

    Witajcie Wszechwiedzący!!!

    Po zmianie stóp procentowych czekam na zmianę oprocentowania lokat
    terminowych.
    Na razie tylko stopy kredytowe wzrosły, lokaty nie drgnęły. Nadal 0,1 %
    Chyba że coś przeoczyłem....

    Krasnal
    ______________

    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

    Avast.

  • 2. Data: 2021-12-07 15:16:47
    Temat: Re: oprocentowanie lokat wzrośnie?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 Dec 2021 15:09:15 +0100, Krasnal napisał(a):

    > --
    antywirusowe Avast.

    Marnie z tą tajnością. Avast wie wszystko o was.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2021-12-07 18:52:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > terminowych.
    > Na razie tylko stopy kredytowe wzrosły, lokaty nie drgnęły. Nadal 0,1 %

    I raczej dużo nie drgną.
    Pomijając warunkowe na niskie kwoty, nawet 2% (minus podatek) przy
    inflacji 8% to dno.
    Chyba, że ktoś ma zaplanowany wydatek, musi trzymać gotowe a chce
    choć odrobinę zmniejszyć straty.

    Arek

  • 4. Data: 2021-12-07 20:46:42
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 gru 2021 o 18:52, Arek pisze:

    > inflacji 8% to dno.

    Dno? Inflacja producencka chyba przebiła 12% a wzrost stóp
    paradoksalnie jest dopalaczem tejże, gdyż zwiększa koszty...

    Oczywiście (mam nadzieję, że oczywiście) nie ma innej
    rozsądnej drogi niż owo podnoszenie. Trzeba wybierać:
    - podczas ostrego hamowania lekko napnie się pas bezpieczeństwa
    czy
    - w efekcie dachowania
    podrapie się ;) karoseria
    niezbyt ;) lekko napnie się pas bezpieczeństwa...

    Spadek inflacji spowodowany wzrostem stóp odczuć możemy za rok,
    nie teraz...

    -=-

    Najpierw miłość do PiS rosła, bo ludzie otrzymywali postojówki itp...
    Teraz:
    - emeryci cieszą się wysoką waloryzacją
    - dzieciaci płaczą z powodu niewaloryzowania 500+
    - oszczędzający płaczą z powodu wysokiej inflacji
    - kredytobiorcy płaczą z powodu wysokich stóp
    - wszyscy (także emeryci) płaczą z powodu wysokich cen...

    Cokolwiek uczyni RPP -- płaczu nie powstrzyma...
    Jeśli RPP nie podniesie ,,dziś'' stóp -- ,,jutro''
    Polska stanie ramię w ramię ;) z Turcją... Wówczas
    płacz zamieniłby się w rozpacz...

    Po jakimś czasie ludzie odkryją ;) Amerykę:
    - dali nam postojówki i waloryzacje emerytur, ale różnorako odebrali
    - sami sobie podnieśli uposażenia pod niebiosa i tego
    im nikt (poza Bogiem) nie odbierze

    - ich w razie czego podepną do płuco-serca oraz sztucznej nerki
    i umieszczą w tlenie pod wysokim ciśnieniem, by mogli pooddychać skórą
    - nas co najwyżej podłączą do respiratora, co tak sobie nam
    pomoże, gdy pęcherzyki płuc będą po brzegi ;) zawalone płynem...
    (CoViD to nie tylko zwłóknienie)

    -=-

    Wracając do lokat -- Millennium nie zszedł poniżej 5%
    a poza lokatami są jeszcze różne konta oszczędne...

    -=-

    BTW Millennium... Biednemu wiatr w oczęta, dlatego ;) i Millennium
    nie kocha Greków, czemu daje wyraz zabranianiem używania greckich
    liter w poletku zwanym 'tytuł przelewu'... 360° to po ludzku 2?,
    ale Millennium nie zezwala na wpisanie 2? w tytule przelewu...

    ° Celsjusza, ° kątowe... Sekundy czasu, sekundy kątowe...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 5. Data: 2021-12-08 03:41:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 gru 2021 o 20:46, Eneuel Leszek Ciszewski składa
    poniższe sprostowania jego wcześniejszej wypowiedzi:

    >  - emeryci cieszą się wysoką waloryzacją
    >  - dzieciaci płaczą z powodu niewaloryzowania 500+
    >  - oszczędzający płaczą z powodu wysokiej inflacji
    + - oszczędzający płaczą z powodu tracenia oszczędności
    >  - kredytobiorcy płaczą z powodu wysokich stóp
    + - kredytobiorcy płaczą z powodu wysokich kosztów kredytów
    >  - wszyscy (także emeryci) płaczą z powodu wysokich cen...

    > Wracając do lokat -- Millennium nie zszedł poniżej 5%
    + Wracając do lokat -- Millennium nie zszedł poniżej 0.5%

    Trudno zgadnąć, który z chochlików ukradł dziesiętną kropkę...
    [dokoła mnie wszyscy kradną...]

  • 6. Data: 2021-12-08 10:11:59
    Od: Adam Trundel <a...@g...com>

    środa, 8 grudnia 2021 o 03:41:55 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> [...]
    > '_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    > (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    > `-.-' \ )-`( , o o) `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,

    Ja mam 6,65%. Mówiłem z rok temu aby inwestować w obligacje 4 letnie.

  • 7. Data: 2021-12-08 10:47:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 gru 2021 o 10:11, Adam Trundel pisze:

    > Ja mam 6,65%. Mówiłem z rok temu aby inwestować w obligacje 4 letnie.

    Teraz chyba nadal nie jest źle:
    1,30 % w pierwszym rocznym okresie odsetkowym,
    w kolejnych rocznych okresach odsetkowych:
    marża 0,75% + inflacja, z wypłatą odsetek co roku

    https://www.obligacjeskarbowe.pl/oferta-obligacji/ob
    ligacje-4-letnie-coi/coi1225/

    Dwunastki są jeszcze lepsze:
    2,00 % w pierwszym rocznym okresie odsetkowym,
    w kolejnych rocznych okresach odsetkowych:
    marża 1,50% + inflacja, z roczną kapitalizacją odsetek

    https://www.obligacjeskarbowe.pl/oferta-obligacji/ob
    ligacje-12-letnie-rod/rod1233/

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 8. Data: 2021-12-08 12:00:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 8 Dec 2021 01:11:59 -0800 (PST), Adam Trundel napisał(a):

    > Ja mam 6,65%. Mówiłem z rok temu aby inwestować w obligacje 4 letnie.

    To dla listopadowych. Grudniowe 4-latki mają już 7.55%.
    10-latki kupione w 2017 mają oprocentowanie 8.3% (wtedy były lepsze
    warunki).

    Glapiński się stara, jak może, więc niedługo oprocentowanie przekroczy
    dychę; szkoda że inflacja też.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2021-12-08 21:36:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 8 grudnia 2021 o 12:00:23 UTC+1 Olin napisał(a):

> [...]
    > warunki).
    >
    > Glapiński się stara, jak może, więc niedługo oprocentowanie przekroczy

    Glapcio Dobry powiedział dziś do słuchu złym banksterom, że klienci chcieliby mieć
    lepszy % na lokatach - to teraz polecą w górę jak rakieta.

    Swoją drogą genialny plan - póki nie wejdzie w nieliniowość - trzymać stopy niskie,
    inflacja w górę i sprzedawać obligacje indexowane inflacją.
    Plichta i inni za taki numer siedzą - a tutaj taki plan wprowadzania dyktatury i
    nic...

  • 10. Data: 2021-12-08 23:57:19
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Olin" <k...@a...w.stopce> napisał w wiadomości

    > To dla listopadowych. Grudniowe 4-latki mają już 7.55%.
    > 10-latki kupione w 2017 mają oprocentowanie 8.3% (wtedy były lepsze
    > warunki).
    > [...]

    A którą waloryzowane inflacją? Średnioroczną za ostatnie 12 mies. przy
    rosnącej inflacji to kiepsko. Przy dużej inflacji podatek zeżre marżę
    odsetkową z nawiązką. Pierwszy słabo oprocentowany rok zdołuje
    średnią, w następnych latach nie do odrobienia. Obecne 4-latki są
    nieodwracalnie stratne. 10-latki raczej też.
    W maju 2020 było ostatnie obniżenie oprocentowania obligacji
    dla ludu.

    Arek