  • 11. Data: 2021-12-09 09:59:26
    Temat: Re: oprocentowanie lokat wzrośnie?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Dec 2021 12:36:21 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Glapcio Dobry powiedział dziś do słuchu złym banksterom, że klienci chcieliby mieć
    lepszy % na lokatach - to teraz polecą w górę jak rakieta.

    > Swoją drogą genialny plan - póki nie wejdzie w nieliniowość - trzymać stopy niskie,
    inflacja w górę i sprzedawać obligacje indexowane inflacją.
    > Plichta i inni za taki numer siedzą - a tutaj taki plan wprowadzania dyktatury i
    nic...

    Chcesz powiedziec, ze zrobili inflacje, zachecili ludzi do zakupu
    obligacji indeksowanych inflacja, a teraz zatrzymaja inflacje ?

    No, jest to jakis pomysl :-)

    J.

  • 12. Data: 2021-12-09 11:52:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 gru 2021 o 23:57, Arek pisze:

    > A którą waloryzowane inflacją? Średnioroczną za ostatnie 12 mies.
    > przy rosnącej inflacji to kiepsko. Przy dużej inflacji podatek
    > zeżre marżę odsetkową z nawiązką. Pierwszy słabo oprocentowany
    > rok zdołuje średnią, w następnych latach nie do odrobienia.

    Niewiele z tego pojmuję a zaciekawiłeś mnie.

    Czy mógłbyś to rozwikłać, czyli podać, ile konkretnie
    otrzymał ktoś, kto (przykładowo) wiosną 2020 r. kupił
    obligacje czteroletnie na kwotę (przykładowo) 100pln.

    Ile już otrzymał i ile dopiero otrzyma przy jakimś sensownym
    (typu: inflacja w grudniu br. będzie na pułapie 8%;
    w styczniu 2022 r. -- 9%; w lutym 2022 r. wyhamuje;
    by w marcu 2022 r. spaść w okolice 8%...)
    uwzględnieniu: inflacji, marży, podatku naszego dobrodzieja
    (bo chyba zysk jest tak opodatkowany) i kosztów obsługi...

    > Obecne 4-latki są nieodwracalnie stratne.

    Dlaczego? Czy banki dają lepsze warunki?

    > 10-latki raczej też. W maju 2020 było ostatnie
    > obniżenie oprocentowania obligacji dla ludu.

    -=-

    Tak na boku...

    stopy w górę --> kredyty w górę --> banki więcej zdzierają

    W takiej scenerii banki zwiększają stan posiadania, nie zmniejszają,
    zatem nie tylko nie muszą zwiększać wypłat deponentom, lecz wręcz
    przeciwnie, mogą jeszcze mniej płacić ciułaczom...

    Dlaczego lokaty mają iść w górę, gdy stopy idą w górę?...
    Moim zdaniem bank podniesie lokaty, gdy zabraknie mu szmalu,
    czyli wtedy dopiero, gdy znajdzie chętnych kredytobiorców...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 13. Data: 2021-12-09 14:00:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Dec 2021 11:52:43 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Niewiele z tego pojmuję a zaciekawiłeś mnie.
    >
    > Czy mógłbyś to rozwikłać, czyli podać, ile konkretnie
    > otrzymał ktoś, kto (przykładowo) wiosną 2020 r. kupił
    > obligacje czteroletnie na kwotę (przykładowo) 100pln.

    Np takie?
    https://www.obligacjeskarbowe.pl/listy-emisyjne/?id=
    coi0424

> [...]
    > uwzględnieniu: inflacji, marży, podatku naszego dobrodzieja
    > (bo chyba zysk jest tak opodatkowany) i kosztów obsługi...

    2.4% w pierwszym roku.
    inflacja+1.25% w kolejnych latach ... ale to trzeba poczekac do marca
    na ogloszenie 12-miesiecznej inflacji.

    No ale to bylo kiedys, a teraz jest 1.30% w pierwszym roku, i marza
    0.75%.

    I to wszystko minus 19% podatku ...

    J.

  • 14. Data: 2021-12-09 19:40:04
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 gru 2021 o 14:00, J.F pisze:

    > 2.4% w pierwszym roku.

    Do wiosny 2021 r.?

    > inflacja+1.25% w kolejnych latach ... ale to trzeba poczekac
    > do marca na ogloszenie 12-miesiecznej inflacji.

    Raczej nie mniej niż 8% razem z marżą.
    Kto uwierzył w możliwość deflacji -- ten nie zyskał...
    BTW -- co wówczas, gdy jest deflacja?
    - inflacja jest zerowa a deflacja nie jest brana pod uwagę,
    czy
    - mamy marżę-deflację?...

    > No ale to bylo kiedys, a teraz jest 1.30% w pierwszym roku,
    > i marza 0.75%.

    Na me oko żaden bank tyle nie da... Niewiele więcej weźmie...
    Oczywiście to mało w zestawieniu ze wzrostem wartości Tesli...

    > I to wszystko minus 19% podatku ...

    -=-

    Ponad 20 lat temu obligacje można było odliczyć od podatku.
    Przy odzysku szmalu *chyba* nie było żadnego podatku,
    nawet dochodowego.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 15. Data: 2021-12-09 19:43:01
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 gru 2021 o 09:59, J.F pisze:

    > zatrzymaja inflacje ?

    Ciekawe, jakim sposobem mieliby zatrzymać...
    Zatrzymać może mogą, ale jak cofnąć do celu?...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 16. Data: 2021-12-09 20:01:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Dec 2021 19:43:01 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ciekawe, jakim sposobem mieliby zatrzymać...
    > Zatrzymać może mogą, ale jak cofnąć do celu?...

    przestana "drukowac" pusty pieniadz, to znow spadnie.

    I moze jeszcze przypilnuja, zeby spirala sie nie nakrecala, choc tu
    maja ograniczone mozliwosci ...

    J.

  • 17. Data: 2021-12-09 20:07:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Dec 2021 19:40:04 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Do wiosny 2021 r.?

    Tak wychodzi - pierwsze odsetki po roku.

> [...]
    > BTW -- co wówczas, gdy jest deflacja?
    > - inflacja jest zerowa a deflacja nie jest brana pod uwagę,

    Załącznik nr 1
    Sposób obliczenia stopy procentowej dla p*oszczególnych okresów
    odsetkowych

    r = i + m

    gdzie:
    r - stopy procentowe w danym okresie odsetkowym,
    i - stopa wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, przyjmowana dla
    12 miesięcy i ogłaszana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w
    miesiącu poprzedzającym pierwszy miesiąc danego okresu odsetkowego, w
    przypadku gdy i < 0 przyjmuje się że i = 0,
    m - marża odsetkowa w danym okresie odsetkowym

    nie chca okrasc ... a przeciez mogliby :-)

    > Na me oko żaden bank tyle nie da... Niewiele więcej weźmie...

    Tylko wiesz - to 4 - 12 lat.
    Moze sie roznie uskladac ... jesli stlamsza inflacje.

    Ale jest 20 lat pozniej.

    J.

  • 18. Data: 2021-12-09 21:00:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 gru 2021 o 20:01, J.F pisze:

    > przestana "drukowac" pusty pieniadz, to znow spadnie.

    Zmniejszą nakłady drukarskie...
    [drukarki nieco zużyją się... zanim kupią nowe, czas upłynie...
    posmarowanie blach świeżą farbą pewnie też zabierze trochę czasu...
    a i pracownicy chyba muszą odpocząć... początkowy zapał do pracy
    zgaśnie, nieseksualne podniecenie opadnie, znużenie i rutyna
    wywołają duchy błądzenia... kilkoma słowami -- wydajność spadnie...]
    Bo raczej nie przestaną... Kolejne lockdowny
    zapowiedziane, kolejne tarcze przewidziane...

    > I moze jeszcze przypilnuja, zeby spirala sie nie nakrecala,
    > choc tu maja ograniczone mozliwosci ...

    - podatek handlowy
    - lockdownowy przysiad PKB
    - tarcze, postojówki, zwolnienia z ZUS
    - wzrost cen energii
    (elektryczności, samochodowego paliwa, gazu...)
    - wzrost własnych uposażeń
    (Truskolaski podwoił swoje i wyrównał od sierpnia)

    https://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,2784
    3374,prezydent-bialegostoku-dostanie-podwyzke-sprawa
    -zajma-sie-radni.html

    Wzrost cen energii mają jakoś umniejszać... ;)

    -=-

    Najwięcej zarabiałem w 2012 r... Wisienki, orzeszki...
    Później coraz mniej... Teraz nawet mniej, niż w 2001 r...

    -=-

    Nakręcanie się spirali...
    Jest inflacja czy jej nie ma -- za mieszkanie trzeba płacić coraz
    więcej a jedną z podawanych przyczyn jest... inflacja... Problem
    w tym, że głównym składnikiem zwiększania wszystkich wydatków są
    mieszkaniowe opłaty, czyli te opłaty rosną głownie dlatego, że
    rosną... ;)

    Płacę za wywóz śmieci niewiele mniej, niż wydaję na to, co
    stanie się śmieciem...

    Przed laty (za ,,pierwszych Kaczyńskich) ,,funkcjonował''
    w Białymstoku jakiś zakład utylizujący komunalne odpady...
    Ludzie brali pensje -- zakładu nie było...
    https://poranny.pl/hryniewicze-oskarzeni-urzednicy/a
    r/5141238
    oskarżeni byli członkami komisji, która dokonała odbioru
    i przekazania do użytku oczyszczalni odcieków w Hryniewiczach.
    Tylko że nie nadawała się ona wtedy do użytku. Zresztą nie
    działa do dziś

    17 czerwca 2008, 5:37

    -=-

    Trudno opędzić się od telefonujących natrętów garnkowo-wełnianych
    czy Bestwindykatorów -- państwa nie ma, by tych łajdaków uciszyć...

    Państwo słychać raz za razem w mantrze -- ,,te pieniądze się po
    prostu należą''... (przykładowo: Szydło w sejmie, wzrost pensji,
    fundusz odbudowy czy jakoś podobnie)

    Choć im się należą, nie potrafią płacić swych zobowiązań...
    Dziś czytam o apelu Sikorskiego... Poszukiwany odważny komornik
    do ściągnięcia od Naczelnika ;) 46kpln za zniesławienie czy
    jakoś podobnie...

    Państwo silne wobec złoczyńców i delikatne wobec uczciwców... ;)

    -=-

    Naród ma takich przywódców, na jakich zasługuje...

    https://www.wprost.pl/kraj/10564180/jaroslaw-kaczyns
    ki-jest-winny-radoslawowi-sikorskiemu-46-tys-zl-euro
    posel-szuka-odwaznego-komornika.html

    -=-

    - Po czym poznać, że MMorawiecki kłamie?
    - Macha rękami... ;)
    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 19. Data: 2021-12-10 01:26:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 gru 2021 o 20:07, J.F pisze:

    > i - stopa wzrostu cen towarów i usług
    > konsumpcyjnych, przyjmowana dla
    12 miesięcy

    Dla których miesięcy?

    - kupiłem 23 maja 2020 r.
    - kiedy pierwsze odsetki
    - inflacja maj 2021 r. do maja 292 r.
    - czy jakoś inaczej

    > i ogłaszana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w
    > miesiącu poprzedzającym pierwszy miesiąc danego okresu odsetkowego,

    > w przypadku gdy i < 0 przyjmuje się że i = 0,

    Czyli otrzymam nie mniej niż marża - dobrodziej...

    > m - marża odsetkowa w danym okresie odsetkowym
    Czym jest ten okres?

    - kupiłem 23 maja 2020 r.
    - skąd dokąd ów okres?

    > nie chca okrasc ... a przeciez mogliby :-)

    Daj mi 5 złotych -- zwrócę Ci (dobrowolnie!) 4 złote... ;)
    Nie okradnę, nie oszukam, nie wyłudzę... Stać mnie na to... ;)

    > Tylko wiesz - to 4 - 12 lat.
    > Moze sie roznie uskladac ... jesli stlamsza inflacje.

    Wówczas chyba i banki niewiele dadzą; marża jest gwarantowana...

    -=-

    20 lat później i lepiej... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 20. Data: 2021-12-10 08:47:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-12-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > No ale to bylo kiedys, a teraz jest 1.30% w pierwszym roku, i marza
    > 0.75%.
    >
    > I to wszystko minus 19% podatku ...

    Takie rzeczy to na IKE się trzyma :)

    --