  • 61. Data: 2005-01-14 11:18:54
    Temat: Re: oszustwa bankomatowe
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jesteś pewna, ze odpowiedziałaś na temat?

    Przeczytaj jeszcze raz.

  • 62. Data: 2005-01-14 11:34:10
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2005-01-14 12:18 Glenn said the following:

    > Przeczytaj jeszcze raz.

    Twierdzisz więc, ze sąd może wydać nakaz zapłaty na podstawie
    _niepodpisanej_ przez klienta faktury ? Podstawa prawna jeśli można.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 63. Data: 2005-01-14 11:53:31
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Twierdzisz więc, ze sąd może wydać nakaz zapłaty na podstawie
    > _niepodpisanej_ przez klienta faktury ? Podstawa prawna jeśli można.

    "§ 2a. Sąd wydaje nakaz zapłaty na podstawie dołączonej do pozwu umowy,
    dowodu spełnienia wzajemnego świadczenia niepieniężnego oraz *dowodu
    doręczenia dłużnikowi faktury lub rachunku*, jeżeli powód dochodzi
    należności zapłaty świadczenia pieniężnego lub odsetek w transakcjach
    handlowych określonych w ustawie z dnia 12 czerwca 2003 r. o terminach
    zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. Nr 139, poz. 1323).";

    O ile dobrze interpretuję wystarczy posiadanie umowy i wysyłka faktury
    poleconym.

  • 64. Data: 2005-01-14 12:06:11
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2005-01-14 12:53 Glenn said the following:[...]

> [...]
    > zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. Nr 139, poz. 1323).";
    >
    > O ile dobrze interpretuję wystarczy posiadanie umowy i wysyłka faktury

    To jeszcze przeczytaj (zwłaszcza art.2) ustawę o terminach zapłaty w
    transakcjach handlowych.....
    I dlaej proszę o podanie podstawy prawnej.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 65. Data: 2005-01-14 13:10:17
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > To jeszcze przeczytaj (zwłaszcza art.2) ustawę o terminach zapłaty w
    > transakcjach handlowych.....

    Pardon - to nie to.

    > I dlaej proszę o podanie podstawy prawnej.

    Ustawa o VAT. Według niej z obowiązku podpisania faktury zwolnieni są
    nabywcy energii elektrycznej, cieplnej, gazu przewodowego, usług
    telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz usług z poz.84-86 z
    załącznika nr 3 ustawy o VAT.

    Skoro nie ma obowiązku podpisywania takich faktur to do wystawienia nakazu
    zapłaty wystarczy przedstawienie sądowi wystawionych faktur i dowodu ich
    doręczenia. Takie faktury wysyła się zazwyczaj listem zwykłym, więc
    "dowodem" są doręczone wezwania do zapłaty.

  • 66. Data: 2005-01-14 13:26:48
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2005-01-14 14:10 Glenn said the following:

> [...]
    > nabywcy energii elektrycznej, cieplnej, gazu przewodowego, usług
    > telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz usług z poz.84-86 z
    Ale DKN to _nie_znaczy_ że można na podstawie niepodpisanej faktury
    uruchomić tryb nakazowy. Dlaczego nie chcesz zrozumieć tej prostej rzeczy.

> [...]
    > doręczenia. Takie faktury wysyła się zazwyczaj listem zwykłym, więc
    > "dowodem" są doręczone wezwania do zapłaty.

    Rewelacja.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 67. Data: 2005-01-14 13:28:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Jest możliwe - faktury "masowe" (gaz,prąd, telekomuna) nie wymagają
    > podpisu - tego akurat jestem pewna.

    Teraz to juz zadne faktury nie wymagaja podpisu odbiorcy. Natomiast
    gdy jeszcze (niedawno) wymagaly, to nie jako potwierdzenie istnienia
    zobowiazania, a raczej ze wzgledu na to ze faktura bez podpisu odbiorcy
    byla w pewnym sensie niewazna.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 68. Data: 2005-01-14 14:27:02
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Ale DKN to _nie_znaczy_ że można na podstawie niepodpisanej faktury
    > uruchomić tryb nakazowy. Dlaczego nie chcesz zrozumieć tej prostej
    > rzeczy.

    Widać można skoro bez podpisanych faktur spokojnie nakaz zapłaty uzyskują
    firmy dystrybuujące media i firmy telekomunikacyjne.

    > Rewelacja.

    Nie wiem, czy "rewelacja". Może dla Ciebie.

  • 69. Data: 2005-01-14 15:06:56
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2005-01-14 15:27 Glenn said the following:

    > Widać można skoro bez podpisanych faktur spokojnie nakaz zapłaty uzyskują
    > firmy dystrybuujące media i firmy telekomunikacyjne.

    W postępowaniu nakazowym ? Przypuszczam, ze wątpię.

    Może po prostu podaj tą podstawę prawną.

    KJ
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 70. Data: 2005-01-14 15:22:50
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > W postępowaniu nakazowym ? Przypuszczam, ze wątpię.

    ???? Naprawde nigdy nie słyszałes o tym, że tego typu firmy uzyskują nakazy
    zapłaty?

    > Może po prostu podaj tą podstawę prawną.

    Nie jestem prawnikiem. Opieram się tylko na obserwacji+ustawie o VAT. Skoro
    sądy wydają nakazy zapłaty firmom, które nigdy nie uzyskują podpisu odbiorcy
    na fakturze, to widać podpis na fakturze nie jest niezbędny aby nakaz
    uzyskać. Byc może masz jakieś argumenty na poparcie tezy przeciwnej, ale
    wynikałoby z tego, że sąd "klepiąc" dostawcom mediów/firmom
    telekomunikacyjnym nakazy zapłaty masowo łamią prawo. A nie sądzę.