  • 41. Data: 2012-02-01 23:06:53
    Temat: Re: peRFIDność kart
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    luc napisał(a) :

    > Nigdy nie mów nigdy:
    > http://niebezpiecznik.pl/post/ataki-na-zblizeniowe-k
    arty-kredytowe-rfid/

    Seba uwierzył w zapewnienia banków, jaka to niesłychanie bezpieczna
    forma transakcji, że nawet nie musi być wymagany PIN :-)
    Albo wręcz jest finansowany przez któryś bank. Podatność na
    klonowanie znana mi była już jakieś 8 lat temu, jak "siedziałem w
    kartach RFID".

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 42. Data: 2012-02-01 23:13:25
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Waldek napisał(a) :
    -karty-kredytowe-rfid/

    > Czyli albo "upierdzielic" antenke, albo nosic 2szt takowych razem
    > albo zainwestowac w ekranowany portfel ;P
    > lub w ostatecznosci majac oooogromnego pecha
    > pogodzic sie z jednorazowa strata max 50zl ;)

    A Ty myślisz że w takim centrum handlowym to będzie tylko jeden
    skimmer? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 43. Data: 2012-02-01 23:39:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." jgcgus$d1m$...@i...gazeta.pl

    Ja jestem za antenką. :) Ale jak? Dziurkaczem? :)
    Czy skrócić całą kartę o pół centymetra? :)
    I zaokrąglić rogi pilnikiem, aby wyglądała jak zwykła, ale krótsza karta?...

    > A Ty myślisz że w takim centrum handlowym to będzie tylko jeden skimmer? ;-)

    A poza Centrum (na przykład medycznym?), gdzieś
    na peryferiach -- nie można ,,zgubić'' tej karty? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2012-02-03 10:54:02
    Od: " Majka" <m...@W...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > Czy macie już w swych pieleszowych czeluściach peRFIDne karty?
    > Jeśli tak -- co robicie, aby ich zbliżeniowość nie poskutkowała fatalnie?
    > Ja mam taką z Citi.

    Czytam wątek, ciekawy, ale jedno pytanie laika:

    Czy owa technologia RFID to jest to samo co "karta zbliżeniowa"?

    (tez mam citikonto i kartę z mozliwoscią platności do 50pln "zbliżaniem" bez
    PINu, i nie wiem, czy to to samo co RFiD?)

    Majka

  • 45. Data: 2012-02-03 11:33:36
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik " Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > (tez mam citikonto i kartę z mozliwoscią platności do 50pln "zbliżaniem"
    > bez
    > PINu, i nie wiem, czy to to samo co RFiD?)

    To samo - chodzi o odczyt bezstykowy

  • 46. Data: 2012-02-03 11:51:10
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Waldek" <m...@n...dam> writes:

    > Użytkownik " Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:jggeca$9gf$1@inews.gazeta.pl...

    > To samo - chodzi o odczyt bezstykowy

    Ja bym powiedział, że RFID jest szerszym pojęciem, ale to już jest
    trochę dzielenie zapałki na 4.

    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 47. Data: 2012-02-06 01:53:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "luc" 1...@d...goo
    glegroups.com

    : Nigdy nie mów nigdy:
    : http://niebezpiecznik.pl/post/ataki-na-zblizeniowe-k
    arty-kredytowe-rfid/

    [..] wystarczy przejść obok osoby, która posiada "nowoczesną, bezstykową
    kartę kredytową", albo po prostu stanąć w ruchliwym miejscu takim
    jak środek prostestu przeciwko ACTA :)
    [..]

    Wprawdzie jest literówka, ale chyba można uznać ów dowcip za dobry. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2012-02-06 02:09:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " Majka" jggeca$9gf$...@i...gazeta.pl

    > Czytam wątek, ciekawy, ale jedno pytanie laika:

    Ciekawy -- jak zwykle, gdy jest możliwość dorobienia.
    Tym razem jednak to nie my możemy dorobić... ;)

    > Czy owa technologia RFID to jest to samo co "karta zbliżeniowa"?

    > (tez mam citikonto i kartę z mozliwoscią platności do 50pln "zbliżaniem" bez
    > PINu, i nie wiem, czy to to samo co RFiD?)

    W pewnym sensie to samo. Karty mają logo rozchodzących się fal i napis RFID.
    .
    0 ) )
    '

    http://techtrendy.pl/title,Plac-za-Bic-Maca-szybko-i
    -higienicznie,wid,13068652,wiadomosc.html?ticaid=6dd
    ec

    Coś takiego jak powyżej.

    -=-

    RFID stosuje się od dawna w różnych okolicznościach
    i w różnych miejscach -- na przykład w metkowaniu towarów.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/RFID

    -=-

    Wchodzisz do sklepu, zdejmujesz towary, wkładasz je do wózka, koszyka,
    kieszeni i wychodzisz. Wszystko liczy się automagicznie i obciąża
    bezproblemowo ;) Twoją kartę. :)

    Coraz mniej kobiet przy kasie. :)

    Ale Ty -- nigdy nie wiesz, czy Twoja karta nie została ukradziona,
    bo choć ją nadal masz przy sobie, a nawet w ogóle jej nie wyjmowałaś
    z torebki, być może jest już skradziona. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'