  • 1. Data: 2008-04-07 13:19:55
    Temat: pierwsza płatność bezstykowa...
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    w Maku w Poznaniu...na kwotę 3,00 zł!

    byłem pierwszy, nikt wczesniej taką kartą nie płacił no i było małe
    zamieszanie...
    ale jakoś wspólnie doszliśmy do tego jak się taką kartą płaci i transakcja
    zakończyła się "click" powodzeniem ;-)

    generalnie, praktycznie wygląda to tak, że po wprowadzeniu kwoty do
    terminala kartę należy zbliżyć (dość mocno)
    do czytnika i po sprawie

    szkoda, że bank nie przeprowadził szkolenia, ktoś niby był, ale pracownicy
    nie pamiętali "jak to się robi"

    pozdr.
    RobertS

    ps
    pamiętam, że jak pierwszy raz płaciłem kartą z czipem to była taka sama
    jazda...akceptanci muszą się nauczyć

  • 2. Data: 2008-04-07 16:47:22
    Temat: Re: pierwsza płatność bezstykowa...
    Od: "zbyszek" <znowacki@na_serwerzepoczta.onet.pl>

    a co z bezpieczeństwem takiej karty ?

  • 3. Data: 2008-04-07 18:05:31
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 7 Apr 2008 18:47:22 +0200, zbyszek napisał(a):

    > a co z bezpieczeństwem takiej karty ?

    Banki też nie wiedzą i dlatego na razie realizowane będą tylko drobne
    transakcje

    T.

  • 4. Data: 2008-04-07 18:18:53
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    Tomasz Nowicki <t...@s...com> napisał(a):

    > Banki też nie wiedzą i dlatego na razie realizowane będą tylko drobne
    > transakcje
    >
    > T.

    opcja bezstykowości defaultowo ma służyć TYLKO do mikropłatności (w Polsce
    do 50 zł), transakcje na wyższe kwoty są autoryzowane PINem lub podpisem...

    i generalnie to trochę nie wyobrażam sobie sytuacji, że ktoś w tramwaju
    (lub podobnym miejscu) ściąga kasę z takiej karty,
    1. kartą należy praktycznie dotknąć urządzenia,
    2. w przypadku zagubienia lub kradzieży bardziej opłaci się podrobić podpis
    i zgarnąć od razu większą kwotę niż biegać i wykonywać mikropłatności

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2008-04-07 18:24:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Kwi, 18:18, "RobertS" <b...@p...plusunTO> wrote:

> [...]
    > 2. w przypadku zagubienia lub kradzieży bardziej opłaci się podrobić podpis
    > i zgarnąć od razu większą kwotę niż biegać i wykonywać mikropłatności

    15x50 = ?

  • 6. Data: 2008-04-07 18:54:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał

    > 15x50 = ?

    = 5x365#

  • 7. Data: 2008-04-07 19:05:58
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Kwi, 18:54, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał

    > = 5x365#

    Ile kosztuje kropelka benzyny?
    To prosze mi nakapac 40 litrow do baku.

  • 8. Data: 2008-04-07 19:13:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał

    > Ile kosztuje kropelka benzyny?
    > To prosze mi nakapac 40 litrow do baku.

    Słownie: pięć lat pudła.

  • 9. Data: 2008-04-07 19:27:36
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    > 15x50 = ?

    jak już to 12 x 50 = ~600 zł (a dokładniej 150 euro to ok. 525 zł)...

    albo 2 x 300 zł i "autoryzacja" podpisem, na miejscu złodzieja wybrałbym to
    drugie, szybko i sprawnie,

    np. na stacjach Jet karty z chipem są nadal autoryzowane podpisem, na który
    nikt nie zwraca uwagi więc po co sobie komplikować życie?
    można tam kupić ileś tam doładowań komórek, które następnie łatwo sprzedać,
    można też kupić 50 zestawów Big Mac i zapłacić bezstykowo

    dlatego też nie uważam, że posiadacz karty bezstykowej (opcja) jest
    bardziej narażony na fraudy niż jakiejkolwiek innej

  • 10. Data: 2008-04-07 19:50:22
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Kwi, 19:27, "RobertS" <b...@p...plusunTO> wrote:

    > jak już to 12 x 50 = ~600 zł (a dokładniej 150 euro to ok. 525 zł)...

    karty BZWBK maja limit do 15 transakcji.

> [...]
    >
    > dlatego też nie uważam, że posiadacz karty bezstykowej (opcja) jest
    > bardziej narażony na fraudy niż jakiejkolwiek innej

    Oczywiscie, ze narazie nie bedziesz mial roznic. Ostatecznie, ile kart
    na podpis ci juz ukradziono?