  • 41. Data: 2009-04-18 11:27:14
    Temat: Re: platne hasla w mBanku :(
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2009 13:04:50 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > I po raz kolejny rozbija się wszystko o psychozę zabezpieczeń. Powtórzę to
    > co napisałem w jednym ze swoim wcześniejszych postów - jeżeli ktoś ma
    > pospolity burdel na kompie, milardy trojanów i tysiące innych śmieci to
    > żadne zabezpieczenia i alpejskie kombinacje mu nie pomogą.

    Przy takim podejściu to i listy haseł i smsy są zbędne. Skoro uznajemy
    login i hasło za bezpieczne to nic więcej nie jest potrzebne. Takie coś da
    Ci Eurobank jak zrezygnujesz z tokenów.

    --
    Kojer

  • 42. Data: 2009-04-18 11:33:05
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Robert Kois" news:td4qotqc9ip6$.dlg@kojer.kojer

    > Przy takim podejściu to i listy haseł i smsy są zbędne. Skoro uznajemy
    > login i hasło za bezpieczne to nic więcej nie jest potrzebne. Takie coś da
    > Ci Eurobank jak zrezygnujesz z tokenów.

    Nic takiego nie napisałem. Ale też nie należy popadać w paranoje, że jak
    bank dał by ci możliwość wygenerowanie sobie listy haseł jednorazowych z
    poziomu serwisu transakcyjnego to od razu ktoś ci się na to konto włamie,
    pozna twój login itp.

  • 43. Data: 2009-04-18 11:43:15
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2009 13:33:05 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

> [...]
    > poziomu serwisu transakcyjnego to od razu ktoś ci się na to konto włamie,

    Dziwnie rozumujesz. Oczywiście takie generowanie dałoby się zrobić
    rozsądnie ale jakoś nie widzę po co bank miałby w to inwestować.
    Podejrzewam, że została śladowa ilość osób która korzysta z list haseł i
    nie ma sensu się bawić. Cena za listy jakaś znowu zabójcza nie jest.

    --
    Kojer

  • 44. Data: 2009-04-18 12:01:40
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Robert Kois" news:1d0l3tg9o7oh7$.dlg@kojer.kojer

    > Cena za listy jakaś znowu zabójcza nie jest.

    5 zł za listę... no jeżeli to nie jest dla Ciebie dużo nie jest to mogę
    tylko pozazdrościć zasobności portfela :) I
    W czasach kiedy aktywnie korzystałem z usług mBanku zdarzało mi się
    wykorzystywać nawet 4 listy w skali miesiąca, a więc 20 zł idzie się stukać,
    a za te pieniądze mam 4 dobre piweczka, co przy moim ogromnym zamiłowaniu do
    tego trunku jest liczbą znaczącą (bo liczy się każdy kufelek pienistego
    napoju - ot co he he he)

    Po za tym mBank zaczyna oszczędności nie od tego miejsca co trzeba. Czemu
    np. każda lista jest wysyłana w oddzielnej kopercie? - względy
    "bezpieczeństwa" jak mniemam.
    I jeszcze jedno - czy koszt produkcji listy + wysyłka, rzeczywiście wynosi 5
    zł? Nigdy w to nie uwierzę.
    Jak zatem można nazwać takie poczynania - pazerność! Inaczej nie potrafię
    określić obecnych posunięć mBanku (i nie chodzi mi tylko o opłatę za listy).

  • 45. Data: 2009-04-18 12:08:53
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    amcinpiL pisze:
    > Moje hasła zawsze leżą sobie ładnie przy monitorku. Rzut okiem na listę i
    > hasło w klepane w ułamek sekundy. Przy komórce muszę:
    > 1. Odszukać dziada - czas od 10 sek do 1 min
    > 2. odblokować klawę - 2 sek
    > 3. Poczekać za SMSa - ciągnie się to w nieskończoność - 3 sek
    > 4. Uruchomić SMS - 2 sek
    > 5. Przewinąć długaśnego SMS-a do końca i wypatrzeć ten cholerny kod - 2sek
    > 6. Wklepać o 30% dłuższy kod (w stos do listy) patrząc na mniej czytelny
    > wyświetlacz komórki (w stos do listy) - 3 sek
    > Łaczny czas wklepania kodu z SmSa przekracza u mnie wszelkie do przyjęcia
> [...]

    Nie możesz obwiniać haseł sms, że to jesteś roztrzepany i nie wiesz
    gdzie co masz (nie obrażając nikogo).

    Ja mam tel zawsze przy sobie i użycie hasła sms to kilka sekund,
    natomiast karty z kodami miałem (dawno temu) schowane w szufladzie i
    czas skorzystania z nich to było zdecydowanie kilka razy dłużej.

    Pomijam już fakt, że hasła leżały w domu i jak chciałem zrobić przelew w
    pracy to się nie dało. O jakimś wyjeździe to już w ogóle nie ma co
    wspominać bo targanie papierowych haseł było całkowicie niewygodne.

    --
    Mithos

  • 46. Data: 2009-04-18 12:22:34
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mithos" news:gscfvi$p94$1@news.onet.pl

    > O jakimś wyjeździe to już w ogóle nie ma co
    > wspominać bo targanie papierowych haseł było całkowicie niewygodne.

    Ja na lotnisku we Frankfurcie musiałem dopłacać nadbagaż - wszystko przez
    papierowe listy haseł. Włożyłem do swojego bagażu tuż przed wyjściem z domu
    i nie uwzględniłem ich w całkowitej, dopuszczalnej wadze bagażu ;)

    A tak na poważnie - dla jednego będzie dobre hasło SMSowe dla drugiego
    jednorazowe, z papierowej listy. Po prostu ludzie są różni i to jest fajne
    :) Mnie osobiście tylko troszeczkę smuci to, że faworyzuje się tylko jedno
    rozwiązanie tak naprawdę w pewien sposób zmuszając co poniektórych do
    korzystania z danej formy zabezpieczania transakcji.

  • 47. Data: 2009-04-18 12:28:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 kwiecień 2009 10:26
    (autor Szymon
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gsc32f$6ah$1@news.dialog.net.pl>):

    > Załatwić przelewy z konta mojego ojca, który jest w szpitalu:
    > hasła papierowe - bezproblemowo

    i nielegalnie :D

    > hasła SMSowe - niemożliwe (komórkę ma przy sobie).

    no zawsze może przesłać esesmanem taki kod. Zauważ, że kod jest aktywny
    dłużej.

    --
    Tristan

  • 48. Data: 2009-04-18 12:28:29
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2009 14:01:40 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

> [...]
    > tego trunku jest liczbą znaczącą (bo liczy się każdy kufelek pienistego

    Poczekaj, robisz ponad setkę (ile jest haseł na liście bo nie pamiętam?)
    przelewów miesięcznie i problemem dla ciebie jest 20zł? To na jakie kwoty
    ty je robisz? Dawno z mbanku nie korzystałem ale do takiej masówki to
    pewnie sporo innych banków ma lepsze rozwiązania. Choćby podpisywanie całej
    paczki przelewów jednym kluczem.

> [...]
    > "bezpieczeństwa" jak mniemam.
    > I jeszcze jedno - czy koszt produkcji listy + wysyłka, rzeczywiście wynosi 5

    A wierzysz w to, że bank za te przelewy nie płaci?

    > Jak zatem można nazwać takie poczynania - pazerność! Inaczej nie potrafię
    > określić obecnych posunięć mBanku (i nie chodzi mi tylko o opłatę za listy).

    Uznali, że nie opłaca im się do tego dokładać. I żeby nie było, ja też wolę
    listy haseł albo tokeny.

    --
    Kojer

  • 49. Data: 2009-04-18 12:28:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 kwiecień 2009 12:58
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > I jak ktoś pozna Twój login / hasło, to sobie wejdzie w zakładeczkę na
    > koncie, klika i... ma listę zapisaną w pliku PDF bądź wyświetlaną na
    > jakiejś podstronie? :-)

    Nie. Bo żeby wygenerować trzeba by mieć hasło jednorazowe z poprzedniej
    listy.

    --
    Tristan

  • 50. Data: 2009-04-18 12:31:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 kwiecień 2009 11:53
    (autor Valdi.Pavlack
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gsc71r$g0h$2@news.interia.pl>):

    > Pomijając już kwestię czasowe. Dla mnie hasła SMSowe są nie do
    > zaakceptowania z dwóch powodów:
    > 1. Hasło jest umieszczane na samym dole wiadomości (w BZ WBK jakoś może
    > być na górze - przynajmniej tak było 2 miesiące temu - teraz już nie
    > korzystam z ich usług)

    No specjalnie na dole, żebyś sobie sprawdził co podpisujesz i nie skarżył
    się na fiszing.

    > 2. Ma za dużo cyferek!!! - co stoi na przeszkodzie aby hasło SMSowe miało
    > 4 cyfry?

    bezpieczeństwo

    > Tylko proszę mi nie mówić o tym, że wtedy jest bezpieczniej itp.

    Bo jest.

    > Jeżeli ktoś ma burdel na kompie to nawet hasło składające się z 20 cyferek
    > mu nie pomoże :)

    Założenie jest takie, żeby było bezpiecznie nawet na niecertyfikowanym
    stanowisku z zabezpieczeniami agencji federalnej.

    --
    Tristan