  • 11. Data: 2005-07-16 08:12:30
    Temat: Re: płatność kartą w Czechach - nie warto...
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości
    news:dbabh5$1jv$1@news.onet.pl...
    > Interesujace, bo w Billi za dworcem Cesky Tesin (w srodku miasta) karty
    > biora. Jak równiez w wiekszosci sklepów w centrum.

    Do Billi nie dotarłem, brak oznaczeń podejrzewam, bo na dworcu byłem.
    Tymczasem hypernova miała na słupach swoje znaczki z info jak trafić.
    A co do "większości sklepów" to chyba musieli zrezygnować z terminali, bo
    byłem niecały tydzień temu i żadnego spożywczaka nie napotkałem
    akceptującego karty na rynku i w okolicach przejścia, co zresztą było
    powodem cofnięcia się na stronę polską do kantoru i ponownej wycieczki.

    BTW: Hypernova niby jest w Cieszynie, ale już za znakiem terenu zabudowanego
    "Chotebuz" czy jakoś tak, więc Czeski Cieszyn do metropolii nie należy. Nie
    neguję natomiast akceptacji kart na stacji benzynowej, w sklepach z
    biżuterią, pubach, hotelach bo tam akurat były oznaczenia. Wyraźnie chodziło
    mi o sklep spożywczy.

  • 12. Data: 2005-07-16 09:33:01
    Od: zbihniew <z...@R...no>

    > A wiesz, że nawet mnie to specjalnie nie interesowało....

    E no to z czego byles zadowolony? :D

    > Ja akurat płaciłem za 4 osoby w Steak barze na Rynku coś około 2800 koron,
    > więc wyszło mi chyba 240 złotych czy jakoś tak. Już nie pamiętam

    toć to cuda by były - powinno wyjść ponad 300

  • 13. Data: 2005-07-16 09:34:07
    Od: zbihniew <z...@R...no>

    Szymon wrote:

    > Mała refleksja do wyjeżdżających do Czech. Kilka dni temu płaciłem VE mBanku
    > i VC Lukasa w tamtejszej Hypernovie. Kurs NBP z dziś 13,74 zł za 100 koron,
    > kurs kantorowy z granicy w dniu zakupu 13,60. mBank wyliczył mi kurs na
    > 14,17, zaś Lukas na 14,14. Jeśli do tego dodamy, iż stosunkowo mała liczba
    > sklepów akceptuje karty (a te które akceptują mają towary o kilka,
    > kilkanaście procent droższe; ja płaciłem w Hypernovie) wniosek jest
    > oczywisty - karty można zostawić w domu.

    Placilem w kwietniu w Hypernovej (VE Inteligo) i faktycznie
    stwierdzilem, ze mnie oskubali - choc kwota pierwotnie zablokowana na
    koncie byla OK.

  • 14. Data: 2005-07-16 10:04:32
    Od: "Lelek" <l...@g...pl>

    > Interesujace, bo w Billi za dworcem Cesky Tesin (w srodku miasta) karty
    > biora.

    Prwada, placilem tam 2 lata temu VE mBanku. WBilli karty nie tylko "biora"
    ale takze "lataja". Moim Delfinkiem ekspedientaka tak rzucila ze wyladowal
    na koncu kasy (tam gdzie pakuje sie artykuly) ;-)

    Pozdrawiam
    lelek

  • 15. Data: 2005-07-16 10:44:00
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Szymon" <v...@w...epf.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości
    >
    > Do Billi nie dotarłem, brak oznaczeń podejrzewam, bo na dworcu byłem.

    Stary , Billa jest 5o m za dworcem i jest z niego doskonale widoczna.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 16. Data: 2005-07-16 10:59:21
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Użytkownik "zbihniew" <z...@R...no> napisał w wiadomości
    > Placilem w kwietniu w Hypernovej (VE Inteligo) i faktycznie
    > stwierdzilem, ze mnie oskubali - choc kwota pierwotnie zablokowana na
    > koncie byla OK.

    mbank założył blokadę na kurs 13,80zł, jednak ostateczne rozliczenie było
    już na 14,17. Pewnie koszty przewalutowania doszły. Co ciekawe... w pewnych
    okolicznościach taniej byłoby wybrać kasę z bankomatu w Czechach (dostępne
    bez problemu) i za gotówkę nabyć towar niż płacić kartą :-)

  • 17. Data: 2005-07-16 11:27:24
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    maHo <m...@p...net> wrote:

    > Ciekawe co w przypadku jeżeli nie mam nadanego PINu dla karty?. Czy nie

    Masz pecha. Zastanawia mnie skąd u sporej ilości ludzi wielkie zdziwienie,
    że zagranicą można potrzebować do czegoś PIN-u dla kart VC/MC...

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 18. Data: 2005-07-16 12:59:55
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    zbihniew napisał(a):

    > E no to z czego byles zadowolony? :D

    Że:

    1. Mogłem zapłacić kartą
    2. Nikt mnie nie naciął

    ;)

    > toć to cuda by były - powinno wyjść ponad 300

    W lutym?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 19. Data: 2005-07-16 14:05:53
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:dbap9q$ofp$1@news.dialog.net.pl>
    autorstwa niejakiego Szymon wyjaśniam co następuje:

> [...]
    > okolicznościach taniej byłoby wybrać kasę z bankomatu w Czechach (dostępne
    > bez problemu) i za gotówkę nabyć towar niż płacić kartą :-)

    Nie chce mi się szukać w regulaminie ale czy nie wchodzi w rachubę
    różnica kursu waluty z dnia dokonania transakcji (13,80) i faktycznego
    rozliczenia (14,17)?

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 20. Data: 2005-07-16 14:43:27
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    zbihniew napisał(a):

    > Placilem w kwietniu w Hypernovej (VE Inteligo) i faktycznie
    > stwierdzilem, ze mnie oskubali - choc kwota pierwotnie zablokowana na
    > koncie byla OK.

    Bo jedno z drugim w wypadku inteligo niewiele ma wspólnego. Blokada nie
    jest przeliczana przez USD.