  • 11. Data: 2008-02-01 14:04:50
    Temat: Re: podatek od odsetek
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Slavekk pisze:
    [...]

    > To nieprawda że jest naliczany co miesiąc.
    > On jest naliczany zawsze, gdy bank stawia odsetki do dyspozycji klienta.
    > Moze być co miesiąc, co rok, co dzień...
    > To TY wybrałeś sposób kapitalizacji.
    > Czy wybrałeś uczciwie?
    > ;-)

    He,he nie pomyślałem o tym, ale autor wątku ma zagwozdkę. :)

    KJ

  • 12. Data: 2008-02-01 16:44:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert J. wrote:
> [...]
    > Wszedłem na tę grupę żeby zadać jedno pytanie.
    > Czy uważacie że to uczciwe że podatek od odsetek z lokaty naliczany jest co
    > miesiąc? Właśnie zajrzałem na kanto, gdzie mam założone subkonto dla dziecka
    > (Multibank). I co widzę? Odsetki od 8,14 zł = 2 zł. Owszem, przy 20.000
    > zaokrąglenie jest już pomijalne, ale przy np. 2.000 na koncie okazuje się,
    > że odsetki nie są już tak piękne :-). Dlaczego odsetki od lokat nie mogą być
    > wykazywane i odprowadzane dopiero w zeznaniach rocznych? Wtedy też w
    > przypadku zwrotu podatku byłoby z czego zwracać... W końcu to też podatek
    Bo podatek potrąca się w momencie naliczania odsetek.
    Znajdź lokatę na której odsetki doliczają raz do roku i wówczas podatek
    też zapłacisz raz do roku.

  • 13. Data: 2008-02-01 16:46:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Slavekk wrote:
> [...]
    > On jest naliczany zawsze, gdy bank stawia odsetki do dyspozycji klienta.
    > Moze być co miesiąc, co rok, co dzień...

    i to jest prawidłowa odpowiedź.

  • 14. Data: 2008-02-01 16:54:44
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 1 Feb 2008 13:34:40 +0100, Robert J. wrote:

    > Ale ja nie proponuję tworzenia i wysyłania PIT-ów, proponuję tylko
    > naliczenie podatku na koniec roku.

    Tylko jak miałby się zabezpieczyć bank przed tym, że na koniec roku nie
    miałby z czego potrącić Ci podatku, gdybyś wycofał z niego wszystkie
    depozyty? Blokować część odsetek "jako zaliczkę na podatek"?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 15. Data: 2008-02-01 16:57:37
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Tylko jak miałby się zabezpieczyć bank przed tym, że na koniec roku nie
    > miałby z czego potrącić Ci podatku, gdybyś wycofał z niego wszystkie
    > depozyty?

    Równie dobrze mogę je wycofać po 29 dniach... To kwestia techniczna.

  • 16. Data: 2008-02-01 17:24:07
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 1 Feb 2008 17:57:37 +0100, Robert J. wrote:

    > Równie dobrze mogę je wycofać po 29 dniach... To kwestia techniczna.

    Możesz wycofać odsetki przed kapitalizacją i naliczeniem podatku?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 17. Data: 2008-02-01 17:53:36
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    witek wrote:

    > i to jest prawidłowa odpowiedź.

    A jeśli kapitalizacja jest codziennie? Nie chce mi się liczyć, ale
    wówczas musielibyśmy mieć dość dużą kwotę, aby zacząć *cokolwiek* płacić
    do US. Ew., w razie czego można by zrobić kapitalizację co godzine ;)

    pozdrawiam
    --
    Sektor windykacyjny jest najszybciej rozwijającą się
    branżą całego polskiego rynku finansowego.

  • 18. Data: 2008-02-01 18:36:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr C." fnvmb2$1rk$...@i...gazeta.pl

    > do US. Ew., w razie czego można by zrobić kapitalizację co godzine ;)

    Może banki powinny kapitalizować tak często, aby nie płacić bez względu
    na wypłacane ,,dywidendy'', czyli może powinny dostosować kapitalizację
    do kwoty? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2008-02-01 18:38:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert J." fnusqt$p8h$...@n...onet.pl

    > Pewnie, tylko że do zasadniczego konta mogę bezpłatnie utworzyć tylko jedno
    > subkonto z sensownym oprocentowaniem ;-)

    Załóż na inne osoby. :)

    --

  • 20. Data: 2008-02-01 19:18:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    >
    > Może banki powinny kapitalizować tak często, aby nie płacić bez względu
    > na wypłacane ,,dywidendy'', czyli może powinny dostosować kapitalizację

    sam się dziwię, że jeszcze na to nie wpadły.