  • Data: 2007-08-30 22:57:05
    Temat: polbank - pytań kilka
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> szukaj wiadomości tego autora

    Ahoy załogo,

    Przyglądam się ofercie Polbanku w kontekście konta oprocentowanego na
    5%. I jakoś za cholerę nie mogę wydedukować kilku kwestii.

    1. Czy przy zakładaniu rachunku oszczędzającego trzeba założyć też
    rachunek gotówkowy?

    2. Jak to jest z tą debetówką podpiętą do obu rachunków? Gdzieś coś mi
    się obiło o uszy, że w bankomacie własnym jest wybór z którego rachunku
    ma wypłacać. A z pozostałych ATMów i przy płatnościach bezgotówkowych
    leci z którego?
    Pytanie jest uzasadnione, zwłaszcza, że po kliknięciu na "karta do
    konta" na stronie http://www.polbank.pl/p4_2.html otwiera mi się
    "srebrna karta kredytowa"... Jakby nie na temat...

    3. Nie widzę żadnych ograniczeń ilości wypłat w danym okresie czasu z
    rachunku oszczędzającego. Czyli co - wypłacam zupełnie kiedy chcę, a nie
    raz na miesiąc a'la eMax+ albo OKO?

    4. Czy można ustawić limit 0 PLN, tak aby nic nie leżało na gotówkowym,
    a całość leżała na oszczędzającym na 5%?

    5. Jak wygląda wypłata przelewem z rachunku oszczędzającego? W TOiP
    widzę każdy przelew zewnętrzny z tego rachunku za 4 zł. Więc generalnie
    odpada. :-) Czyli najpierw darmowy przelew wewnętrzny na rachunek
    gotówkowy, a później już cokolwiek? Tylko jak to działa, że za chwilę
    nie wyśle środków z powrotem na oszczędzający, skoro ma się niby
    oszczędzać samo? :-) Jakoś to dla mnie średnio intuicyjne jest,
    przynajmniej po zapoznaniu się z informacjami na ichnim www...

    6. Wypłata gotówki w placówce - jak rozumiem - za darmo?

    7. Wypłacać gotówkę można bezpośrednio z Oszczędzającego (bez
    przelewania na gotówkowy) i w placówce i kartą w bankomacie własnym banku?

    8. W TOiP jest limit dzienny przelewów zewnętrznych 5000 PLN, bez
    informacji o tym, jakoby był to limit domyślny z możliwością zmiany.
    Serio???? I to ma być bank dla oszczędzających?

    9. Jest też limit 1000 PLN dziennie na spłatę KK w innym banku. Jak oni
    niby zamierzają z przelewów zewnętrznych wyłapać który przelew spłaca KK
    w innym banku????

    10. www.polbank.pl -> klienci indywidualni -> konta i oszczędności.
    Konia z rzędem temu, kto wytłumaczy mi, dlaczego bank nie prezentuje
    tutaj informacji o istnieniu rachunku gotówkowego, czyli podstawowego
    rachunku rozliczeniowego w tym banku... Czyżby nie chcieli klientów
    traktujących Polbank jako konto rozliczeniowe?

    11. Czy tam faktycznie wszystkie podstawowe rzeczy są darmowe, łącznie z
    prowadzeniem konta, obsługą via tel i internet, wydawaniem i obsługą
    kart debetowych, przelewami zewnętrznymi przez internet, wypłatami
    gotówki w oddziale i własnych bankomatach? To ja nie rozumiem dlaczego
    się jeszcze na nich ludziska nie rzucili. Jak VW zrobił się bezpłatny,
    to długo nie wytrzymali naporu klientów...

    Pewnie mi się jeszcze coś przypomni :-)