  • 1. Data: 2007-08-30 22:57:05
    Temat: polbank - pytań kilka
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Ahoy załogo,

    Przyglądam się ofercie Polbanku w kontekście konta oprocentowanego na
    5%. I jakoś za cholerę nie mogę wydedukować kilku kwestii.

    1. Czy przy zakładaniu rachunku oszczędzającego trzeba założyć też
    rachunek gotówkowy?

    2. Jak to jest z tą debetówką podpiętą do obu rachunków? Gdzieś coś mi
    się obiło o uszy, że w bankomacie własnym jest wybór z którego rachunku
    ma wypłacać. A z pozostałych ATMów i przy płatnościach bezgotówkowych
    leci z którego?
    Pytanie jest uzasadnione, zwłaszcza, że po kliknięciu na "karta do
    konta" na stronie http://www.polbank.pl/p4_2.html otwiera mi się
    "srebrna karta kredytowa"... Jakby nie na temat...

    3. Nie widzę żadnych ograniczeń ilości wypłat w danym okresie czasu z
    rachunku oszczędzającego. Czyli co - wypłacam zupełnie kiedy chcę, a nie
    raz na miesiąc a'la eMax+ albo OKO?

    4. Czy można ustawić limit 0 PLN, tak aby nic nie leżało na gotówkowym,
    a całość leżała na oszczędzającym na 5%?

    5. Jak wygląda wypłata przelewem z rachunku oszczędzającego? W TOiP
    widzę każdy przelew zewnętrzny z tego rachunku za 4 zł. Więc generalnie
    odpada. :-) Czyli najpierw darmowy przelew wewnętrzny na rachunek
    gotówkowy, a później już cokolwiek? Tylko jak to działa, że za chwilę
    nie wyśle środków z powrotem na oszczędzający, skoro ma się niby
    oszczędzać samo? :-) Jakoś to dla mnie średnio intuicyjne jest,
    przynajmniej po zapoznaniu się z informacjami na ichnim www...

    6. Wypłata gotówki w placówce - jak rozumiem - za darmo?

    7. Wypłacać gotówkę można bezpośrednio z Oszczędzającego (bez
    przelewania na gotówkowy) i w placówce i kartą w bankomacie własnym banku?

    8. W TOiP jest limit dzienny przelewów zewnętrznych 5000 PLN, bez
    informacji o tym, jakoby był to limit domyślny z możliwością zmiany.
    Serio???? I to ma być bank dla oszczędzających?

    9. Jest też limit 1000 PLN dziennie na spłatę KK w innym banku. Jak oni
    niby zamierzają z przelewów zewnętrznych wyłapać który przelew spłaca KK
    w innym banku????

    10. www.polbank.pl -> klienci indywidualni -> konta i oszczędności.
    Konia z rzędem temu, kto wytłumaczy mi, dlaczego bank nie prezentuje
    tutaj informacji o istnieniu rachunku gotówkowego, czyli podstawowego
    rachunku rozliczeniowego w tym banku... Czyżby nie chcieli klientów
    traktujących Polbank jako konto rozliczeniowe?

    11. Czy tam faktycznie wszystkie podstawowe rzeczy są darmowe, łącznie z
    prowadzeniem konta, obsługą via tel i internet, wydawaniem i obsługą
    kart debetowych, przelewami zewnętrznymi przez internet, wypłatami
    gotówki w oddziale i własnych bankomatach? To ja nie rozumiem dlaczego
    się jeszcze na nich ludziska nie rzucili. Jak VW zrobił się bezpłatny,
    to długo nie wytrzymali naporu klientów...

    Pewnie mi się jeszcze coś przypomni :-)

  • 2. Data: 2007-08-30 23:05:57
    Temat: Re: polbank - pytań kilka
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Wojciech Nawara pisze:

    > Pewnie mi się jeszcze coś przypomni :-)

    No i przypomniało. Opłata za sporządzenie potwierdzenia transakcji, w
    dniu wykonania transakcji - w placówce lub serwisie telefonicznym - bez
    opłat. Papierowe potwierdzenie, doręczane pocztą, darmowe? Jakim cudem?

    O, widzę, że wyciągi też darmowe...

  • 3. Data: 2007-08-30 23:12:25
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Wojciech Nawara pisze:

    > Ahoy załogo,
    >
    > Przyglądam się ofercie Polbanku w kontekście konta oprocentowanego na
    > 5%. I jakoś za cholerę nie mogę wydedukować kilku kwestii.

    Hasło2 do generowania certyfikatu - ono jest jednorazowe i traci swoją
    ważność po wygenerowaniu certyfikatu, czy jest wielokrotnego użytku?

  • 4. Data: 2007-08-31 05:57:07
    Od: "Tomek" <s...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości
    > Ahoy załogo,

    Powiem co wiem;-)

    > 1. Czy przy zakładaniu rachunku oszczędzającego trzeba założyć też
    > rachunek gotówkowy?

    nie

    > 3. Nie widzę żadnych ograniczeń ilości wypłat w danym okresie czasu z
    > rachunku oszczędzającego. Czyli co - wypłacam zupełnie kiedy chcę, a nie
    > raz na miesiąc a'la eMax+ albo OKO?

    tak

> [...]

    > się jeszcze na nich ludziska nie rzucili. Jak VW zrobił się bezpłatny,
    > to długo nie wytrzymali naporu klientów...

    kilka uwag:
    - założyłem tylko konto samooszczędzające
    - jak dla mnie wygląda, że bank jest w fazie rozruchu, wiele
    niedopracowanych rzeczy
    - panienka mnie obsługująca często zaglądała do instrukcji obsługi systemu
    bankowego
    - obsługa przez internet bardzo prymitywna ale się poprawia (np. niedawno
    nie było widać szczegółów przelewu przychodącego)
    - ludziska może obawiają się tego, że bank nie ma gwarancji BFG ale HDGF
    czyli greckiego funduszu gwarancyjnego.

    Tomek

  • 5. Data: 2007-08-31 06:33:22
    Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup>

    Ale wiesz ze ta darmowosc nie jest dozywotnia? to standardowa taktyka w
    internecie, dajemy za darmo a z czasem wchodza prowizje (sztandarowy
    przyklad - Allegro)
    Marx

  • 6. Data: 2007-08-31 08:34:23
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Marx pisze:

    > Ale wiesz ze ta darmowosc nie jest dozywotnia? to standardowa taktyka w
    > internecie, dajemy za darmo a z czasem wchodza prowizje (sztandarowy
    > przyklad - Allegro)

    jak zaczna oplaty wprowadzac, to zmienie bank. proste.

  • 7. Data: 2007-08-31 08:48:56
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > - ludziska może obawiają się tego, że bank nie ma gwarancji BFG ale HDGF
    > czyli greckiego funduszu gwarancyjnego.

    To moze byc w Polsce bank nie podlegajacy BFG ??

  • 8. Data: 2007-08-31 09:11:08
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Marx pisze:
    > Ale wiesz ze ta darmowosc nie jest dozywotnia? to standardowa taktyka w
    > internecie, dajemy za darmo a z czasem wchodza prowizje (sztandarowy
    > przyklad - Allegro)

    Cyrografu podpisywać nie zamierzam. :-)))

  • 9. Data: 2007-08-31 09:11:41
    Od: Karol <a...@d...pl>

    Dnia Fri, 31 Aug 2007 10:48:56 +0200, sensei napisał(a):

    > To moze byc w Polsce bank nie podlegajacy BFG ??

    Oczywiście, że tak. Polbank to oddział greckiego Eurobanku. Dopuszczają
    takie działanie regulanie UE.
    --
    Pozdrawiam,
    Karol

  • 10. Data: 2007-08-31 10:28:32
    Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup>

    Sarpedon pisze:

    > jak zaczna oplaty wprowadzac, to zmienie bank. proste.
    a oplaca sie?
    zmiana banku to kolejna wizyty w banku, zmiana numeru rachunku w roznych
    miejscach, zmiana kart itp itd
    Marx