  • 1. Data: 2003-05-09 11:54:27
    Temat: pomozcie prosze,, przelalam pomylkowo kase obcej osobie,.,. jak to odkrecic?
    Od: w...@p...onet.pl (wieslaw)

    witam i o pomoc prosze...
    dawno, kilka miesiecy temu chcialem poslac kase jednej
    osobie... ale pomylkowo wowczas zapodalem zla date -- jakas
    przyszla....
    przelew oczywiscie nie zostaw w dzien nadania zrealizowany - no
    wiadomo czemu

    ja o sprawie zapomnialem, kase przelalem z innego konta
    klnac na zlomowisko KB24 z ktorego to chcialem przelac....

    przyszedl czas realizacji tamtejszego przelewu ale ze kasy
    na koncie nie bylo to on sobie codziennie byl odstawiany na nastepny
    dzien... jakies tam alarmy stukaly ale te alarmy na ich stronie tak
    widac ze
    z lupa szukac,.. migajacy punkcik wielkosci 5 na 5 pix....w rogu
    wymieszany z innym badziewiem....

    pech chcial ze kasa wpadla na konto,, chcialem
    ja zaraz odlac na inne swe konto,, zapodalem przelew i ... kasa poszla
    na tamto....

    dzwonilem do kredyt banku - Ci umywaja rece i mowia ze jakzem taki
    glupi
    to mam za swoje.... mowia ze teoretycznie moga jakas reklamacje
    skladac
    ale to czysta sciema.

    odbiorca na razie udaje greka albo go w pl nie ma ,, albo pojechal
    na wies i wylaczyl tel+net....
    nie licze na niego bo obcy czlek a ze w zlodzjskim
    panstwie zyjemy to na 100% kasa poszla w dym jesli chodzi o jego dobra
    wole goscia

    co robic pomoczcie prosze.... da sie to odkrecic?
    mBank mowi (na mBank poszla ta kasa) ze sie to da odkrecic jesli
    bank-nadawca zwrocic sie z reklamacja czy cso..
    ktos mial podobne przygody i wygral sprawe- bardzo rposze o odp

    z gory bid thx
    wieslaw

  • 2. Data: 2003-05-09 12:44:13
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik wieslaw pisze:

    [...]
    > pech chcial ze kasa wpadla na konto,, chcialem
    > ja zaraz odlac na inne swe konto,, zapodalem przelew i ... kasa poszla
    > na tamto....
    Może to:
    Bezpodstawne wzbogacenie
    Art. 405-414 KC

  • 3. Data: 2003-05-09 13:07:57
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    w...@p...onet.pl (wieslaw) writes:

> [...]
    > pech chcial ze kasa wpadla na konto,, chcialem
    > ja zaraz odlac na inne swe konto,, zapodalem przelew i ... kasa poszla

    Zaraz, moment. Co to ma być. Zleciłeś przelew na - powiedzmy 20
    kwietnia. 20 kwietnia kasy na rachunku nie było. No to bank powinien
    Cię powiadomić że przelew nie poszedł i nic nie robić. Jakim niby
    prawem posłali oni ten przelew 10 maja? Mają jakieś Twoje zlecenie
    przelewu na 10 maja?

  • 4. Data: 2003-05-09 13:29:27
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości
> [...]
    > Cię powiadomić że przelew nie poszedł i nic nie robić. Jakim niby
    > prawem posłali oni ten przelew 10 maja? Mają jakieś Twoje zlecenie

    W Nordei tworzy się coś takiego jak kopia zlecenia (bodaj przez 9 dni
    roboczych od pierwotnej daty zlecenie) i zostaje ono wykonane, jeżeli w tym
    czasie środki na koncie się znajdą.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2003-05-09 13:58:19
    Od: j...@p...onet.pl

    Na polska grupe nalezy pisac po polsku a nie w jakims zargonie.Jesli chodzi o
    sedno sprawy, to uwazam, ze powinien interweniowac bank-nadawca.Zloz reklamacje
    najlepiej.

  • 6. Data: 2003-05-10 08:11:03
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    chodzi o
    > sedno sprawy, to uwazam, ze powinien interweniowac bank-nadawca.Zloz

    to jest chyba ktoś ze słubic, czyli może to polski niemiec, który od dwóch
    lat mówi po niemiecku i zapomniał już polskiego.

  • 7. Data: 2003-05-10 11:45:01
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    > W Nordei tworzy się coś takiego jak kopia zlecenia (bodaj przez 9 dni
    > roboczych od pierwotnej daty zlecenie) i zostaje ono wykonane, jeżeli w tym
    > czasie środki na koncie się znajdą.

    Tak na marginesie - mam nadzieje, ze kiedys sie doczekam
    podobnej funkcjonalnosci w Inteligo...

    Marcin

  • 8. Data: 2003-05-10 12:21:39
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Jackowski" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Tak na marginesie - mam nadzieje, ze kiedys sie doczekam
    > podobnej funkcjonalnosci w Inteligo...

    Lub w dowolnym innym banku z internetowym kanalem dostepu,
    ale pod warunkiem ze mozesz nad tym panowac/wylaczyc i ze
    wiesz o tej funkcji - gdyż w innym wypadku jest to swietny
    sposob na wyslanie komus 2x pieniedzy - raz "recznie", zas
    drugi przez automat.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
    do/podczas wysłania tej wiadomości.