eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[pr] Banki coraz głębiej sięgają do kieszeni klientów[pr] Banki coraz głębiej sięgają do kieszeni klientów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!at
    lantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "XxXxX" <e...@n...dziala>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [pr] Banki coraz głębiej sięgają do kieszeni klientów
    Date: Mon, 13 Sep 2004 13:00:13 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <ci3ukj$rek$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Reply-To: "XxXxX" <e...@n...dziala>
    NNTP-Posting-Host: dhcp.ats.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1095073235 28116 212.244.88.2 (13 Sep 2004 11:00:35
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Sep 2004 11:00:35 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: OE
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:315456
    [ ukryj nagłówki ]

    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,22822
    34.html



    PAP za "Gazetą Prawną" 13-09-2004, ostatnia aktualizacja 13-09-2004 12:50

    PRZEGLĄD PRASY:. Wzrost opłat i prowizji, przy coraz wyższych kosztach
    obsługi kredytowej i symbolicznych wręcz zyskach z depozytów
    oszczędnościowych, przynoszą krocie instytucjom finansowym - pisze "Gazeta
    Prawna".

    Dla wielu banków okres tuż przed akcesją Polski do struktur unijnych okazał
    się doskonałym momentem do ekspansji w najbardziej atrakcyjnych segmentach
    rynku. Wykorzystując wzmożony popyt konsumpcyjny i obawy klientów o wzrost
    cen po wejściu do Unii, spora grupa podmiotów zrobiła doskonały interes na
    obsłudze kredytów hipotecznych czy też finansowaniu leasingu - podkreśla
    "Gazeta Prawna".

    Spośród największych, notowanych na warszawskiej giełdzie instytucji, w
    pierwszej połowie tego roku ponad 20 proc. wzrost w wyniku z tytułu opłat i
    prowizji osiągnęły m.in. Bank Pekao, BPH, BRE, a także Handlowy. Spółki
    dosyć skutecznie zdołały sobie zrekompensować spadek marży odsetkowej, w
    coraz większym stopniu obciążając klientów różnego rodzaju opłatami -
    ujawnia "Gazeta Prawna".

    Dla korzystających z usług bankowych - jak zaznacza "Gazeta Prawna" - nastał
    więc trudny okres, z jednej strony charakteryzujący się drastycznym spadkiem
    oprocentowania lokat przy nadal wysokim koszcie kredytów, z drugiej strony
    zaś obfitujący w coraz bardziej wymyślne opłaty i prowizje.

    Według "Gazety Prawnej", w niektórych przypadkach banki zdecydowały się np.
    na wprowadzenie nowych usług w ramach prowadzonych kont, automatycznie
    narzucając klientom dodatkowe obciążenia finansowe.


    --
    Pozdrowienia

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1