    From: "marcintoja0" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: prędkość księgowania eliksirów.
    Date: Thu, 10 Jul 2003 14:51:37 +0200

    Chciałbym zapytać o prędkość księgowania eliksirów, wprawdzie na opóźnienia
    w przelewach nie narzekam, jest to coś z czym w europie nie musimy się
    wstydzić;) i pewnie za jakiś czas europa się dostosuje do naszych
    standardów;)

    ale zależy mi na koncie z możliwie najszybszym księgowaniem, zaczynam to
    testować, wcześniej nigdy nie zwracałem na to szczególnej uwagi, ale pewnie
    wśród grupowiczów jest sporo osób, które mogą się podzielić spostrzeżeniami.

    więc moje pytania:
    a) czy to zależy od banku, z którego się przelew wysyła?

    tzn. czy niektóre banki przetrzymują przelewy dla jakichś korzyści (pomijam
    tanie przelewy bzwbk) aby np. taniej je to kosztowało następną sesją itp,
    jeśli tak, to które są tak "przyjazne"?
    np. w przypadku e-Invest Banku, przelewy wychodzą następnego dnia, w
    placówce od razu.
    jeśli tak, to które banki wysyłają na 100% najbliższą sesją?

    b) czy zależy to od banku, do którego się przelew wysyła,
    tak mi sie zresztą wydaje, że różne banki różnie księgują, jedne się
    śpieszą, inne "spóźniają", więc jeśli tak, to które banki najszybciej
    księgują?

    c) praktycznie, jakie są doświadczenia z przelewami (wysłany o której
    godzinie, odebrany o której - z jakim opóźnieniem)

    moje spostrzeżenia z ostatnich kilku dni:
    przelew złożony dzisiaj ok. 8 w e-bphpbk na inteligo dotarł ok. godziny 11
    !!
    przelew sprzed kilku dni ok. 8 rano Inteligo do LukasB dotarł ok. 16,
    przelew e-InvestBank wysłany ok. 21. do inteligo dotarł następnego dnia
    godz. 17.22

    więc z tych trzech przykładów najlepiej wyszedł pbkBPH - Inteligo
    Czekam na inne przykłady.

    Pozdrawiam,
    MK