  • 11. Data: 2009-08-31 13:02:57
    Temat: Re: kartowi zlodzieje
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Olgierd"

    > Nieprawda. Wystarczy sprawdzić w zestawieniach rodzajów kart (raport w
    > PDF na stronie NBP.pl, nie chce mi się szukać linka). Jest kilkanaście
    > tysięcy kart wyposażonych wyłącznie w czipę.

    bank spółdzielczy w Barlinku - karty mikroprocesorowe OSKAR PLUS
    http://www.gbsbarlinek.pl/oferta/index.php?id=1&klie
    nt=1&grupa=2&produkt=01&strona=oskarplus
    *** blad ***

  • 12. Data: 2009-08-31 13:12:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 15:02:57 +0200, blad napisał(a):

    > bank spółdzielczy w Barlinku - karty mikroprocesorowe OSKAR PLUS
    > http://www.gbsbarlinek.pl/oferta/index.php?
    id=1&klient=1&grupa=2&produkt=01&strona=oskarplus

    W zasadzie to nie jest karta płatnicza lecz pieniądz elektroniczny
    (passus o zasileniu karty). Aczkolwiek nie pamiętam czego dokładnie
    dotyczyło owo zestawienie NBP.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 13. Data: 2009-08-31 16:07:30
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Miroo" news:1tlco9pc3tfhz$.dlg@miroo.miroo.pl

    > A nie można paska magnetycznego po prostu zdrapać?
    > Jakich problemów można się spodziewać (poza zmniejszoną liczbą
    > obsługujących punktów)? Czy np bankomat może połknąć?

    1. Zmniejszona ilość punktów gdzie taką kartą zapłacisz
    2. Ryzyko, że bankomat łyknie Ci kartę - tutaj jednak nie ma reguły tj. może
    ją ci wydać z powrotem albo zatrzymać w sobie.

  • 14. Data: 2009-08-31 16:08:19
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Olgierd" news:pan.2009.08.31.12.46.54@rudak.org

    > Nieprawda. Wystarczy sprawdzić w zestawieniach rodzajów kart (raport w
    > PDF na stronie NBP.pl, nie chce mi się szukać linka). Jest kilkanaście
    > tysięcy kart wyposażonych wyłącznie w czipę.

    Dostanie je szary człowiek z ulicy? NIE! I w tym leży problem, dlatego tak
    naprawdę dla przeciętnego człowieka te karty nie są dostępne.

  • 15. Data: 2009-08-31 17:20:41
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "Robert Kois" <k...@h...pl> wrote in message

    > Ehh, a ja jeszcze ani jednej chipowej karty nie mam i nie miałem. Może w
    > końcu zamówie sobie w mbanku kartę po paru latach nieposiadania ;).

    Masz rachunek w mBanku bez debetowej? :)

  • 16. Data: 2009-08-31 17:34:52
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h7h0kf$fbe$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Masz rachunek w mBanku bez debetowej? :)

    Skąd wiesz czy nadal nie korzysta z karty wyposażonej tylko w pasek. W końcu
    karty mBanku mają termin do spożycia dwa lata. :)

  • 17. Data: 2009-08-31 19:18:31
    Od: rafal <r...@n...none>

    Valdi.Pavlack pisze:

    > Skąd wiesz czy nadal nie korzysta z karty wyposażonej tylko w pasek. W końcu
    > karty mBanku mają termin do spożycia dwa lata. :)

    bo napisał
    "Może w końcu zamówie sobie w mbanku kartę po paru latach nieposiadania"

  • 18. Data: 2009-08-31 19:22:43
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > chipowa :) I aby było śmiesznej to Polska jest takim fajnym krajem, że w
    > terminalach Pekao SA (żubr) karty wyposażone w sam chip nie chodzą - no
    > comment.

    Pekao nie wydaje kart z czipem to ich też nie autoryzuje :)

    Darek

  • 19. Data: 2009-08-31 19:23:45
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "rafal" news:h7h7m7$hq6$1@inews.gazeta.pl

    > bo napisał
    > "Może w końcu zamówie sobie w mbanku kartę po paru latach nieposiadania"

    No to ja już dzisiaj stopuję ze sączeniem winka domowej roboty bo mi szkodzi
    w odbiorze przekazu innych :) Przez swojego sąsiada popadnę w alkoholizm :)

  • 20. Data: 2009-08-31 19:50:38
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Valdi.Pavlack wrote:

    > "Robert Kois" news:xzh0xxzfvypf.dlg@kojer.kojer

    > CHIP ona będzie miała ale i pasek... więc to będzie taka "prawie" karta
    > chipowa :)

    i dlatego uwazam, ze karta kredytowa z paskiem bez chipa i autoryzacja
    na podpis jest jak na razie najbezpieczniejsza dla klienta.
    kazda podejzana transakcje mozna reklamowac i zadac analizy grafologicznej.

    w przypadku chipa, wystarczy, ze ktos podejzy pin na pinpadzie bez oslonki,
    skradnie karte i konto wyczyszczone, a bank kryty, wszak transakcja
    z niekopiowalnego chipa byla potwierdzona pinem.

    jesli juz mamy uzywac kart z chipem, to niech beda autoryzowane
    podpisem biometrycznym, a nie takim prymitywizem jak 4 cyfrowy pin.