eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprośba o pomoc: definicja pojęc prawnych słowazwiązanych z bankowością › prośba o pomoc: definicja pojęc prawnych słowazwiązanych z bankowością
    From: k...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: prośba o pomoc: definicja pojęc prawnych słowazwiązanych z bankowością
    Date: Thu, 18 Sep 2008 12:45:15 +0200
    Sender: k...@n...onet.pl

    w języku potocznym pojęcia właściciel rachunku bankowego
    i posiadacz rachunku bankowego są tożsame.

    Jaka jest różnica pomiędzy własnością a posiadaniem,
    w odniesieniu do rachunku (nie do pieniędzy na rachuznku
    ale do rachunku jako specyficznego urządzenia księgowego)?

    Czym różni się posiadanie od własności, dysponowania i używania?

    wskutek złośliwości posłów, od kilku lat spółka cywilna nie jest
    przedsiębiorcą, ale przedsiębiorcami są wspólnicy. Pogmatwana jest
    też kwestia posiadania majątku przez spółkę cywilną.

    Czy powyższe uwarunkowania mają wpływ na określenie kto jest
    posiadaczem firmowych rachunków bankowych spółki cywilnej?

    Tzn. Czy posiadaczem rachunku firmowego spółki cywilnej
    jest spółka cywilna czy jej wspólnicy?

    A jak wygląda kwestia bycia posiadaczem rachunków spółki jawnej?
    Spółka jawna JEST przedsiębiorcą, może nabywać prawa, w tym nawet
    własność nieruchomości (tyle k.s.h.) więc (moje dopowiedzenie)
    tym bardziej może posiadać rachunki bankowe.

    Czy dobrze myślę, że posiadaczem rachunków spółki jawnej jest
    sama spółka jawna, a posiadaczem rachunków spółki cywilnej nie jest
    spółka cywilna, ale jej wspólnicy?

    Piszę w tej sprawie pytanie o interpretację podatkową i muszę
    nie tylko wiedzieć, ale znać podstawę prawną dlaczego tak właśnie jest

    Czy ktoś może mi pomóc i wskazać kompetentne źródła?

    pozdr
    Sebastian