  • 21. Data: 2005-10-23 06:23:16
    Temat: Re: prowizja od platnosci karta kredytowa
    Od: "PL" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Markus Sprungk <m...@g...com> napisał(a):

    > Nieprawda. Tylko Ci się tak wydaje. Zobacz sobie dowolny market, gdzie
    > można płacić kartą nawet wtedy gdy są akcje promocyjne. Widziałeś gdzieś
    > informację, że podczas zakupu w promocji nie można płacić kartą? Ja nie
    W wielu marketach. Choćby promocja płacenia rachunków w kasach.
    Tylko gotówka, kartą, nawet z prowizją, zapłacić nie było można.

    > Wolę by prowizja była wliczona w cenę, co uważam za uczciw
    A ja nie.
    Nie mam zamiau płciś kolejnego "podatku karcianego".

    > 2. Sklep nie musi płacić za ochronę przewożonych pieniędzy do banku
    Dopóki złotówki (później euro) są prawnym środkiem płatniczym w Polsce, to
    musi, bo klienci płacą gotówką.

  • 22. Data: 2005-10-23 09:11:14
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    gasper napisał(a):

    > umowa jest tajna....

    Ale ja nie chcę całej umowy tylko ten fragment, który *wyraźnie* o tym
    wspomina

    > użyj googla i archiwum tej grupy zanim zadasz następne pytanie...

    Nie odsyłaj mnie do Googla, chłopcze, tylko odpowiedź na pytanie albo
    skończ się kompromitować

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 23. Data: 2005-10-23 09:22:51
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    trainer napisał(a):

    > proponuję, żebyś nie koncentrował się na szczegółach typu "trwająca pół
    > minuty transakcja sprzedaży koszyka towarów w supermarkecie" tylko objął
    > "duży obraz" - jak wyglądają przepływy środków w takim sklepie i skąd
    > się biorą pieniądze na zapłacenie operatorowi POSów

    Ależ doskonale o tym wiem. Firma, w której pracuję, używa terminala
    EService już kawał czasu. Jakoś nie zbankrutowaliśmy, choć nie doliczamy
    żadnych prowizji do transakcji a często sprzedaje się z niewielką marżą jak
    to w branży komputerowej. Nie pisz mi więc śmiesznych tekstów o biednym
    sprzedawcy, który musi sprzedawać butelki by opłacić prowizję :>

    > ano właśnie - "big picture"!

    He he. Zabawne

    > po pierwsze - określenie "debilna karteczka" nie przystoi poważnemu
    > dyskutantowi

    Zdefiniuj pojęcie "poważny dyskutant"

    > po drugie - skoro kwestie przepływu środków w sklepie do Ciebie tak
    > bardzo nie przemawiają, to posłużę się innym przykładem: to czego się
    > domagasz mogę porównać np. do żądania, aby hotele nie pobierały żadnych
    > dodatkowych opłat za korzystanie z telefonów w pokojach, lecz
    > wprowadziły ryczałtową opłatę w cenie pokoju hotelowego.

    Mylisz pojęcia i to skutecznie. Mieszasz opłaty za usługi dodatkowe z
    prowizją za możliwość płacenia. To tak, jakby Ci powiedziano w tym Twoim
    hotelu, że za wystawienie Ci rachunku musisz dopłacić ekstra 20 złotych bo
    ktoś poświęcił czas i papier by ten rachunek wypisać

    > no tak ale jak na poziomie pojedynczych transakcji sprzedawca ponosiłby
    > stratę to po co mu częściej i drożej?

    To likwiduje możliwość płacenia kartą i nie zawraca sobie tym głowy?

    > tak to możemy sobie pisać na grupach

    Ano możemy. Coś się nie zgadza?

    > proponuję abyś napisał to w bulletach na slajdach w PowerPoincie i
    > pokazał ludziom prowadzącym prawdziwy biznes, np. sklep komputerowy
    > może przejrzą na oczy

    Ty coś pisałeś o poważnej dyskusji? :>

    Ja bym to określił pojęciem "jałowe międlenie tematu"

    > a niech wprowadzają tyle opcji zapłaty ile chcą, może być nawet "za 20
    > wielbłądów" - nie stanowi to problemu

    Jasne

    Oferujemy płatność kartą, ale wolimy byś nią nie płacił
    Oferujemy płatność przelewem, ale raczej odradzamy Ci tę opcję
    Oferujemy płatność za pobraniem, ale szkoda Twojej kasy
    Oferujemy płatność gotówką i tę opcję powinieneś wybrać :>

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 24. Data: 2005-10-23 09:28:41
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Piotr napisał(a):

    > Tak - jesli placa karta _kedytowa_.

    Nieprawda. Mało wiesz i mało widziałeś jakimi kartami płacą klienci.
    Zdecydowana większość płaci zwykłymi debetówkami do konta

    > Ok, a liczyles ile % punktow przyjmujacych gotowke przewozi pieniedze do
    > banku w konwoju?

    A po co konwój? Wystarczy dwuosobowa załoga, która zbiera kasę ze sklepów i
    odwozi do banku. To_też_kosztuje

    Powiesz - można osobiście zanosić do banku kasę z utargu. Jasne, można do
    czasu jak jakiś typ da pałą po twarzy księgowej

    >I ile punktow dzieki wprowadzeniu platnosci karta z nie
    > musi przewozic gotowki w konwoju?

    Może kilkadziesiąt tysięcy, może kilkaset tysięcy, może kilkanaście
    milionów itd

    Jakaś różnica?

    > ?

    Proponuję wejść na stronę Cardpointu, eService, WBK i poczytać

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 25. Data: 2005-10-23 09:32:34
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    PL napisał(a):

    > W wielu marketach. Choćby promocja płacenia rachunków w kasach.

    Nie używam, więc się nie wypowiem, ale odnoszę wrażenie, że jak ktoś ma
    konto w banku, bo do tego konta ma przecież kartę, to nie będzie płacił w
    sieci VIA za rachunki, tylko wykona przelew, często darmowy ze swojego
    rachunku

    Poza tym, z tego, co wiem, prowizja za placenie rachunków w kasie to często
    0.99 zł

    > Dopóki złotówki (później euro) są prawnym środkiem płatniczym w Polsce, to
    > musi, bo klienci płacą gotówką.

    Owszem, ale coraz częściej płacą kartą i suma w kasie nie jest duża na
    tyle, by jechać z tym do banku :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 26. Data: 2005-10-23 09:38:52
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Nie odsyłaj mnie do Googla, chłopcze, tylko odpowiedź na pytanie albo
    > skończ się kompromitować

    cytat z postu niżej:

    umowa w drugą stronę tzn. bank z klientem:
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/zasady_karty_lu
    dnosc.pdf
    strona 8, paragraf 24, punkt 7

    dotyczy to tylko kart Maestro/MasterCard

    a odzywki w stylu chłopcze to sobie zostaw dla syna...

  • 27. Data: 2005-10-23 09:44:02
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    gasper napisał(a):

> [...]
    dnosc.pdf
    > strona 8, paragraf 24, punkt 7
    >
    > dotyczy to tylko kart Maestro/MasterCard

    ..i co to ma wspólnego z Cardpointem, który obsługuje u Ciebie transakcje
    kartą?

    > a odzywki w stylu chłopcze to sobie zostaw dla syna...

    Nie mam takowego :>

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 28. Data: 2005-10-23 09:50:03
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    gasper napisał(a):

> [...]
    >
    > dotyczy to tylko kart Maestro/MasterCard

    ..i co to ma wspólnego z Cardpointem, który obsługuje u Ciebie transakcje

    I pytanie drugie w takim razie. Co w sytuacji jak ktoś płaci Visą? Opłaty
    pobierane są nielegalnie?

  • 29. Data: 2005-10-23 09:52:18
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > ..i co to ma wspólnego z Cardpointem, który obsługuje u Ciebie transakcje
    > kartą?

    kolega wskazał Ci fakt, że jest dopuszczalne przerzucenie prowizji na klienta a
    Ty nadal swoje
    nie o wszystkich faktach musisz wiedzieć aby były prawdziwe....
    i prosze - użyj googla a przestaniesz sie kompromitować.....

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2005-10-23 09:57:40
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > ..i co to ma wspólnego z Cardpointem, który obsługuje u Ciebie transakcje
    > kartą?

    ano to, że moja umowa jest tajna i nie moge jej ujawniać, ale kolega podał
    przykład, że przerzucanie prowizji na klienta jest legalne i nawet zawarte w
    umowie z klientem.....

    > I pytanie drugie w takim razie. Co w sytuacji jak ktoś płaci Visą? Opłaty
    > pobierane są nielegalnie?

    czytaj ze zrozumieniem

    > Nie mam takowego :>

    jak ktoś do mnie mówi chłopcze i w dodatku nie ma racji uznaje to za jego brak
    wychowania delikatnie mówiąc.....