  • 61. Data: 2007-12-05 09:38:52
    Temat: Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 04 Dec 2007 22:22:55 +0100, Wojtaszek <...@...pl> wrote:

    >W Polsce nie mozna uzalezniac ceny od sposobu zaplaty. Nie mozna podac
    >innej ceny dla platnosci karta i innej dla platnosci gotowka. W
    >przypadku sklepow, w ktorych marża jest na poziomie kilkuprocent
    >wiazaloby sie to z podawaniem wyzszej ceny, spadkiem w rankingu typu
    >ceneo.pl i dlatego czesto nie akceptuja oni kart.
    >Inna sprawa, ze prowizje visy i mc sa chore.

    Wystarczy podawać 'cena przy rabacie za płatnośc gotówką' i 'cena'.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 62. Data: 2007-12-05 09:43:11
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Gru, 10:35, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
> [...]
    0/Koszty_wysylki.html

> [...]
    > 'Cena 127zł'
    > 2. Mam ofertę 'zapłać przez Allpay.pl'
    >
    > Nie mam na tej stronie _ŻADNEJ_ informacji o tym, że do ceny cokolwiek
    > może być doliczone. To stanowi ofertę.
    >
    > Klikam na ten produkt. Dostaję ładny opis, informację o cenie brutto i
    > netto, dalej mam informację o tym, że mogę zapłacić przez AllPay.pl
    > karta kredytową.
    > Dalej ani słowa o jakichkolwiek prowizjach.
    > Klikam na 'dodaj do koszyka' i tym samym zawieram umowę.
    >
    > Otrzymuję informację, że moje zamówienie opiewa na 127 złotych.
    >
    > Mam zatem potwierdzenie zawartej umowy. Koniec, kropka.

    A pozostale linki, gdzie jest to rozwiazane dokladnei z moim opisem
    takiej transakcji?
    Co na ich temat powiesz?

    Przypominam, ze dyskusja nei dotyczy wylacznie sklepu sirius, a zasad
    naliczania oplaty za skorzystanie z uslugi polegajacej na autoryzacji
    karty platniczej ;)

    Sadze, ze syrius niedlugo przerobi koszyk na wzor podanych linkow z
    innych sklepow, boo obecnie tak wyglada standard w sklepach
    internetowych, gdzie sa oplaty za autoryzacje kplatnosci karta.

  • 63. Data: 2007-12-05 09:46:09
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    wrote:

    > Otrzymuję informację, że moje zamówienie opiewa na 127 złotych.
    >
    > Mam zatem potwierdzenie zawartej umowy. Koniec, kropka.

    Zeby umowe poslac dalej, zlozyc zamowienie do sklepu, trzeba
    potwierdzic zaznajomie sie z regulaminem (przy potwierdzeniu jest link
    do regulaminu, w nim sa zasady autoryzacji kar)t - jestes w stanie
    wyslac zamowienie nie czytajac regulaminu i nie potwierdzajac
    zaznajomienia sie z nim?

  • 64. Data: 2007-12-05 09:48:55
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Gru, 10:38, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Inspekacja Handlowa mówi co innego.

    Podaj zasady dotyczace sklepow internetowych.
    Linki, orzecznictwo, wyroki SN.

  • 65. Data: 2007-12-05 13:13:00
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał

    > Właśnie. Przeczytaj, a nei pieprz jak potłuczony.

    temu panu jeż dziękujemy...

    S.

  • 66. Data: 2007-12-05 14:31:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 05 Dec 2007 10:15:01 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Akceptuję ofertę wtedy, kiedy wkładam towar z oznaczoną cena do
    > koszyka.

    Sugerujesz, że po włożeniu towaru do koszyka nie masz już prawa bez zgody
    sklepu odłożyć go na półkę?

  • 67. Data: 2007-12-05 14:32:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 01:43:11 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >A pozostale linki, gdzie jest to rozwiazane dokladnei z moim opisem
    >takiej transakcji?
    >Co na ich temat powiesz?

    Nic. Mogą sobie być. Nie stanowią elementu oferty, nie otrzymałem do
    momentu akceptacji oferty informacji, że cena jest inna.

    >Przypominam, ze dyskusja nei dotyczy wylacznie sklepu sirius, a zasad
    >naliczania oplaty za skorzystanie z uslugi polegajacej na autoryzacji
    >karty platniczej ;)

    Zasada jest prosta - informacja o tym musi być nie później niż
    magiczna pozycja 'CENA'.

    >Sadze, ze syrius niedlugo przerobi koszyk na wzor podanych linkow z
    >innych sklepow, boo obecnie tak wyglada standard w sklepach
    >internetowych, gdzie sa oplaty za autoryzacje kplatnosci karta.

    Ja tez tak sądzę, bo już do nich mailowałem wskazując
    nieprawidłowości.
    Jeśli oferują płatnośc kartą, to przy tym musi być informacja, że
    płatnośc kartą wiąże się z dodatkową opłatą.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 68. Data: 2007-12-05 14:33:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 01:46:09 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >do regulaminu, w nim sa zasady autoryzacji kar)t - jestes w stanie
    >wyslac zamowienie nie czytajac regulaminu i nie potwierdzajac

    Nie jestem i nie ma to znaczenia. Umowę się zawiera nei wtedy, kiedy
    sobie wymysli sklep, a w momencie określonym przez Kodeks Cywilny.,
    Regulamin sklepu sprzeczny z KC jest w części sprzecznej po prostu
    nieważny.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 69. Data: 2007-12-05 14:34:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 10:27:12 +0100, "Z" <a...@o...pl> wrote:

    >Masz racje. Dopoki wszyscy beda na to przymykac oko, to tak bedzie sie
    >dzialo...

    Dlatego też nei przymykam, na razie wysłałęm maila do dyr. handlowego
    sirius.pl. Jak nie poskutkuje, to cóż, Inspekcja Handlowa zrobi im
    dość drogie szkolenie.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 70. Data: 2007-12-05 14:35:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 01:48:55 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Podaj zasady dotyczace sklepow internetowych.
    >Linki, orzecznictwo, wyroki SN.

    Nie ma sprawy, cena takiej usługi wynosi 2000zł.
    --
    ___________/ GG: 3524356