  • 71. Data: 2007-12-05 16:15:11
    Temat: Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w
    wiadomości news:fj6cnp$bsq$1@news.onet.pl...

    > Sugerujesz, że po włożeniu towaru do koszyka nie masz już prawa bez
    > zgody
    > sklepu odłożyć go na półkę?

    Towar dotknięty uważa się za sprzedany.
    ;-)

    Się komuś marzy powrót komuny...;-)

    Słąwek

  • 72. Data: 2007-12-05 20:02:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Moze przerzucic na klienta.
    >Podobno czasem sie zdarza - osobiscie nie spotkalem

    Bo jest to niezgodne z regulaminami banków. Większość banków ma w ofercie
    darmowe płacenie kartą. Oczywiście klient do sklepu roszczenia nie ma, bo
    umowę podpisywał z bankiem. natomiast ma zwrotne roszczenie do banku o
    zwrot doliczonej prowizji. ponieważ nikt tego nie robi, to banki tolerują
    wyskoki sklepów w tym zakresie.

  • 73. Data: 2007-12-05 20:21:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 21:02:46 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >umowę podpisywał z bankiem. natomiast ma zwrotne roszczenie do banku o
    >zwrot doliczonej prowizji. ponieważ nikt tego nie robi, to banki tolerują

    Wybacza, ale bank niczego takiego w umowie nie ma.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 74. Data: 2007-12-05 20:22:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 14:31:21 +0000 (UTC), jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    >Sugerujesz, że po włożeniu towaru do koszyka nie masz już prawa bez zgody
    >sklepu odłożyć go na półkę?

    Dlaczego nie miałbym miec takiego prawa? Od umowy przed jej
    sfinalizowaniem mogę odstąpić.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 75. Data: 2007-12-05 20:22:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 17:15:11 +0100, "Slavekk" <s...@g...pl>
    wrote:

    >Towar dotknięty uważa się za sprzedany.
    >;-)

    W wypadku pieczywa i niektórych innych towarów tak jest.

    >Się komuś marzy powrót komuny...;-)

    Za komuny mozna było sprzęt do 5 dni po prostu oddać.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 76. Data: 2007-12-05 20:30:11
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl>
    napisał w wiadomości

    > W wypadku pieczywa i niektórych innych towarów tak jest.

    Nie jest.
    Gdzie ty żyjesz?

    S.

  • 77. Data: 2007-12-05 20:32:47
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    napisał w wiadomości

    > Dlaczego nie miałbym miec takiego prawa? Od umowy przed jej
    > sfinalizowaniem mogę odstąpić.

    Oooo, to już mamy dwa etapy:
    - zawarcie umowy
    - sfinalizowanie umowy które nie jest zawarciem
    No i co tam jeszcze w KC wyczytałeś?
    Od razu przytocz definicje wg KC.
    Wal nam całą objawioną interpretację między oczy...
    ;-))

    Sławek

  • 78. Data: 2007-12-05 20:52:36
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Gru, 15:35, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Nie ma sprawy, cena takiej usługi wynosi 2000zł.

    nie ma sprawy, masz za darmo (zrodla u dolu linka wiadacego do
    wykladu)

    http://e-handel.mm.com.pl/wyklady/08_04.htm

    W przypadku umów na odległość zawieranych na odległość, ochrona
    konsumenta jest oparta na trzech zasadniczych założeniach:

    1. konsument powinien być przed zawarciem umowy powiadomiony o szeregu
    istotnych cechach oferowanego produktu/usługi:

    3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w
    szczególności cła i podatki,

    4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,

    5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,

    A teraz z tego samego co do chwili zawarcia umowy.

    b) Klient sklepu internetowego (odwiedzający witrynę) składa
    zamówienie, które rozumiane jest jako oferta (ART 66 Kodeksu
    Cywilnego) zawarcia umowy kupna - przeważnie na warunkach określonych
    na stronie WWW):

    Kto oświadczył drugiej stronie wolę zawarcia umowy, określając w
    oświadczeniu jej istotne postanowienia (oferta), i oznaczył termin, w
    ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, ten jest ofertą związany aż
    do upływu oznaczonego terminu.

    § 2. Gdy termin nie był oznaczony, oferta złożona w obecności drugiej
    strony za pomocą telefonu lub innego środka bezpośredniego
    porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, jeżeli nie zostanie
    przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z
    upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku
    czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.

    c) Potwierdzenia przyjęcia zamówienia przesłane przez właściciela
    sklepu do klienta, który złożył ofertę kupna jest rozumiane jako
    zawarcie umowy.

    Dzięki takiej interpretacji prawa cywilnego, właściciel (operator)
    sklepu ma możliwość odrzucenia oferty kupna, jeśli np. zamawiający
    klient nie spełnia pewnych warunków, np. nie podaje właściwej
    identyfikacji swojej osoby. Z kolei nakłada ona na właściciela sklepu
    obowiązek potwierdzania przyjęcia zamówienia (oferty kupna) - gdyz
    dopiero akt potwierdzenia stanowi dowód zawarcia umowy.

    Na bazie powyzszego raczej nie widze sensu dyskusji z toba, gdyz nie
    jestes w stanie przytoczyc jakichkolwiek argumentow poza wlasnym
    doglebnym przekonaniem, ze sklep powinien - wlasciwie sam nie wiem,
    czego bys wymagal - realnie.

  • 79. Data: 2007-12-05 20:53:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

  • 80. Data: 2007-12-05 20:56:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Gru, 21:32, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > No i co tam jeszcze w KC wyczytałeś?
    > Od razu przytocz definicje wg KC.
    > Wal nam całą objawioną interpretację między oczy...

    I tyle na temat :)