  • 21. Data: 2008-12-20 09:17:29
    Temat: Re: prowizja za przelew zagraniczny w [alior]
    Od: BK <b...@g...com>

    On 20 Gru, 09:55, jac <d...@p...fm> wrote:

    > Oczywiście próbował bym sprawę wyjaśnić bezpośrednio z bankiem.
    >
    > pozdrawiam
    > jac

    Generalnie to jest chyba najlepszy sposob rozwiazywania takich
    watpliwosci - zadzwonic lub napisac maila [ew. odwiedzic oddzial]. U
    nich robiles przelew to oni Ci odpowiedza. Na grupie mozna sobie po
    spekulowac i podyskutowac ale trudno zgadnac "co poeta chcial
    powiedziec" ;)

    BK

  • 22. Data: 2008-12-20 21:04:32
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Arek schrieb:

    > Dostałem przelew z Niemiec tuż po wejściu SEPA. Zapłacił jakieś "grosze".
    > nie dopytywałem ile. Zdziwiłem się bo dostałem nieco więcej ale odpowiedział, że
    > przelew w EUR i wysłał trochę więcej żeby pokryć ew. przewalutowanie.
    > Inny "standardowy" nie SEPA wg niego kosztowałby ok 30 EUR (więcej niż kwota...).

    Co to za bank (w Niemczech)?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 23. Data: 2008-12-20 21:44:14
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    "kashmiri" ...

    > Mylisz dwie rzeczy: prowizję za wykonanie przelewu i opłatę za
    > przewalutowanie transakcji.

    Nie myle.
    Po prostu, dla mnie, przewalutowanie tez jest 'kosztem'.

    I mala ciekawostka sprzed kilku(nastu) dni:
    sredni kurs GBP - 4,4 PLN
    po przewalutowaniu przez NatWest/PKOBP - 4,3 PLN
    po przewalutowaniu przez HSBC - 4,2 PLN

    Przy czestych/duzych przelewach czuc ( w kieszeni) roznice...

    --
    T.F.
    nadal poszukujacy tanich (darmowych?)