  • Data: 2003-10-09 08:49:52
    Temat: przelew i smierc
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zaciekawił mnie następujący problem bankowo-prawny, dotykający głównie
    kont internetowych:

    zlecony zostaje przelew z datą przyszłą na znaczną kwotę (kanałem
    internetowym). Znaczna kwota czyli taka, jaka uzbiera się po sprzedaży
    mieszkania.

    Czy przelewy są podobnie "śledzone" przez pracowników banków jak np.
    transakcje karciane, i przy "większych" kwotach banki próbują się
    asekurować chcąc otrzymać potwierdzenie telefoniczne. "Halo, tu mBank,
    czy zlecał(-a) Pan/Pani przelew dziś na kwotę ... na konto ... itd. itp?

    A moje zasadnicze pytanie jest takie: jeżeli bank tak robi, to czy po
    otrzymaniu informacji (niestety komuś się wymsknie), że osoba zlecająca
    nie żyje w momencie realizacji przelewu taki przelew puści czy zatrzyma?

    andy_nek