  • 1. Data: 2005-09-24 10:06:57
    Temat: przelew zza granicy na polskie konto
    Od: "pf" <n...@p...pl>

    Witam serdecznie,

    Zwracam się do Państwa z prośbą o radę, w jaki sposób najsprawniej dokonać
    operacji transferu środków z konta rezydenta obcego państwa (GB) na polskie
    konto beneficjenta przelewu.Posiadam rachunek w ING

    Rozumiem, że numer mojego r-ku bankowego, na który należy przelać pieniądze
    zza granicy, to dokładnie ten sam jaki stosuję w kraju (26 cyfr zapisanych
    jednym ciągiem), poprzedzony jedynie nr SWIFT ?

    np. INGBPPL06105020201000001234567890
    oraz dane beneficjenta.

    Ile trwa taka opereacja w praktyce i , co najważniejsze : co w przypadku,
    gdy bank docelowy nie zawiera w wykazie banków korespondentów, banku, z
    którego przelew będzie wychodził ? Czy taki przelew zostanie w ogóle
    zrealizowany - np. z udziałem pośredniczących banków, czy też całkowicie
    odrzucony ?

    dziękuję

  • 2. Data: 2005-09-24 10:14:56
    Temat: Re: przelew zza granicy na polskie konto
    Od: --- konrad --- <m...@U...NUMBERSpl>

    pf napisał(a):

    > Zwracam się do Państwa z prośbą o radę, w jaki sposób najsprawniej
    > dokonać operacji transferu środków z konta rezydenta obcego państwa (GB)
    > na polskie konto beneficjenta przelewu.Posiadam rachunek w ING

    polecam http://moneybookers.com/app/

    bardzo tanio i w miare szybko - przekazac pieniadze mozna w kilka dni,
    nie wiecej niz 3+3, ale w praktyce szybciej.

    pozdrawiam,
    --
    Konrad

  • 3. Data: 2005-09-24 10:29:30
    Od: Miernik <m...@f...org>

    pf <n...@p...pl> wrote:
> [...]
    > zza granicy, to dokładnie ten sam jaki stosuję w kraju (26 cyfr zapisanych
    > jednym ciągiem), poprzedzony jedynie nr SWIFT ?

    No nie, to tak nie działa, w serwisie banku z którego wysyłasz musi być
    osobny formularz na przelewy międzynarodowe, i tam jest osobne pole na
    SWIFT.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 4. Data: 2005-09-24 10:35:10
    Od: "pf" <n...@p...pl>

    Użytkownik "--- konrad ---" <m...@U...NUMBERSpl>
    napisał w wiadomości news:dh38v1$imu$1@inews.gazeta.pl...

    > polecam http://moneybookers.com/app/
    >
    > bardzo tanio i w miare szybko - przekazac pieniadze mozna w kilka dni, nie
    > wiecej niz 3+3, ale w praktyce szybciej.

    Wielkie dzięki. mam jednak pytanie : czy uważasz, że warto (bezpiecznie)
    przesłać większe kwoty na polskie konto za ich pośrednictwem (~8000 GBP) ?

    Pytanie natury organizacyjnej :
    - osoba x chce z tradycyjnego banku wysłać pięniądze na moneybookers, lecz
    nie posiada konta e-mail i nie korzysta z internetu. Będzie to możliwe
    poprzez ustanowienie zwykłego przelewu z banku tej osoby na moje konto
    moneybookers?

    - otrzymałem pieniądze na konto moneybookers w GBP - rozumiem, że transakcja
    zostanie przewalutowana, gdy zechcę wypłacić w bankomacie w Polsce , a tym
    samym taka wypłata stanie się możliwa?

  • 5. Data: 2005-09-24 10:44:27
    Od: "pf" <n...@p...pl>

> [...]

    > bardzo tanio i w miare szybko - przekazac pieniadze mozna w kilka dni, nie
    > wiecej niz 3+3, ale w praktyce szybciej.

    Już widzę : nie można dokonywać przelewów z kont osób trzecich, a zatem
    moneybookers odpada. Dziękuję za pomoc.

  • 6. Data: 2005-09-24 10:47:34
    Od: Miernik <m...@f...org>

    pf <n...@p...pl> wrote:
> [...]
    > nie posiada konta e-mail i nie korzysta z internetu. Będzie to możliwe
    > poprzez ustanowienie zwykłego przelewu z banku tej osoby na moje konto

    Nie, moneybookers pozwala tylko na przelewy z konta bankowego na to samo
    nazwisko co konto Moneybookers. Osoba wysyłająca musi mieć konto na
    Moneybookers. I bardzo to podkreślają na stronach.

    Wiadomo - więcej kont, więcej dochodu.

  • 7. Data: 2005-09-24 22:00:50
    Od: "Marcin" <m...@p...pl>

    kod SWIFT: INGBPLPW
    numer konta: PL 06 10502020 1000 0012 3456 7890
    (wazne PL na poczatku)

    Marcin

  • 8. Data: 2005-09-25 10:15:32
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    Użytkownik "pf" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniądze zza granicy, to dokładnie ten sam jaki stosuję w kraju (26 cyfr
    > zapisanych jednym ciągiem), poprzedzony jedynie nr SWIFT ?

    Nie numer rachunku musi być poprzedzony kodem Polski, czyli PL, czyli u
    ciebie PL06105020201000001234567890 a SWIFT wpisujesz w osobne pole.