  • 1. Data: 2006-06-19 14:13:22
    Temat: przelewy międzybanowe a urzad skarbowy
    Od: "fokus" <p...@v...pl>

    znajomy twierdzi ze przelew powyzej 25000 zł jest
    specjalnie odnotowywany w banku i informacja taka dociera do urzedu
    skarbowego

    jakoś nie chce mi się w to wierzyć ale może ktoś pracuje z was w banku

    fokus

  • 2. Data: 2006-06-19 14:15:10
    Temat: Re: przelewy międzybanowe a urzad skarbowy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    fokus wrote:

> [...]
    > skarbowego
    >
    > jakoś nie chce mi się w to wierzyć ale może ktoś pracuje z was w banku

    Nie 25000 zł a 15000 euro. I nie urząd Skarbowy, a Główny Inspektor
    Informacji Finansowej

  • 3. Data: 2006-06-19 19:39:14
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "jureq"

    > Nie 25000 zł a 15000 euro. I nie urząd Skarbowy, a Główny Inspektor
    > Informacji Finansowej

    i nie przelew a operacja gotowkowa :-)
    *** blad ***

  • 4. Data: 2006-06-20 06:04:55
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > i nie przelew a operacja gotowkowa :-)

    Zakres transakcji jest dość szeroki

    Art 2 pkt 2 ustawy:
    transakcji - rozumie się przez to wpłaty i wypłaty w formie gotówkowej lub
    bezgotówkowej,
    w tym także przelewy pomiędzy różnymi rachunkami należącymi do tego samego
    posiadacza rachunku, z wyłączeniem przelewów na rachunki lokat terminowych,
    a także
    przelewy przychodzące z zagranicy, wymianę walut, przeniesienie własności
    lub posiadania
    wartości majątkowych, w tym oddanie w komis lub pod zastaw takich wartości
    oraz
    przeniesienie wartości majątkowych pomiędzy rachunkami należącymi do tego
    samego
    klienta, zamianę wierzytelności na akcje lub udziały - zarówno gdy czynności
    te są
    dokonywane we własnym jak i cudzym imieniu, na własny jak i cudzy rachunek;

    Darek

  • 5. Data: 2006-06-21 17:21:57
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Darek"
    > w tym także przelewy pomiędzy różnymi rachunkami należącymi do tego
    > samego
    > posiadacza rachunku, z wyłączeniem przelewów na rachunki lokat
    > terminowych,

    przyznaję, że nie wiedziałem o przelewach.
    może kiedyś było inaczej ?
    *** blad ***

  • 6. Data: 2006-06-21 18:03:26
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > przyznaję, że nie wiedziałem o przelewach.
    > może kiedyś było inaczej ?

    Raczej nie. W tym wszystkim nie chodzi o to że pierze sie "papierowe czy
    metalowe" pieniażki. Metod pewnie jest mnóstwo (nie znam ich) a zakres
    transakcji objętych monitoringiem będzie się powiększał.

    BTW
    Nawet notariusze są zobligowani do rejestracji transakcji powyżej 15tys. eur
    (ale pewnie tego nie robią)

    Darek

  • 7. Data: 2006-06-21 20:33:56
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Darek napisał(a):
    > Nawet notariusze są zobligowani do rejestracji transakcji powyżej 15tys. eur
    > (ale pewnie tego nie robią)

    Robią, robią...

    --
    Dawid