  • 11. Data: 2007-02-25 19:58:51
    Temat: Re: przelewy na konta walutowe
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Feb 2007 20:44:05 +0100, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    wklepał(-a):

    >Jeśli wyśle euro, to masz rację, z tym, że wysyłający nigdy nie wie na
    >ile dolarów ten jego przelew w euro zostanie w Stanach wymieniony.

    Przecież autor wątku pisał o wysyłaniu europ.

    >Ja miałem na myśli dość typową sytuację, że gdy ktoś ma do zapłacenia w
    >Stanach kwotę np. 150 USD, to zazwyczaj w swoim banku daje dyspozycję
    >przelania do USA kwoty 150 USD i w tym momencie bank go wycina w sposób
    >opisany przeze mnie.
    >Właśnie przed takim scenariuszem chciałem autora wątku przestrzec.

    Wysyła 150 USD, to i 150 USD dochodzi (nie licząc prowizji, ale tą też może w
    całości zapłacić wysyłający przelew).

  • 12. Data: 2007-02-25 20:00:33
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Niesty, znow sie okazalo, ze Polska to bardzo dziwny kraj. W PKOSA
    > powiedziano mi, ze nie ma szansy zabym ze swojego konta internetowego
    > dokonal jakiegokolwiek przelewu za granice (mowie o koncie walutowym).
    > Musze za kazdym razem zjawiac sie osobiscie.
    >
    > Czy jakis bank w PL umozliwia cos takiego?

    citibank, nordea bank, multibank, mbank, kredyt bank, millennium

    db chyba.

    pekao, pkobp, inteligo, bzwbk nie

  • 13. Data: 2007-02-26 07:35:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 24 Feb 2007 16:53:53 +0100, Chris napisał(a):

    > Tyle,że nie "od razu".
    > Najpierw EUR zostanie przeliczone na PLN, a dopiero potem PLN na USD.
    > Oczywiście, przy każdym przewalutowaniu zostanie pobrana odpowiednia
    > prowizja.

    Niekoniecznie. To zależy od tego w jakiej walucie zostanie zdefiniowany
    przelew. Jeśli w USD to masz rację. Jeśli w EUR, to bank polski wyśle w EUR
    bez przeliczeń a bank w USA przeliczy bezpośrednio z EUR na USD (bo niby
    dlaczego miałby zajmować się jakimiś PLN) Tylko ostrzegam - banki w USA
    mają zazwyczaj baaardzo duże spready....

  • 14. Data: 2007-02-26 16:42:30
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "kjvirtual"

    > citibank, nordea bank, multibank, mbank, kredyt bank, millennium
    >

    > db chyba.
    >
    > pekao, pkobp, inteligo, bzwbk nie

    i Fortisbank
    *** blad ***

  • 15. Data: 2007-03-07 15:39:43
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A to złotówka nie jest walutą wymienialną, znowu nas Balcerowicz oszukał ??
    ;-)
    JaC

    > nie możesz wyslać przelewu w złotówkach w świat, przelewy możesz wykonywać jedynie
    w walutach wymienialnych

  • 16. Data: 2007-03-19 22:33:36
    Od: thinkXtra <thinkXtra@adres_z_sufitu.pl>

    >nie możesz wyslać przelewu w złotówkach w świat, przelewy możesz
    >wykonywać jedynie w walutach wymienialnych, jednak zawsze zostaną
    >przewalutowane na walutę konta na które je wysyłasz.

    w PKOBP mozna wyslac PLN na konto w EUR i zostanie automatycznie
    przeliczone na EUR - ale tylko w obrebie PKOBP (ja tak robie miedzy
    swoimi rachunkami, ale nie wiem czy obcy tez tak moglby zrobic.)

    Natomiast pomiedzy innym bankiem Polskim a PKOBP takiej czynnosci nie
    da sie zrobic. Przelew wraca, bo waluta sie nie zgadza i automat cofa
    przelew!!!

  • 17. Data: 2007-03-19 22:34:34
    Od: thinkXtra <thinkXtra@adres_z_sufitu.pl>

    On Wed, 7 Mar 2007 16:39:43 +0100, " 666" <j...@w...eu> wrote:

    >A to złotówka nie jest walutą wymienialną, znowu nas Balcerowicz oszukał ??

    i dlatego musial odejsc !!!