  • 1. Data: 2011-08-02 16:58:20
    Temat: przelewy w kilka s w kir
    Od: a...@g...pl

    http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/535441,rewolu
    cja_w_przelewach_pieniadze_na_koncie_w_kilka_sekund.
    html

    "Za kilka miesięcy będziemy mogli wysłać przelew z jednego banku do drugiego
    zaledwie w kilka sekund. O każdej porze dnia przez cały rok

    Operatorem tzw. systemu rozliczeń płatności natychmiastowych będzie Krajowa
    Izba Rozliczeniowa."

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 2. Data: 2011-08-02 19:07:12
    Temat: Re: przelewy w kilka s w kir
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > drugiego
    > zaledwie w kilka sekund. O każdej porze dnia przez cały rok

    Ciekawym, czy mbąk się do tego zapisze, skoro właśnie wprowadza szybkie
    przelewy sorbnetem za trzydzieścikilka złotych :D

    pozdr

  • 3. Data: 2011-08-02 19:46:57
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-08-02 21:07, marcin wrote:
> [...]
    >
    > Ciekawym, czy mbąk się do tego zapisze, skoro właśnie wprowadza szybkie
    > przelewy sorbnetem za trzydzieścikilka złotych :D

    Zapisac sie pewnie wszyscy duzi zapisza, ale nie ma co liczyc, ze to
    beda przelewy za free dla wszystkich. Po pierwsze beda znacznie drozsze
    dla bankow niz zwykle "ELIXIRowe" przelewy (pamietajmy, ze banki placa
    KIRowi za kazdy przelew - mimo, ze dla klienta jest on zazwyczaj za
    free). Po drugie dla banku to jest tez inwestycja, zapewne koszty
    szybszego "rotowania" pieniedzy (im dluzej przelew trwa, tym bank wiecej
    zarabia). Po trzecie - banki beda szukac nowych przychodow - a tutaj jak
    znalazl :)
    Oczywiscie w malych bankach moze to byc za darmo - bo to ma byc przewaga
    konkurencyjna i to moze spowodowac, ze koniec koncow wszyscy beda to
    miec za darmo, ale.... ale te slawne interchange z kart to obok osadu na
    rachunkach zrodlo waznych przychodow dla bankow internetowych (mBank,
    Inteligo, Ing Direct i wszystko co jest za free, bez stalych oplat).
    Nizsze oplaty interchange = wyzsze oplaty za karty i wlasnie za takie
    nowinki jak szybkie przelewy

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 4. Data: 2011-08-02 22:21:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <a...@g...pl> j19abc$lkb$...@n...onet.pl

> [...]

    > "Za kilka miesięcy będziemy mogli wysłać przelew z jednego banku
    > do drugiego zaledwie w kilka sekund. O każdej porze dnia

    A co z laniem po zmroku? ;) [pytam, bo jednak słońce
    zachodzi w różnych miejscach o różnych porach]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-08-03 05:59:20
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    cja_w_przelewach_pieniadze_na_koncie_w_kilka_sekund.
    html

    > A co z laniem po zmroku? ;) [pytam, bo jednak słońce
    > zachodzi w różnych miejscach o różnych porach]

    W sztruksach nie zadziała. :-)

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2011-08-03 06:29:45
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    W dniu 2011-08-02 18:58, a...@g...pl pisze:

> [...]
    > zaledwie w kilka sekund. O każdej porze dnia przez cały rok
    >
    > Operatorem tzw. systemu rozliczeń płatności natychmiastowych będzie Krajowa

    Bezpłatne pewnie dopiero za kilka lat jeżeli w ogóle.
    Pamiętacie "szybkie przelewy"w ING? Dodatkowo płatne przelewy ELIXR'em,
    nawet jak zlikwidowali Sibir i wszystkie przelewy szły przez ELIXIR
    pobierali za nie kasę albo forsa leżała u nich 3 dni na
    nieoprocentowanym rachunku.

    Tak czy inaczej krok w dobrą stronę. Ja czekam na mikropłatności przez
    komórkę z sensownym kosztem zamiast obecnych 50% dla operatora.
    Sebastian

  • 7. Data: 2011-08-03 06:51:51
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 02.08.2011 18:58, a...@g...pl wrote:

> [...]
    > zaledwie w kilka sekund. O każdej porze dnia przez cały rok
    >
    > Operatorem tzw. systemu rozliczeń płatności natychmiastowych będzie Krajowa

    Jakoś tego nie widzę. Niektóre banki miały problem zrobić przelewy
    online między własnymi rachunkami...
    Marx

  • 8. Data: 2011-08-03 07:56:55
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl> writes:

    > obok osadu na rachunkach zrodlo waznych przychodow dla bankow

    Co to jest osad na rachunkach?

    MJ

  • 9. Data: 2011-08-03 20:51:18
    Od: Radex <r...@n...pl>

    W dniu 2011-08-03 09:56, Michal Jankowski pisze:
    > Co to jest osad na rachunkach?
    średnie saldo - z reguły RORy są kiepsko oprocentowane i osad stanowi
    dla banków ważne źródło taniego pieniądza.
    Większość osób po wpłynięciu np. pensji zostawia środki na rorze na
    bieżące potrzeby.

  • 10. Data: 2011-08-04 00:00:03
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Nizsze oplaty interchange = wyzsze oplaty za karty i wlasnie za takie
    > nowinki jak szybkie przelewy

    W Polsce banki glownie zarabiaja na prowizjach i oplatach.
    Sredni koszt utrzymania konta z karta w Polsce to ok. 10zl realnie jest to
    ponad 15zl miesiecznie.
    Wg. Balcerowicza z 2008 roku w Polsce bylo ponad 22mln kont osobistych (nie
    biznesowych).
    \Liczac 22 mln razy 10zl da nam miesiecznie 220 mln zl d podzialu na
    banki... w koszcie konta nie uwzglednilem oplat za przelewy, za bankomaty,
    za sprawdzenie salda w bankomacie czy wreszcie za zamknieci rachunku co
    chyba jest najwiekszym zlodziejstwem.
    Banki w Polsce generalnie nie musza pozyczac by zyc, wystarczy, ze ludzie
    beda otwierac rachunki i juz beda milionowe zyski.