  • 1. Data: 2007-03-15 20:02:47
    Temat: przewalutowanie kredytu CHF -> PLN
    Od: ellukes <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy opłaca się przewalutować kredyt (hipoteczny Millenium, 30 lat)
    zaciągnięty 2 lata temu (kurs franka 2,60) do PLN?
    Przewalutowanie gratis, a zysk z różnicy kursów to ~6 tys. zł.

    Ostatnio wiele się mówi o ryzyku kursowym. Kurs franka również od
    jakiegoś czasu utrzymuje się na bardzo niskim poziomie, co odbija się
    korzystnie (na razie) na ratach.

    dziękuję z góry za wszelkie sugestie,

    --
    pozdrawiam,
    lukes

  • 2. Data: 2007-03-15 20:25:03
    Temat: Re: przewalutowanie kredytu CHF -> PLN
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Czy opłaca się przewalutować kredyt (hipoteczny Millenium, 30 lat)
    > zaciągnięty 2 lata temu (kurs franka 2,60) do PLN?
    > Przewalutowanie gratis, a zysk z różnicy kursów to ~6 tys. zł.

    teoretycznie to się opłaci, bo przewalutujesz po kursie niższym niz z
    dnia zaciągnięcia kredytu, ale:

    1. kurs CHF jest niższy niż 2 lata temu co nie oznacza, że jest
    niski...może nadal złotówka będzie się umacniać
    2. nie będziesz miał ryzyka kursowego, ale nominalnie będziesz płacił
    wiekszą ratę, o ile to już sobie sam policz
    3. zastanów się czy gdybyś teraz zaciągał kredyt to czy wziąłbyś go w
    PLN czy CHF? będziesz go spłacał jeszcze przez 28 lat (zgodnie z
    harmonogramem)

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-03-16 06:22:09
    Od: ellukes <e...@p...onet.pl>

    RobertS wrote:

> [...]
    > 3. zastanów się czy gdybyś teraz zaciągał kredyt to czy wziąłbyś go w
    > PLN czy CHF? będziesz go spłacał jeszcze przez 28 lat (zgodnie z

    Dzięki za odpowiedź. Okazuje się, że rata nie będzie wcale dużo wyższa.
    Oczywiście w skali 28 lat wyjdzie spora suma, jednak mam nadzieję na
    spłacenie go zdecydowanie szybciej - wtedy nie odczuję tak bardzo
    większego" oprocentowania, a spał będę spokojniej.

    Co do umacniania się złotego to fachowcem nie jestem, ale nie chce mi
    się wierzyć aby to nastąpiło i poziom franka zszedł zauważalnie niżej.

    --
    pozdrawiam,
    lukes

  • 4. Data: 2007-03-16 07:10:13
    Od: "CinnamonGirl1" <C...@g...pl>

    Myśle że po wczorajszych decyzjach które zapadły w Szwajcarii prędziej
    wzrosnie w bankach polski oprocentowanie kredytów w CHF niz CHF.Ale to tylko
    gdybanie.

  • 5. Data: 2007-03-16 07:31:12
    Od: ellukes <e...@p...onet.pl>

    CinnamonGirl1 wrote:
    > Myśle że po wczorajszych decyzjach które zapadły w Szwajcarii prędziej
    > wzrosnie w bankach polski oprocentowanie kredytów w CHF niz CHF.Ale to tylko
    Nie kumam ;)

    --
    pozdrawiam,
    lukes