  • 1. Data: 2007-11-06 18:32:24
    Temat: ranking lokat terminowych
    Od: "cOOba" <p...@b...cy.rot13>

    Witam,

    Na samym wstępie przepraszam, jeśli okaże się toku dalszej rozpiski, że
    poruszany temat daleki jest od problematyki grupy :)
    Szuałem sobie oto od kilku dni (
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=ranking+lokat+te
    rminowych&lr= ) czegoś w
    rodzaju rankingu lokat terminowych - które są najkorzystniejsze - dają
    stosunkowo najwyższe oprocentowanie przy tej samej wielkości wkładu i
    okresie oszczędzaja [abstrahując od tego, czy w tej chwili lokata terminowa
    wogóle ma jakiś sens, bo przy tej wysokości oprocentowania, jaka w chwili
    obecnej panuje - prawdę powiedziawszy nie raz mnie to zastanawia]. Taki
    ranking pewnie znalazłby się bez większego problemu. Kruczek kryje się w
    tym, że, jeśli się nie mylę to większość lokat działa na takiej zasadzie, że
    'utapia' się jakąś kwotę na określony czas tak jakby o niej zapominając
    [jaki inaczej sens miałaby lokata] i nie wiedząc nic n/t zysku. Wydaje mi
    się (nie wiem, bo na co dzień korzystam z ror, nie z lokaty i kieruję się
    wyłącznie analogią), że jedynym takim bankiem mogłoby być Inteligo -
    niestety z tego, co się orientowałem to mają delikatnie rzecz ujmując
    nienajwyższe oprocentowanie. Powstaje zatem pytanie: Czy znana jest
    szerokiemu gremium lokata (bądź lokaty), które dają z jednej strony całkiem
    niezłe oprocentowanie [choć to akurat, jak powtarzam mogę znaleść i ocenić],
    dając przy tym możliwość kontrolowania na bieżaco (np. poprzez www) stanu
    lokaty tzn. ile urósł już zarobek od zamrożonej kwoty na chwilę, kiedy
    sprawdzam takowe informacje (jeżeli wogóle ktokolwiek podaje takie
    informacje, a nie dopiero po zakończeniu lokaty i dopisaniu oprocentowania)
    ? Istnieje wogóle takowa możliwość ? Jeśli tak to który bank to oferuje, a
    który moglibyście z własnego doświadczenia polecić ?

    Za każdą podpowiedź - dziękuję
    --
    --== cOOba ==--

  • 2. Data: 2007-11-06 19:21:11
    Temat: Re: ranking lokat terminowych
    Od: yayco <y...@n...pl>

    cOOba pisze:
> [...]
    > dając przy tym możliwość kontrolowania na bieżaco (np. poprzez www) stanu
    > lokaty tzn. ile urósł już zarobek od zamrożonej kwoty na chwilę, kiedy

    Lukas podaje, ale tam procenty są takie sobie.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 3. Data: 2007-11-06 19:31:40
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    cOOba napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]

    >'utapia' się jakąś kwotę na określony czas tak jakby o niej zapominając
    >[jaki inaczej sens miałaby lokata] i nie wiedząc nic n/t zysku.

    Jaki "kruczek" :) To zasada. A zysk można wyliczyć samemu...

> [...]
    >? Istnieje wogóle takowa możliwość ? Jeśli tak to który bank to oferuje, a
    >który moglibyście z własnego doświadczenia polecić ?

    Przez internet nie wiem. Ale w okienku na wyciągu ze stanu lokat kilka
    banków na pewno (uwaga: bieżące odsetki podają zwykle przed odliczeniem
    podatku "Belki".

    Tylko po co!? Lokaty o stałym oprocentowaniu prosto się liczy.
    I drugie "po co?" skoro zakładamy, że lokatę zlikwidujemy po jej terminie
    więc od razu można wyliczyć ile będzie na końcu. A jak zerwiesz wcześniej
    to z odsetek pozostaną nędzne resztki (albo nic).
    W przypadku zmiennego oprocentowania i rach. "oszczędzających"
    (a zmiany % nie są zbyt częste) zwykle (niestety nie zawsze) banki podają
    kiedy nastąpiła ostatnia zmiana więc też można przynajmniej oszacować.
    Zasadę banki mają raczej tę samą: odsetki liczone za każdy dzień,
    dopisywane na koniec (co rok dla dłuższych). Rach. oszczędzające zwykle
    kapitalizcaja w okolicach końca miesiąca. Podatek Belki naliczany w
    momencie kapitalizacji (czy też postawienia odsetek do dyspozycji klienta)
    - dla lokat wieloletnich przyznaję nie wiem czy co rok czy na koniec.

    Arek

  • 4. Data: 2007-11-06 20:14:13
    Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>

> [...]
    > dając przy tym możliwość kontrolowania na bieżaco (np. poprzez www) stanu
    > lokaty tzn. ile urósł już zarobek od zamrożonej kwoty na chwilę,

    VW bank podaje takie informacje przy zwykłym koncie
    nie mam u nich lokaty ale jak "znam tfurcuf" tej strony to przy lokacie też
    to powinno występować.