  • 11. Data: 2012-02-10 15:43:40
    Temat: Re: reakcje na nową belkę?
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-10 15:56, Krzysiek pisze:

    > może pseudolokaty gdzie zamiast % dostaje się punkty w programie
    > lojalnościowym a oprocentowanie 0,1%?

    W przypadku ROR "prawie" tak jest. Mam Dobre Konto w Millenium.
    Teoretycznie 0%, więc i zerowy podatek. W praktyce dostaję 3% za zakupy
    w spożywczych i na stacjach paliw. Do 50zł/mc. Czyli 600zł/rok. Na takim
    ROR-ze trzymam sobie zwykle ok. 1000zł "doładowując" co kilka dni wedle
    potrzeb. A zatem stosując tę zasadę max do osiągnięcia to jakieś 60%
    netto. Od tych 3% oczywiście podatku nie ma, choć to kilkadziesiąt
    złotych - ba... na KO dostaję kilka zł co miesiąc i podatek tnie ;-)

  • 12. Data: 2012-02-10 15:48:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Chyba, że ktoś znalazł taką perełkę "wziąć kredyt, wpłacić na lokatę i
    > zarobić na tym"

    A myslisz, ze malo takich "ofert"? ;) Ja nie dalej jak 2 dni temu znalazlem
    w skrzynce cos takiego...

    <cite>
    Wieksze wydatki nie narusza Panskich oszczednosci!

    Szanowny Panie,

    Jezeli planuje Pan teraz wieksze wydatki, nie warto siegac po oszczednosci.
    ktore w tym czasie moga pracowac na lokacie. W Banku BGZ czeka juz na Pana
    gwarantowana kwota, w wysokoci az

    4 lOOzI

    Wystarczy, ze przyjdzie Pan do nas z dowodem osobstym, a wszystko zalatwimy
    od reki. Korzystajac z tego rozwizania uchroni Pan swoje oszczçdnosci i
    tanio zyska dodatkowe pieniadze.

    Gwarantujemy rzetelna i uczciwa porade naszego doradcy.

    </cite>

    MK

  • 13. Data: 2012-02-10 15:49:08
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-10 16:13, maruda pisze:

    > I stworzyć systemy handlu tymi punktami?
    > :)
    > ... bo zazwyczaj ci, których interesują lokaty, nie są zainteresowani
    > kredytami :)

    Albo zrobić tak... dawać punkty nie za transakcje bezgotówkowe (jak np.
    Payback), ale za ulokowanie jakiejś tam kwoty na 0% na określony czas (w
    sumie już teraz też dają różnej wartości gadgety). Takie punkty mogłyby
    być wymieniane na rzeczy łatwo zbywalne np. zdrapki do telefonów. W tym
    momencie klient sobie wybiera operatora i sam doładowuje swój/rodziny
    itd. ew. sprzedaje na allegro. Różnice między ceną sklepową a detaliczną
    są bardzo niewielkie na tym towarze.

  • 14. Data: 2012-02-10 16:11:17
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Szymon" <...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > W zaobserwowanych u mnie produktach zawsze rosło.

    Efektywnie może to być niekorzystne. Oto przykład. Oprocentowanie nominalne
    4%. Stałe saldo równe 500 zł. Miesiąc 30-dniowy.

    Przy kapitalizacji dziennej dostaniemy 0,05 zł każdego dnia - łącznie 1,50
    zł. Efektywnie 3,6%.
    Przy kapitalizacji miesięcznej - 1,64 zł. Efektywnie 3,936%.

  • 15. Data: 2012-02-10 16:28:09
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-10 17:11, MarekZ pisze:
> [...]
    > 1,50 zł. Efektywnie 3,6%.
    > Przy kapitalizacji miesięcznej - 1,64 zł. Efektywnie 3,936%.

    Ja Ci podam może realny, a nie teoretyczny przykład...
    Dwie lokaty OF na 12M. Pierwsza na 39,52%, druga 29,77%. Wpłata
    odpowiednio 1500 i 1000. Wpłacone 3.01 i 15.12. Przy kapitalizacji na
    koniec lokaty (czyli dziś) powinienem dostać 1561,71zł, z drugiej
    1046,49zł. Tymczasem system naliczył odpowiednio 1562,97zł i 1047,57.

    Moim zdaniem Twój błąd polega na tym, iż nie uwzględniłeś, że dopisywane
    odsetki codziennie dają także %. Masz w tym momencie % od %, więc nie
    może być saldo stałe i równe. Codziennie mam trochę wyższe. Wydawać by
    się mogło, że te 2,34zł różnicy to niewiele, ale zwróć uwagę, że termin
    jest bardzo krótki, a kwota wyjątkowo niska. Choć oczywiście wysoki %
    robi swoje. Niemniej w perspektywie rocznej i przy odpowiedniej
    wielkości środków te złotówki mogą pójść w setki.

  • 16. Data: 2012-02-10 16:53:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Szymon" <...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Moim zdaniem Twój błąd polega na tym, iż nie uwzględniłeś, że dopisywane
    > odsetki codziennie dają także %. Masz w tym momencie % od %, więc nie

    Uwzględniłem.

  • 17. Data: 2012-02-10 17:24:12
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-10 17:53, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Szymon" <...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Uwzględniłem.

    A zatem teoria najwyraźniej rozmija się z praktyką. Takich przykładów
    mógłbym oczywiście podawać dziesiątki, co jest zresztą logiczne, bo
    skoro kapitał rośnie to i odsetki od niego muszą rosnąć.

  • 18. Data: 2012-02-10 19:40:18
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Szymon" <...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > A zatem teoria najwyraźniej rozmija się z praktyką. Takich przykładów
    > mógłbym oczywiście podawać dziesiątki, co jest zresztą logiczne, bo skoro
    > kapitał rośnie to i odsetki od niego muszą rosnąć.

    Nic sie z niczym nie rozmija. W pewnych przypadkach pozytywny wpływ
    wynikający z procentu składanego jest słabszy od negatywnego efektu
    zaokrągleń i efekt wypadkowy jest niekorzystny. Zaobserwujemy to rzecz jasna
    tylko dla odpowiednio niskich kwot, a strata nie może przekroczyć pół grosza
    na dobę. Przeciętnie rzecz biorąc kapitalizacja dzienna będzie naturalnie
    lepsza.

  • 19. Data: 2012-02-10 21:38:11
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >tylko dla odpowiednio niskich kwot, a strata nie może przekroczyć pół
    >grosza na dobę. Przeciętnie rzecz biorąc kapitalizacja dzienna będzie
    >naturalnie lepsza.

    Była to fakt, zgoda. Ale w świetle nowej Belki i zaokrągleń w górę, będzie
    odwrotnie. Z reguły stracimy każdego dnia tyle samo, ile raz na miesiąc przy
    kapitalizacji miesięcznej. Kwota optymalna to taka, że kwota odsetek i
    podatek nie dadzą się zaokrąglić w górę, będą już zaokrąglone. Np. podatek
    od odsetek w przedziale 1-5 gr wyniesie po zaokrągleniu 1 gr. A więc kwota
    dająca 5 gr dziennie, wypadnie podobnie jak przy kapitalizacji miesięcznej.
    W pozostałych przypadkach (1-4) gorzej. A maksimum/ekstremum to 1,00 zł
    odsetek minus 19 gr podatku, i wielokrotności pełnych złotówek tak samo.

  • 20. Data: 2012-02-10 22:14:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mx" <@m...@o...pl@> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > to 1,00 zł odsetek minus 19 gr podatku, i wielokrotności pełnych złotówek

    Faktycznie masz całkowitą rację.

    Semi-optymalną kwotą odsetek, oprócz całkowitych liczb złotych będzie
    jeszcze 21, 42, 63 i 84 grosze. Ale optymalizowanie stanie się już niestety
    całkiem bez sensu.