  • 1. Data: 2005-10-17 12:20:07
    Temat: refinansowanie kredytu hipotecznego
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    Witam serdecznie,
    czy zmiana banku z kredytem hipotecznym np. w CHF na kredyt hipoteczny w CHF
    w innym banku wiąże się z dodatkowymi kosztami wynikającymi z kursów
    walutowych? Innymi słowy: czy spłata musi nastąpić w PLN i dopiero bank
    "kupi" CHF żeby spłacić kredyt czy może otrzymać od nowego banku przelew w
    CHF?
    Wariant ze złotówkami mocno podraża taką transakcję.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-10-17 16:49:00
    Temat: Re: refinansowanie kredytu hipotecznego
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik kszyhoo napisal dnia 2005-10-17 14:20:
> [...]
    > CHF?
    > Wariant ze złotówkami mocno podraża taką transakcję.

    ALe o jaki bank pytasz?

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 3. Data: 2005-10-17 17:48:59
    Od: "ewela" <e...@o...pl>

> [...]
    > CHF?
    > Wariant ze złotówkami mocno podraża taką transakcję.

    Spróbuj najpierw ponegocjować poziom marzy ze swoim obecnym bankiem, taka
    operacja jezeli jest zakończona sukcesem kosztuje klienta najmniej -
    najczęściej jest to koszt aneksu do umowy

  • 4. Data: 2005-10-18 07:28:18
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On 17 Oct 2005 19:48:59 +0200, "ewela" <e...@o...pl> wrote:

> [...]

    Przeważnie takie przewalutowanie występuje. Zgadza się, to podraża cały interes.
    Jeśli jakiś bank zgodzi się wypłacić w walucie, to bardzo dobrze. Bo bank w
    którym spłacasz powinien spokojnie taki przelew walutowy przyjąć.

    >Spróbuj najpierw ponegocjować poziom marzy ze swoim obecnym bankiem, taka
    >operacja jezeli jest zakończona sukcesem kosztuje klienta najmniej -
    >najczęściej jest to koszt aneksu do umowy

    No i w przypadku rynku pierwotnego, nie traci się praw do ulgi odsetkowej.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 5. Data: 2005-10-18 08:19:42
    Od: "Arkadiusz Malinowski" <a...@p...onet.pl>

    >Bo bank w którym spłacasz powinien spokojnie taki przelew walutowy przyjąć.

    Tego nie byłbym taki pewien. Przynajmniej ja w umowie mam napisane że spłata
    będzie odbywać się w PLN, a nie sądze że bank byłby takim dobrym wujkiem
    SAMEM i zrezygnował z róźnicy kursowej. Ale kto wie... ja nie pytałem w
    banku

    pozdrawiam,
    Arek

  • 6. Data: 2005-10-18 20:56:02
    Od: "Fin" <f...@a...wytnijto.pl>

    Użytkownik "kszyhoo" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > CHF?
    > Wariant ze złotówkami mocno podraża taką transakcję.

    Tak jak piszesz, spread na CHF to około 3% (8 gr) od kwoty pozostałego
    kredytu. Jeżeli udało
    by ci się wynegocjować oba przewalutowanie to może zejść do 2%. Ale z tego
    co się orientuje
    to niewiele banków, o ile jakikolwiek się na to zgodzi, zależy to róznież od
    kwoty kredytu.

    Btw. Ciekawe kursy miał ostatnio BOS we wrzesniu podczas promocji kredytów
    hipotecznych,
    tabele kursową miał przesuniętą na strone kupna o dodatkowe 2 gr, sprzedaż
    też miał obniżoną tak
    że było symetrycznie. Jestem ciekawy czy chyłkiem teraz przesuną tabele i
    ustawią standardowo jak
    inne banki. Wtedy machną klientów promocyjnych na dodatkowy 1%-1,5%. Co
    prawda mieli niezle warunki
    jeżeli chodzi o % ale co tam jeszcze uszczknęli to ich :)

    pzdr
    Fin

  • 7. Data: 2005-10-19 13:54:46
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Tue, 18 Oct 2005 10:19:42 +0200, "Arkadiusz Malinowski"
    <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >będzie odbywać się w PLN, a nie sądze że bank byłby takim dobrym wujkiem
    >SAMEM i zrezygnował z róźnicy kursowej. Ale kto wie... ja nie pytałem w

    O jakiej różnicy kursowej mówisz? Przy spłacie występuje tylko jeden kurs -
    sprzedaży. Nie ma drugiego kursu, gdzie mogłaby jakaś różnica wystąpić.
    W banku, gdzie spłacasz kredyt jesteś zadłużony na np. 10.000 CHF. Jaka dla tego
    banku jest różnica czy spłacisz mu 10.000 CHF czy np. 25.500 PLN (przy kursie
    sprzedaży 2.55)?
    --
    - Maciej Kulawik ----------------