  • 1. Data: 2005-10-16 19:53:39
    Temat: Transfer POLSKA --> USA
    Od: "Marcin Gora" <m...@g...pl>

    Witam,

    czytalem archiwum grupy i wiem ze problem byl juz wielokrotnie poruszany,
    ale odpowiedzi na moj problem nie znalazlem - gdyz przewaznie poruszany byl
    problem mniejszych kwot.
    Musze przelac $20K z Polski na moje konto w Bank of America, i nie wiem jak
    to zrobic. Westen Union jest bardzo drogie, zaplacilbym im za to prawie
    $900, co zupelnie mnie nie interesuje. Czy mozecie podpowiedziec mi jak
    najepiej przelac te pieniadze? Do jakiego banku w Polsce sie udac?
    Ciezko mi jest znalezc informacje na ten temat bedac w USA, ceny w WU
    wprawily mnie w zaklopotanie - ja w Bank of America za kazdy przelew do
    Polski place $40 niezaleznie od kwoty, i oczekiwalbym oplat na podobnym
    poziomie robiac przelew w druga strone.

    Z gory bardzo Panstwu dziekuje za wszelkie sugestie.

    Z powazaniem,
    Marcin Gora

  • 2. Data: 2005-10-16 20:34:17
    Temat: Re: Transfer POLSKA --> USA
    Od: "Grzegorz Niedźwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    Może zapytaj w http://www.etra.com.pl

  • 3. Data: 2005-10-16 21:09:36
    Od: --- konrad --- <m...@U...NUMBERSpl>

    http://moneybookers.pl/
    --
    Konrad

  • 4. Data: 2005-10-16 21:44:02
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Marcin Gora <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wprawily mnie w zaklopotanie - ja w Bank of America za kazdy przelew do
    > Polski place $40 niezaleznie od kwoty, i oczekiwalbym oplat na podobnym

    Załóż sobie konto w jakimś banku i przelej. W Multibanku to jest 0,25%, max.
    200 zł, plus 5 zł za SWIFT. W Nordei - 0,25%, max. 150 zł, plus OIDP 15 zł
    za SWIFT.

    W tym przypadku 0,25% to $50, czyli 150-160 zł, więc w obu wyjdzie podobnie.
    Jeszcze bank w USA może sobie coś potrącić - np. 5-10 USD.

    P.

  • 5. Data: 2005-10-17 13:32:52
    Od: "Krol" <k...@o...pl>

    sprawdź jeszcze czy przy takiej kwocie nie potrzebujesz przypadkiem
    zezwolenia dewizowego

  • 6. Data: 2005-10-18 16:02:17
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <diub4a$433$1@inews.gazeta.pl>, m...@g...pl says...
> [...]
    > poziomie robiac przelew w druga strone.
    >
    > Z gory bardzo Panstwu dziekuje za wszelkie sugestie.

    Jesli masz konto PL/USD w Citi w Polsce to mozesz zlozyc zlecenie
    telefonicznie. Plus jest taki ze citi ma bezxplatny numer dostepowy w
    USA do polskiego Citi i zlecenie mozesz zlozyc telefonicznie. Niektore
    banki w Polsce pozwalaja na skladanie zlecen miedzynarodowych przez
    internet (czyba Multibank i Nordea ... moze kilka innych)
    Pamietaj ze wiekszosc bankow w USA kosi oplaty za przelew przychodzacy
    oplaty ..... w przypadku BofA to oplata jest $15

    http://www.bankofamerica.com/deposits/checksave/inde
    x.cfm?
    template=lc_faq_wire#question3

    AP

  • 7. Data: 2005-10-29 14:05:12
    Od: "Zbyszek" <z...@n...spam>

    Użytkownik "Marcin Gora" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poziomie robiac przelew w druga strone.
    >
    > Z gory bardzo Panstwu dziekuje za wszelkie sugestie.

    sugeruje www.kredytbank.pl
    są tam i tabele prowizji